Poprzedni temat :: Następny temat
[3ED] Enchanting
Autor Wiadomość
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 00:32   [3ED] Enchanting

Słuchajcie, w 3ED jest piękny opis żywiołów, tego jak wygląda wiązanie duchów, ale brakuje najważniejszego, odpowiedzi na pytanie ile. Ile esencji powietrza potrzeba, żeby stworzyć zbroję powietrznego pancerza (przykładowo?)

Chodzi o to, że chciałbym np. wpleść esencję powietrza, żeby imitowało to permanentnie rzucony Air Armor (+3 do PF/+3 do odporności na gorąco), albo esencję wody w płytówkę, żeby zmniejszyć karę do inicjatywy, lub esencję powietrza do tarczy żeby również uzyskać zmniejszenie kar do inicjatywy.

Macie jakiś pomysł ile mogłoby to kosztować i jaka jet trudność zrobienia takich przedmiotów?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-02-04, 00:43   

Player's Companion (rozdział Enchanting)

Cytat:

Enchanting an item requires magical materials worth 50% of the item’s normal Cost, determined from the tables in the Goods & Services chapter of the Player’s Guide or by the gamemaster. This includes the item to be enchanted, although the Cost for cheap base items can be neglected for simplicity’s sake. In other words, half the Cost of a magic item is comprised of materials, the other half is the fee for the enchanter’s work. A player character can enchant an item himself for half its Cost, or provide an enchanter with the materials required and only pay half the item’s Cost. At the gamemaster’s discretion, a magician who Names a spell on an item might also ask for half the appropriate cost as compensation for the Legend Points spent. Note that the Cost for magic items in the Player’s Guide is always that for the complete item, including both material and wage, but that this price may be adjusted by the gamemaster, for example for such things as taking the physical size of trolls into account when determining the price for magical clothing, or taking a high price for a base weapon treated with a weapon template into account.


Musisz sobie więc porównać cenowo i rozważyć ile taki przedmiot może kosztować.

Co do trudności to też musisz sobie porównać mniej więcej do tych przedmiotów już opisanych i dostosować. Ja bym znacznie zwiększył trudności, ponieważ chcesz stworzyć przedmiot nietypowy, niespotykany (a za taki uznaję wszystkie przedmioty nieopisane w podręcznikach).

Dodatkowo u siebie jak gracze chcieli tworzyć zupełnie nowe przedmioty magiczne czy wątkowe to zawsze kazałem najpierw robić test projektowania oparty na Niskiej Magii (jeżeli adekwatne) lub Wiedzy Magicznej. Trudność w zależności od mocy i złożoności przedmiotu.

P.S. Ta zbroja powietrza to byłby naprawdę, naprawdę mocny efekt i zamiast esencji lepiej chyba zrobić z tego przedmiot wątkowy, czy po prostu rzucić nazwane zaklęcie na koszulę.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-02-04, 00:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 11:18   

Zgodzę się z Setharielem, to raczej przedmiot wątkowy albo przekuty.
Do zwiększenia pancerza masz odpowiedni talent zbrojmistrza.
Co do efektu na ogień to tu faktycznie można dać efekt esencji powietrza (komfort - zupełnie jak przedmiot z podstawki).

Jeżeli zaczniesz zastępować efekty istniejących talentów wersją opartą na esencji to talenty stracą na znaczeniu (chociażby przekucia będą absurdalnie drogie i do tego nie permanentne).

Nazwane zaklęcie na koszulkę - sorry ale to nie zadziała, zaklęcie ma konkretne wymogi i jest rzucane na osobę a nie przedmiot. Oczywiście w uznaniu MG jest czy po rozebraniu się do kąpieli efekt nie zniknie.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-02-04, 11:36   

Marceli napisał/a:
Nazwane zaklęcie na koszulkę - sorry ale to nie zadziała, zaklęcie ma konkretne wymogi i jest rzucane na osobę a nie przedmiot. Oczywiście w uznaniu MG jest czy po rozebraniu się do kąpieli efekt nie zniknie.


Racja. Chodziło mi o "Creating Permanent Spell Patters" jako jedną z metod tworzenia magicznych przedmiotów.

Cytat:
Spells can be used as a basis for the effects of an item. The enchanter needs to know the spell in question, which is then integrated into the item’s pattern during the enchanting process. Using spells in this manner is a method of determining the item’s effects, but not enough to power the item’s magic. Magical ingredients are still required, but as the effect is determined by the spell, can be generic, such as orichalcum. For example, a bedroll of comfort normally requires True Air to be woven into it to achieve its effect. However, a caster knowing the Air Mattress spell could use this spell as a means of achieving the effect of the item, and use the more versatile orichalcum to power the item, instead of True Air. Items that are imbued with tasked spirits and Thread Items containing a matrix that allows the wielder to either cast a spell or access to an ability based on a spell also frequently require the use of this technique. Enchanting items through the use of spell patterns is very versatile, as any effect available to a spell can be made the effect of an item.

This technique of Enchanting is not to be confused with the casting of Named Spells (p. 132), Named Spells do not require Enchanting Tests or magical materials, but are paid for with Legend Points.


Więc nadal potrzebujesz jakichś esencji, lub orichalku wartych połowie wartości przedmiotu.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-02-04, 11:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 11:42   

Wiecie ja chciałem przekuć pancerz i umagicznić go esencją, żeby dawał jeszcze więcej armora, więc nie ma mowy o zastępowaniu efektów. Ale patrząc na Light Thread Armor Template decyduję, że to będzie jednak przedmiot wątkowy ;)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 13:39   

Sethariel napisał/a:

Racja. Chodziło mi o "Creating Permanent Spell Patters" jako jedną z metod tworzenia magicznych przedmiotów.
[...]
Więc nadal potrzebujesz jakichś esencji, lub orichalku wartych połowie wartości przedmiotu.


Zapomniałem o tym.

Oczywiście najlepsze jest: połowa ceny do czegoś co nie istnieje :D (Dopiero tworzę).
Niby jak to policzyć ? :P
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 16:25   

Z racji tego, że dawno nic EDkowego nie tworzyłem, a przyda się uściślenie zasad Enchantingu, to przysiądę do tego po sesji za 1,5 tygodnia. Są osoby chętne do pomocy? Trzeba będzie zebrać koszta przedmiotów zwykłych i magicznych z różnych podręczników. Sprawdzić jakie efekty mają i ile kosztują, a potem wyprodukować listę zasad ogólnych jakich powinno się mniej więcej przestrzegać, żeby nie tworzyć imba przedmiotów :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-02-04, 20:22   

Kosmit napisał/a:
Z racji tego, że dawno nic EDkowego nie tworzyłem, a przyda się uściślenie zasad Enchantingu, to przysiądę do tego po sesji za 1,5 tygodnia. Są osoby chętne do pomocy? Trzeba będzie zebrać koszta przedmiotów zwykłych i magicznych z różnych podręczników. Sprawdzić jakie efekty mają i ile kosztują, a potem wyprodukować listę zasad ogólnych jakich powinno się mniej więcej przestrzegać, żeby nie tworzyć imba przedmiotów :)


Przecież zasady ogólne są już w ED3 w Player's Companion w rozdziale Enchanting. W zupełności wystarczają, my przynajmniej nie mieliśmy z nimi żadnych problemów. Jedynym utrudnieniem jest ustalenie ceny za całkiem nowy przedmiot, ale to taka sama kwestia jak projektowanie nowych skarbów magicznych, zależy od MG i wielu innych czynników związanych z samą grupą grających, a niekoniecznie z samym systemem.

Właściwie to czego ci tam brakuje oprócz cennika na wymyślone przez graczy przedmioty?
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-02-04, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 22:32   

Chociażby listy rzeczy, które mogą dawać określone esencje i jakie wielkości tych bonusów miałyby być ;)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-02-04, 22:46   

Kosmit napisał/a:
Chociażby listy rzeczy, które mogą dawać określone esencje i jakie wielkości tych bonusów miałyby być ;)


Tylko, że wplatanie esencji żywiołów nie jest do bonusów, od tego są zaklęcia, talenty i magia wątków. Esencje żywiołów są przede wszystkim od dodatkowych właściwości. Zamiast dostosowywać coś, co nie jest do danego celu przeznaczone, lepiej IMO skorzystać z czegoś co do tego celu przeznaczone jest.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-05, 14:43   

No nie do końca, przedmioty zwykłe z wplecioną esencją emulują niektóre efekty innych rzeczy.
IMO nie ma problemu jeżeli są chętni do stworzenia jakiś ogólnych zasad.

Spoiler:
Cloak, Dwarf Winternight: Dwarf winternight cloaks are made
with magically treated cloth. These waterproof garments have a
lining with a special ribbed design that produces enough heat when
rubbed to keep a traveler warm on the coldest night. These cloaks
add +2 to the characters Physical and Mystic Armor against cold
damage from spells, ice weapons, or other cold sources.


Ile esencji dla takiego przykładowego efektu.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-05, 19:32   

Dobra, posiedziałem dzisiaj na potrzeby drużyny, w której obecnie gram i z MG doszliśmy do wniosku, że taki wzór będzie ok (część wskazówek z forum FASY)

Powietrzna Pnączozbroja
Mod. Pancerza +3 (3 esencje powietrza po 100ss) 300ss
Zaklęcie Air Armor (1 krąg za 100ss) 100ss
Robota Enchantera (koszt esencji + zaklęcia)*trudność wplecenia/6 = 400ss*9/6= 600ss
Pnączozbroja 125ss

Działanie: Za 1 Strain i Akcję Standardową (aktywacja wzorca czaru bez wątków) +3 do pancerza przez podstawową długość ttrwania czaru (Rank + 5 minut), więc 5 minut.
Koszt 1125ss.

Uważam, że wyszło całkiem nieźle. Wiem, że jak jest wzorzec czaru to esencja nie jest potrzebna i mógłby to być orichalk czy coś, ale tak przynajmniej łatwo cenę wyliczyć.

Ognisty Warhammer
Modyfikator: +k6 do obrażeń (4 stopnie = 4 esencje po 100ss)
Krąg zaklęcia: 1*100ss
Robota: 250*15/6 (Trudność wplecenia esencji ognia/6)=625ss
Mnożnik z rozmiaru: 5/3
Młot: 95ss
Koszt: 400+100+250*2,5*1,6+95=1595ss

Działanie: Za 3 Strain (1 aktywacja + 2 za wątki czaru) w Akcji Standardowej młot zapłonie ogniem na (bazowa długość czaru Rank+10rund) 10 rund dodając +k6 do obrażeń i zadając 1 Strain dzierżącemu przy przerzucie na kości ognia.

Uważam, że cena 10 razy większa przy zbroi i 15 razy większa w przypadku broni pasuje mniej więcej do siły efektów.

Jak myślicie, dużo? Mało?

Płaszcz zimowych nocy
Mod +4 (40ss)
Resist Cold (100ss)
Robota 70*1,3 (91)
Płaszcz 50
Total: 281, czyli lekko ponad to co jest w podręczniku ;) Wydaje mi się, że tak na oko może być :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Kosmit 2015-02-05, 19:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-02-05, 22:27   

Przyznaję, że nic z tego nie rozumiem :)
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-06, 11:51   

Kosmit,

Rozszerz może składniki bo na razie chyba tylko ty je rozumiesz :D
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-06, 14:38   

Dobra, po kolei:

Suma modyfikatorów które ma dawać przedmiot = liczba potrzebnych esencji, ich koszt to liczba*koszt w ss z tabelki w Companionie
Jeżeli jest zaklęcie wzorcowe to bierzemy jego Krąg x 100ss

Koszt wplecenia esencji i zaklęcia przedmiotu to połowa kosztu esencji i czaru pomnożona przez modyfikator wynikający z trudności wplatania wątku w materiał przedmiotu podzielonej przez 6 (bo to jest zwykle najbardziej podstawowa trudność dla tego zadania). Daje to modyfikator 1,0-2,5. Trudności wplatania określonych esencji w przedmioty są w Companionie.

Drugi modyfikator kosztu pracy to rozmiar przedmiotu. Bazowy modyfikator dla pancerza to 1,0. Dla dużych ras i małego wietrzniaka modyfikator wynika z tego podanego w Goods and Services dla cen pancerza dla tych ras.

W przypadku broni, wyjściowy rozmiar to 3 i dla niego modyfikator kosztu roboty enchantera jest równy 1,0. Jeżeli broń ma rozmiar 6, to cenę pracy mnożymy razy 2. Jeżeli 4 to 1,3 itd. Sztylet będzie za to tańszy do wykonania, bo będzie miał mod 0,3.

Do tego wszystkiego dochodzi koszt bazowego przedmiotu.

Oczywiście to służy do tego, żeby MG wiedział mniej więcej jaką cenę dla przedmiotu ustalić. Jeżeli gracz sam może zaklinać przedmiot, to MG wylicza cenę i połowa z niej to koszt składników dla enchantingu, a połowa to koszt pracy enchantera. To, że są 2 iteracje może być mylące, ale pierwsza jest po to, żeby ustalić cenę przedmiotu na oko, a druga po to, żeby ustalić koszt materiałów dla gracza (według tego co jest w Companionie, czylki koszt przedmiotu na 2). Można też kompletnie pominąć drugą iterację i posługiwać się wyliczeniami z 1 do ustalenia kosztów potrzebnych składników. Wtedy własnoręczne wykonywanie będzie tańsze :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Kosmit 2015-02-06, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
razan 
Czeladnik V Kręgu


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-08, 09:23   

Strasznie to wszystko pokomplikowałeś.

1. Tworzenie trwałego wzorca zaklęcia nic nie kosztuje więc wchodzi zwyczajnie w koszta robocizny, co nie znaczy że cwany mag nie policzy sobie więcej za używanie wiedzy :P. Robocizna to 50% ceny przedmiotu, nie trzeba więc jej liczyć, tylko koszty materiału magicznego. (prościej to wtedy ogarnąć)

2. Wyczerpanie (użycie magii krwi) "zasila" talenty i inne zdolności, czy to z dyscypliny czy też z przedmiotów wątkowych tylko jeśli są na stałe magiczne związane z używającym: amulety krwi, przedmioty wątkowe. Zwykłych przedmiotów magicznych to nie dotyczy.

3. Zwykłe przedmioty magiczne nie powinny mieć zbyt dużej mocy, jeśli już dają jakiś pancerz jak Cloak, Dwarf Winternight to jest to nieduża wartość i w dodatku bardzo ograniczona (against cold damage from spells, ice weapons, or other cold sources.) I tak powinno być.

4. Od dodatków stałych z zaklęć są właśnie Zaklęcia Nazwane.

5. W twoim przykładzie sama Pnączozbroja jest już przedmiotem magicznym więc nie da się jej bardziej umagicznić, trzeba by by zaprojektować całkiem nowy przedmiot (badania, eksperymenty, znacznie zwiększona trudność EDN)

6. Zaklęcie Air Armor jest rzucane na noszącego nie na zbroję więc raz rzucone na stałe daje bonusy gdy tylko masz koszulę lub założysz jakąkolwiek zbroję.

7. Ognisty Warhammer: dużo prościej jest rzucić magowi czar nazwany niż projektować wzorzec nowego przedmiotu magicznego patrz pkt. 5

Ognisty Warhammer
Modyfikator: +k6 do obrażeń
Krąg zaklęcia: 1
Wartość magicznych ingrediencji: 1000ss (czyli 10-20 esencji ognia), młot bucha płomieniami na hasło i tak samo się go gasi (taka gigantyczna zapalarka), bez ograniczeń w czasie trwania efektu, broń nie powoduje wyczerpania jak czar
Robota: równa wartości ingrediencji, wplecenie esencji wliczone w koszty tworzenia, nie ma po co wymyślać czy robił to sam Mistrz Żywiołów, czy też Czarodziej robiący przedmiot podzielił się zapłatą z zaprzyjaźnionym MŻ
Mnożnik z rozmiaru: jeśli bardzo chcesz, wielkość broni 1-4 (*1), 5+ (*1,5) wzięte z templatów broni wątkowych
Młot: 95ss
Koszt: 1000+1000+95=2095ss

I najważniejsze trudność opracowania wzorca przedmiotu: Test Wiedzy o magii/Niska magia o ile dotyczy dyscypliny, w tym przypadku bym pozwolił MŻ i Czarodziejowi użyć niskiej magii (przy sukcesie ogromnym -1 do trudności enchantingu, -2 przy wyjątkowym, dobry to za mało przy wkraczaniu na całkiem niezbadaną ścieżkę), tworzenie nowego wzorca przedmiotu to dla Journeymana zadanie co najmniej trudne - trudność testu to 13–18 (GM Guide, Creating Difficulty Numbers s.89), jeden test na miesiąc badań, pierwsze dwa miesiące dają 2 testy, potem +1 miesiąc pracy przed testem (1,1,2,3,4...) do pierwszego udanego.

Test enchantingu: taki przedmiot to EDN w wysokości 17-19, jako że to nowy projekt +5 do trudności, co daje EDN 22-24, (po latach tworzenia takich broni i setkach udanych umagicznień trudność spadłaby w końcu do wartości podstawowej).

Jak widać koszt nieporównywalnie większy niż czar Nazwany - co najmniej tyle srebra ile PL wydanych na Nazwanie (często dużo więcej) plus koszt Eliksiru Leczenia i Zdrowienia by wyleczyć Ranę Krwi. Lecz ma to swoje plusy: nieograniczony czas trwania, możliwość włączania/wyłączania, brak wyczerpania przy przerzucie.
Ostatnio zmieniony przez razan 2015-02-08, 09:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-08, 13:59   

A teraz:

Modyfikator z rozmiaru:
Dlaczego im co coś większe tym trudniej ? Bonus jest niezależny od wielkości, nie widzę też zależności wielkości przedmiotu do ilości esencji.

Razan: z trudnością udziwniłeś. Nie jest ona zależna od kręgu tworzącego. Dodatkowo zupełnie ignorujesz tabelkę Enchantingu.

Ogień w metal(warhammer) to 15, +1 za każdy dodatkowy kernel potrzebny do mocy, +1 za hasło, +1 za ochronę przed płomieniami.
Moc bym wycenił za sumę stopni - 4 stopnie (tu popieram Kosmita, wygląda to sensownie).
Całość bazowa to 21

I teraz masz tabelkę enchanting na obniżenie trudności.

Dodatkowo plan stworzenia przedmiotu IMO:
Znana receptura -1
Wymyślona: (0 do +3) do trudności w zależności od sukcesów na jej tworzenie. Podstawowy sukces +3, każdy stopień wyżej to redukcja trudności o 1 aż do zera na najwyższym.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-02-08, 17:46   

Czyli co? Bez tabelki excela się nie objedzie? :(
Ja wolę sobie upraszczać i szacuję takie sprawy "na oko". Mam o wiele więcej czasu na kombinowanie przy kampanii :)
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
razan 
Czeladnik V Kręgu


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-08, 20:41   

Też robię to na oko jak Gerion.

Tabelki enchantingu po prostu nie wymieniłem zakładając że to oczywiste, bo tam są modyfikatory tylko i nic nie mają do początkowej EDN.

"+1 za każdy dodatkowy kernel potrzebny do mocy", nie za kernel ale za kolejny żywioł.
If weaving more than one True element into an item, add +1 to the Difficulty Number for each additional element. Zresztą to tylko wyznacza trudność testów "wcierania" esencji i nie ma nic do EDN.

Modyfikator z rozmiaru: tak jak napisałem jeśli bardzo chce. Oparte na template broni, 2-ręczna kosztuje 150% 1-ręcznej i nie chodzi o stopień trudności tylko o koszt.

"Nie jest ona zależna od kręgu tworzącego." To tylko dla oszacowania podałem, żeby było łatwiej wyznaczyć stopień trudności podobnych przedsięwzięć i na czym się oparłem. I oczywiście jest, bo Warden stworzy przedmiot znacznie łatwiej niż Journeyman gdyż posiada znacznie większy zasób wiedzy. Ale chodziło mi tylko o podanie tabelki która była bazą liczb wyznaczających trudność.

Te ułatwienia przy Teście magii podczas projektowania (-1,-2) to zwykły ukłon w stronę graczy, bo tak naprawdę to wyznaczyłbym Trudność i udany test pozwala zacząć pracować nad enchantowaniem przedmiotu i tyle. Od obniżania podstawowej EDN jest tabelka enchantingu.

Chyba zbyt duże skróty myślowe zrobiłem jak widzę.



Dodatkowo plan stworzenia przedmiotu IMO:
Znana receptura -1 (raczej po prostu podręcznikowa EDN, znane receptury to to co jest w podręczniku, nie jakoś wiele tego ale dzięki temu gracze mogą błysnąć pomysłami nowych przedmiotów)

Wymyślona: (0 do +3) do trudności w zależności od sukcesów na jej tworzenie.(+3 to ciut mało jak na całkowicie nowy przedmiot magiczny, znacznie prostszy nowy eliksir z alchemii ma +3 do trudności stworzenia)

Podstawowy sukces +3, każdy stopień wyżej to redukcja trudności o 1 aż do zera na najwyższym. (podstawowy sukces czego? pojęcia nie mam o czym tu piszesz i chyba pomylił Ci się "stopień wyżej" z poziomem sukcesu)

Najłatwiej zresztą kierować się EDN przedmiotów w podręcznikach, porównywać do nich nowe przedmioty - dodawać modyfikator do EDN za wymyślanie nowinki magicznej i tyle. Łatwo szybko i przyjemnie. Tak zresztą wyznaczyłem trudności Warhammera i całą resztę tylko wyszukałem dla tych co lubią liczby w tabelkach.

I żadnych tabelek w excelu, szkoda na to życia.
Ostatnio zmieniony przez razan 2015-02-08, 20:56, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo