Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-02-06, 09:54 [EDC]Podnoszenie atrybutu - zasady
Troszkę się zakręciłem, ale nie jest to jasno powiedziane.
EDPC str.420
Czyste zasady Classica pozwalają adeptowi podnosić(trenować) atrybut (do 5 razy maksymalnie) w dowolnym momencie. Pod warunkiem, że znajdzie trenera, spędzi określoną liczbę dni na ćwiczeniach, będzie zdrowy, wyda odpowiednią liczbe PLi i zapłaci konkretną sumę za trening.
Ja stosuję zasadę opcjonalną: CIrcle Based Attribute Improvement.
Czyli u mnie adept może podnosić atrybut wyłącznie w trakcie szkolenia na kolejny krąg, przed Rytuałem Awansu.
Przypomnijcie mi czy w 1ED płaciło się coś za podniesienie atrybutu (srebro)? CZy tylko kosztowało to punkty legend. I jak waszym zdaniem zrobić to w Classicu?
O ile pamiętam, to w ED1 nie było żadnej wzmianki o kosztach treningu (w srb).
Ja jeszcze sie zastanawiam jakie zasady zastosowac. Na razie stosuję zasady Classica + ograniczenia w treningach z zasad opcjonalnych (jeden trening na krąg). Troszkę byłem zdziwiony, gdy przeczytałem o treningach podwyzszajacych wartosci cech w Classicu, ale spodobala mi sie ta zasada. Trenujesz kiedy chcesz, mozesz nawet tuz przed kolejnym rytualem awansu. Jeszcze tylko nie wiem czy pozwolic na nieograniczona kręgami ilosc treningow.
Co do kosztu w srebrze za trening to jak najbardziej. Ostatnio jeden z moich graczy podwyzszal sobie jedna ceche w ramach treningu polaczonego z rytualem awansu i nauka rozwiniecia talentu. Za wszystko zaplacil zgodnie z podrecznikiem, no moze troszke wiecej, bo nauczyciel nie mial zbytnio ochoty na nauczanie.
Skoro do podwyzszenia cechy potrzebny jest dodatkowy trening przeprowadzony przez nauczyciela, to trzeba temu nauczycielowi wynagrodzic ten dodatkowy trud.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-02-06, 10:30
A wiesz ja bym to rozgraniczył jednak:
- zasada opcjonalna Classica:
atrybut podnosisz wyłącznie podczas szkolenia na nowy krąg, płacisz wyłącznie punktami legend. podnosisz maksymalnie 5 razy (pozostaje wybrać, czy jest to możliwe przy awansach w pierwszej dyscyplinie czy również w kolejnych - ja wybrałem to drugie).
- zasada Classicowa
podnosisz atrybut kiedy chcesz, czyli: jak znajdziesz trenera, zapłącisz mu kasę, masz wolne PL.
Ograniczenia: trzeba być w pełni sił (żadnych ran,także od magii krwi ;)), maksymalnie można podnieść 5 razy atrybut, od jednego treningu do kolejnego musi upłynąć tyle tygodni ile wynosi stopień ostatnio wytrenowanego atrybutu...
WIęc ja rozróżniam podnoszenie wg zasad Awansowania i zasad Trenowania . Wydaje mi się że te pierwsze są bardziej restrykcyjne (rzadziej się awansuje niż znajduje trenera) i nie trzeba dodatkowo płacić srebrem. A dodatkowy trud nauczyciela (będącego jednocześnie mentorem) jest równoważony tym, że on sam nie płaci swoim mentorom za podnoszenie atrybutu.
Ja bede teraz robil wywiad srodowiskowy wsrod moich graczy. Jeden z nich zaczal nawet ostatnio prowadzic ED innej grupie, wiec ich zdanie powinno byc w miare reprezentatywne. Osobiscie jestem chyba za wprowadzeniem czystych zasad ED Classic. Pasuja mi fabularnie. W polaczeniu z innymi opartymi o trening naukami np. nauka rozwiniec talentów, nauka czarów, nauka umiejetnosci daja taka fajna fabularna mieszanke wybuchowa. Martwi mnie tylko to czy brak restrykcji w podwyzszaniu atrybutow (w postaci kręgów) nie doprowadzi do jakiegos szalenstwa na podwyzszanie atrybutow, zwlaszcza na wyzszych kregach, gdzie koszt PL nie jest juz az taka zapora.
Co do kosztów w srebrze za trening, to juz to wprowadzilem.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum