Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-01-02, 11:41
Nie wiecie może czy wydarzenia z Barsaive at war (Zniszczenie Vivane i masakra pod Sky Point) będą/są uwzględnione w storyline 4 edycji?
Bo w podręczniku jest niejasne.
Mamy nowego króla, gdyż poprzednia dynastia wygasła. Ani słowa o wojnie domowej i jakimś przewrocie, co było sugerowane w ED3: Throal.
Jest info o Horrorze Chmurze, który spadł na Vivane (również Barsaive at War), ale nie ma słowa o powaznych konsekwencjach (jak BaW). Vasdenjas nadal żyje (BaW - poświęcił się przyjmując na siebie magiczne strzały potężnej machiny Theran, które godziły w Przebudzenie Ziemi).
Generalnie mam szum informacyjny.
Czy ktoś z Was śledzi forum wydawców i jest na bieżąco z właściwym storylinem?
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 12:12
To będzie w Gamemaster's guide. Neden zginął w trakcie wojny w jakiejś bitwie. Thera została wyrzucona z Barsawii i główną złą siłą będzie Iopos. Dokładnych szczegółów nie znam, ale rzeczy z BaW będą na pewno.
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Kosmit 2015-01-02, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
Gerion, storyline w ED4 dzieje się jakieś 5 lat po wydarzeniach z Barsaive at War. Wychodzi mi to jakiś 1517 TH (w ED2 storyline zaczyna się od 1512TH). Wydarzenia zostały jednak lekko zmienione. Przykładowo Vivane nie zostaje całkowicie zniszczone przez Horrora Chmurę.
Cytat:
<+Roth> Haven't really looked, but is your timeline different from LRG timeline?
<+Nahor> It's 5 years advanced. LRG was basically Prelude to War, then they advance to the war and right after.
<+JoshHarrison> Roth: There will be some similarities between the events of the War as set out by LRG in "Barsaive at War" and the version we're putting together, but that is largely because we're both going off the same general outline, and the situation as it was was laid out up through the ED1 story.
<+JoshHarrison> Big difference (not revealed before now!) is that Vivane will be heavily damaged, but rather than being a city of new undead (and possibly a kind of Parlainth-lite), it will have the tables turned with the members of the resistance in charge of things,
<+JoshHarrison> and the kind of all too human darkness that can result when the oppressed suddenly find themselves in a position of power.
Tak jak Kosmit pisał, wszystko będzie opisane w Gamemaster's Guide, więc trzeba czekać.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-01-02, 13:18, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 12:28
A wiesz, że nie tracisz tego co wpłacisz w przypadku niepowodzenia? Po prostu jest zwracane na konto jeśli nie osiągnie się określonej kwoty. Tak tylko mówię...
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Wiem, o tym, ale martwi mnie trochę mały odzew. Liczyłem na sporo większy. Oby się udało. Bo w razie niepowodzenia nie zobaczymy Earthdawna IV po polsku, bo jak rozumiem to także zbiórka na zakup licencji? Myślałem, ze licencję FajneGry już kupiły wcześniej.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-01-25, 21:34
Zbiórka nie idzie. Mam na dziś ogromne wątpliwości czy projekt się powiedzie, realizm nakazuje szczerze wątpić. Czy faktycznie ED jest tak bardzo niszową grą? 135 osób i 2 tygodnie do końca?
Być może projekt wystartował zbyt wcześnie, bo przecież angielska wersja ma spore problemy wydawnicze w tej chwili. Jak sądzicie?
Problemy oryginalnego wydania (ludzie wolą wiedzieć co dokładnie zostanie przetłumaczone), kiepski czas zbiórki (martwy sezon w handlu), nienajlepiej przygotowana promocja (myślałem, że strona zbiórki będzie trochę lepiej przygotowana pod względem konkretów), rozczarowanie wydawnictwem po pierwszych numerach nowego MiM, czas bez konwentów na których można promować zbiórkę.
I też mi się wydaje, że projekt wystartował za wcześnie, tzn można było poczekać chociaż do wydania Player's Guide.
Jak nie wyjdzie to trudno. Spróbujemy innymi drogami ;)
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Moje wyobraźnia na temat tego jak będzie wyglądała zbiórka na ED zderzyła się z brutalną rzeczywistością. Myślałem, że wpierw będzie inicjatywa fanów, którzy na blogi i stronę ED wrzucą trochę fajnych tekstów w porozumieniu i z pomocą FajneRPG. Wydawnictwo przygotuje masę materiałów promocyjnych dopieszczonych i bez skazy. Łudziłem się, że może będą już jakieś polskie ilustracje. A tu lipa. Strona zbiórki mnie odstraszyła. Tekst wprowadzający w porażającej jakości.
Nie chce mi się sprawdzać, ale chyba początkowo ze zbiórką miano poczekać do wydania wersji angielskiej. Nie wiem po co nagle się rzucono na taką głęboką wodę bez przygotowania.
Kupię pdfa dla samej mechaniki, żeby się przekonać, czy działa. Szkoda kasy na książkę z tymi potwornymi ilustracjami.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-01-27, 10:47
Kosmit, nie sądzę, by to było takie proste. Poza tym musiałbyś zebrać ekipę, która przetłumaczy paręset stron za friko. I to przetłumaczy rzetelnie, bez ścigania się kto wymyśli lepsze tłumaczenie talentu melee weapon, albo thread weaving, jeśli rozumiesz co mam na myśli...
Szczerze to spodziewałem się dużo lepszych wyników zbiórki sam zainwestuję tylko w PDF-y, ale raczej ich nie dostanę. Ale wesprzeć trzeba. Pozostanie mi I edycja z domowym zastosowaniem znanych mi ulepszeń mechaniki z IV, zwłaszcza te nowe sukcesy i brak przebicia pancerza są fajne. Oby się udało, a jak nie to jedyna nadzieja w akcji Kosmita.
zwłaszcza te nowe sukcesy i brak przebicia pancerza są fajne.
Tylko samo wprowadzenie tej zasady bez dodatkowych modyfikacji w innych elementach mechaniki zepsuje ci walki na wyższych kręgach i z przeciwnikami o większych pancerzach.
W każdym razie nawet jeśli się nie uda, fani będą wspierać i pomogą (trwają już np. prace nad modernizacją strony głównej)... a może kiedyś uda się wydać.
P.S. Zaktualizujemy też glosariusz, który kiedyś był dostępny na stronie.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-01-28, 22:41, w całości zmieniany 1 raz
Jakie modyfikacje sugerujesz by to działało także na wyższych Kręgach na wrogów z większym pancerzem. Aczkolwiek ostatnio prowadzę głównie PBF-y i tam jakichś potężnych wrogów nie przewiduję. Ale chętnie poznam Twój pomysł, jak to zgrabnie wpleść w I szą edycję.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2015-01-29, 11:30
Musisz pamiętać o wielu zaleznościach w mechanice.
ED3 np i trucizny... każdy poziom sukcesu ponad Przeciętny, miał inną modyfikację/efekt działania takiej trucizny... A to tylko jedno zębate kółeczko w trybikach. Myślę, że tego jest więcej.
Jakie modyfikacje sugerujesz by to działało także na wyższych Kręgach na wrogów z większym pancerzem. Aczkolwiek ostatnio prowadzę głównie PBF-y i tam jakichś potężnych wrogów nie przewiduję. Ale chętnie poznam Twój pomysł, jak to zgrabnie wpleść w I szą edycję.
Pancerze powyżej 15 pewnie zmniejszyłbym o 1/3. Ale ciężko coś powiedzieć, doradzić bez testów.
Inna sprawa, że w ED4 jest też trochę inaczej rozłożona skala wyzwań i możliwości bohaterów, w tym inny układ talentów zwiększających obrażenia. No i np. możliwość dodawania kości Karmy do testów wszystkich talentów (oprócz tych z Wszechstronnności).
Nie mówię, by nic nie zmieniać :) Po prostu wprowadzając jakieś zmiany musisz zobaczyć jak to działa, pewnie nie obędzie się bez metody prób i błędów, bo nawet czasem zdawałoby się mała zmiana może mieć spory wpływ na inne elementy mechaniki. Sama zasada dotycząca minusów już od pierwszej rany trochę zmienia (przyspiesza walki ze słabszymi przeciwnikami, a gracze bardziej starają się uniknąć ran, więc nie biorą wszystkiego na klatę, tylko unikają i są ostrożniejsi).
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-01-29, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
- Czyli mamy karmę do wszystkich testów,
- Już pierwsza rana to -1 do stopnia talentu lub wyniku testu,
- Pancerze ponad 15 raczej do redukcji o około 1/3, wymaga testów.
- Zmiany działania trucizn, zapomniałem jak to ma dokładnie działać w ED IV, było to chyba opisane wcześniej.
- Zmiana stopni, choć ja raczej zostanę przy tych z III edycji opcjonalnych używam, bez k4 i d20.
Co jeszcze można użyć w I edycji a pominąłem? jakie macie porady co do zstosowania nowych zasad, poza tymi jakie już podaliście?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum