Tu od razu radzę zastosować całą mechanikę Karmy, czyli karma darmowa, wszystkie rasy k6 i liczba karmy zależna od rasy z przelicznikami jak w ED4. Darmową karmę stosowałem już w sumie w ED3 czy nawet EDC.
Araven napisał/a:
Już pierwsza rana to -1 do stopnia talentu lub wyniku testu
To też stosowałem już w EDC i powiem, że fajnie działa. Od razu wiadomo ile minus do testów itd. no i to co wspomniałem wcześniej, walki ze słabszymi są szybsze. Pamiętaj, że minus liczy się do wszystkich testów (oprócz zdrowienia), więc także do testów obrażeń, zachowania równowagi itp więc wszelkie takie minusy dla słabszych przeciwników naprawdę sporo zmieniają.
Araven napisał/a:
Zmiany działania trucizn, zapomniałem jak to ma dokładnie działać w ED IV, było to chyba opisane wcześniej.
Też nie pamiętam. Ale to było tylko częściowo opisane. Będzie w podręczniku MG. Przetłumaczymy fanowsko, jeśli zbiórka nie wypali (a na to się zapowiada).
Araven napisał/a:
Co jeszcze można użyć w I edycji a pominąłem? jakie macie porady co do zstosowania nowych zasad, poza tymi jakie już podaliście?
Przede wszystkim co już było w ED3, czyli bonusy i minusy do wyników testów a nie stopni. Baaardzo przyspiesza.
Dodatkowo jak zależy ci na szybkości to wywal rzucanie inicjatywy co rundę. Straszne cholerstwo z lat 90-tych. My robiliśmy tak, że inicjatywa była stała, ale gdy ktoś korzystał z jakichś talentów czy przez warunki albo rany itp to się modyfikowało. Dzięki temu walka jest płynnniejsza.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-01-29, 13:50, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki. Karmę na k6 dla wszystkich ras stosuję właśnie z ED 3, darmową zacznę stosować. Minusy do testów zamiast minusy do stopni też używałem tego. Inicjatywa stała, tak będę robił. Poza wyjątkowymi sytuacjami, jak ew. zaskoczenie czy specjalne talenty właśnie.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-02-10, 13:18
Cóż, pułap był bardzo wysoki, no ale nikt nie bedzie dokładał do biznesu.
Pozostaje więc:
- grać na edycji 3/Classic/1
- czasem przetłumaczyć fragmenty publikacji FASA (ED1)
- dla tych co są po Preludium - poczytać timeline'a z ED4 i zupdateować świat
Jak dla mnie, powyższe wystarczy. Tyle lat grałem na Classicu i było mi dobrze, ED3 ma fajne rozwiązania, a ED4 oby zaowocowało dodatkami fabularnymi, mechanika jest drugorzędna.
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 13:52
W 4ED to co zrobili z talentami i zaklęciami kusi... Wreszcie są cudnie przemyślane. Przykład? Zaklęcia ksenomanty, z których jedno sprawia, że przerażanie to akcja prosta, a drugie, że działa na więcej celów. Genialne.
No i brak rzucania na efekt tam, gdzie tak naprawdę początkowy test rzucania czarów by wystarczył :D
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Sprecyzuj proszę przykłady takich czarów gdzie rzut na OM celu wystarcza? Dla mnie powinien być w większości czarów taki efekt, plus ew. jakiś bonus do obrażeń za sukcesy i skomplikowane czary.
Ja gram na miksie III z I edycją, dodam nieco uproszczeń z IV i wkrótce potestuję to na Kampanii Pachnidło.
Zmiany z IV edycji jakich zamierzam użyć w najbliższej kampanii:
- Sukcesy co 5 punktów + 2 obrażenia
- Krąg decyduje o ilość Wytrzymałości i (Punktów Karmy + ilości bazowe rasy?)
- Karma do wszystkiego.
- Pierwsza rana powoduje -1
- Brak przebić pancerza
- Inicjatywa stała jak stopień bez rzucania
- Magia już rzut na OM celu określa efekt czaru w większości (z ew. modyfikacjami za różnicę stopnia efektu)
- Stopnie opcjonalne z III edycji bez k4 i k20
Być może część z powyższych wprowadza III albo III edycja, to w sumie nieistotne. Coś jeszcze radzicie ująć?
Proszę o pomoc w updacie świata, by było jak po Prelude of War, czy jak się ta kampania nazywała. Bym chciał prowadzić po tym okresie. Ale to po kampanii Pachnidło dopiero ten update bym zrobił. Same hasła i ew. kilka zdań mi starczą.
Ostatnio zmieniony przez Araven 2015-02-10, 16:04, w całości zmieniany 6 razy
Czemu wyleciałem z projektu to wtajemniczeni wiedzą, ale szczerze - IMO, dobrze, że tego systemu nie wyda wcale nie tak fajne Fajne RPG.
Czemu?
Chcieli wytargać jak najwięcej od ludzi, co sami przyznali w podsumowaniu, a z ED zrobili sobie "eksperyment", które de facto nas fanów kosztuje tyle, ze ED po polsku nie będzie.
Osiągnięta kwota to była realna kwota do uzyskania i tyle wystarczyłoby na gaże dla tłumaczy plus trochę licencji. Moim zdaniem, pod względem finansowym to wszelkiej maści dodatki zrujnowały szanse na sfinansowanie tego projektu.
Czemu jeszcze cieszę się, że to nie wypaliło?
Wydawcy zaczęli od d... strony chcąc już na starcie polonizować i "modować" system (przez dodawanie postaci, przedmiotów i wydarzeń), którego jeszcze nie wydali. IMO, takie motywy powinny znajdować się w dodatkach (w MiMach choćby), a tłumaczenia powinny być zgodne z oryginałem.
Osoba wyznaczona na naczelnego wykazywała się nieznajomością systemu w podstawach i strach pomyśleć co by mogło się tam znaleźć finalnie.
Wydawnictwo miało gdzieś powtarzające się uwagi odnośnie komfortu i wyznaczonych warunków pracy zespołu, który POPROSZONO o pomoc, a każdą rzecz trzeba było im tłumaczyć jak jakimś newbie, a i tak każą prośbę mogli arbitralnie odrzucić kierując się swoim widzi-mi-się, co wywoływało, przynajmniej u mnie, lawinowo pogłębiającą się frustrację i złość.
No i, oczywiście, osobiście, uważam, że p. Osiejewski jest ignoranckim bucem, a reszta wydawnictwa wykazała sie po prostu chciwością i nie zasłużyli sobie na odcinanie kuponów od ED.
EOT
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2015-02-11, 20:57, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-02-11, 16:03
Wiesz, że zupełnie nie zgadzam się z Twoją opinią SirSerafin...
Araven - Pachnidło jest osadzone w czasach PRZED Preludium Wojny. Zamach na Nedena przeprowadzony w taki sposób jak na moje oko jest mało realny, bo Throal wtedy znajduje się w stanie wojny i nie pachnidła im w głowie, a dostęp do króla jest mocno ograniczony, do raczej, militarnych doradców. Sam nastrój w Throalu po 1509TH się mocno zmienia, zagrożenie wojenne i okupacja Therańska sprawiają, że jest to jeden z wiodących tematów rozmów, działań i motywacji mieszkańców Throalu... No chyba, że zamiast perfum, Yacus wymyśli koktajl mołotowa... i nie będzie miał therańskiej asysty, a jakiegoś Ludu zza Morza...
Szczerze to nie zamierzam się tym przejmować, zagrają nowi Earthdawnie. A skok czasowy zrobię po kampanii Pachnidło, jaką zmienię i tak. Będzie tłem. Jak Earthdawn się spodoba, wtedy pomyślę nad skokiem w czasy z Edycji IV.
Potestuję sobie zmiany mechaniki też i to główny cel Pachnidła, potestować zmiany mechaniki i zapoznać Graczy z realiami świata.
Ostatnio zmieniony przez Araven 2015-02-11, 16:17, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-02-12, 08:58
Miałbyś kogoś kto by to złożył? Jeśli tak, to poszukam plików. Korektę readkacyjną przeszły o ile pamiętam 1 i 2 rozdział. 3 i 4 tylko wstępną. Ale, ma to sens....
pzdr
PK
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-05-05, 09:33
Sethariel napisał/a:
Gerion napisał/a:
Miałbyś kogoś kto by to złożył?
Tak, myślę, że tak. Nie wiem czy od razu, ale w dłuższym czasie na pewno.
Hej,
Na ile wyceniasz "dłuższy czas"? :)
Może tak - skoro jest trudność ze złożeniem tego po bożemu, wrzucić tylko tekst i stworzyć z tego pdfa? Żeby oddać jakąkolwiek wartość dla wszystkich zainteresowanych?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum