Poprzedni temat :: Następny temat
Śmierć postaci
Autor Wiadomość
razan 
Czeladnik V Kręgu


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-15, 16:30   Śmierć postaci

Mam sporą grupę graczy, średnio przychodzi 6, nasz maks to 9 graczy. Im więcej ludzi tym więcej problemów :P

Postać gracza czasem umiera, czy to w walce na końcu przygody z Wielkim Złym, czy na "własną prośbę" robiąc coś baaardzo głupiego, czy też naprawdę poświęci siebie by ratować towarzyszy.

Tworzy nową postać i tu pojawia się problem. Jeśli stworzy zupełnego nowicjusza będzie odstawać od drużyny. Na ile pozwolić stworzyć zaawansowanego bohatera by inni nie czuli się....poszkodowani czy coś. :P

Problem niezbyt częsty, ale ważny. Jak wy to rozwiązujecie.
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 34
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-10-15, 17:26   

To rób takiego, który nie będzie odstawał. ;))
Albo jak ginie głupio, to niech ma jeden Krąg w plecy w porównaniu do poprzedniej postaci.

A najlepiej pogadaj z graczami i zapytaj się ich jakby to widzieli. I zrób wtedy tak, jak będzie tobie i im najlepiej pasowało.

PS. U mnie raczej postacie nie giną... chociaż podczas finału kampanii zginęli wszyscy. Albo może to po prostu taki wybieg mój? :evil:
_________________
GIEZŁO.pl

Habibsite.pl
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 850
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2010-10-15, 20:16   

Dodam, że w 3 edycji są zasady tworzenia postaci z wyższych kręgów.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-10-18, 10:42   

Habib napisał/a:
PS. U mnie raczej postacie nie giną... chociaż podczas finału kampanii zginęli wszyscy. Albo może to po prostu taki wybieg mój? :evil:

Wszyscy albo nikt? Ciekawe ;-)

Cryingorc napisał/a:
Dodam, że w 3 edycji są zasady tworzenia postaci z wyższych kręgów.

Trzecia edycja rozwiązuje tyle problemów :mrgreen:

Ja robię tak, że nowym postaciom proponuję najniższy, występujący w drużynie Krąg. I na oko przyznaję podwyższenia do wyboru. Raczej nie bawię się w przyznawanie Punktów Legend.

A w sytuacji, o której mówisz, tzn. śmierci bohatera w czasie przygody, to w zależności od zaawansowania przygody pomyśl na przykład od daniu graczowi do poprowadzenia jakiejś postaci niezależnej, która się podczas sesji pojawiła lub która przebywa z drużyną. A nową postać gracz stworzy na następnej sesji.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-10-18, 10:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MG_Mumin 
Nowicjusz
omniPrecess


Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-01-03, 17:59   

Odkąd prowadzę erpegi, śmierć bohatera zawsze była tematem tabu (wyjątkiem był jedynie cp2020 gdzie moi gracze po prostu lubili umierać w ciekawy sposób, przypomina mi to często stare dobre Lemingi na DOSa), a szczególnie w EDku, bo który gracz chciałby, żeby jego VII kręgowa postać po prostu zginęła.
Sam jestem zdecydowanym przeciwnikiem dawania możliwości zagrania kolejną wysoko kręgową postacią, graczowi, który popełnił akt debilizmu z XV kręgu. Niech odczuje konsekwencję swojej głupoty, a co do "przypadków" w walce, o ile pamiętam można ożywić postać nawet po tygodniu jeśli znajdzie się wysoko kręgowego maga.
Moje postaci też ginęły na sesjach i uważam, że nie warto robić z tego problemu, shit happens.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-01-03, 18:22   

Nekromancja wątku w temacie o śmierci postaci :mrgreen:

A poważnie, w przypadku śmierci postaci z Kręgów Mistrzowskich (13-15) jest kilka bardzo fajnych pomysłów na to, by uzasadnić wskrzeszenie postaci...

Nie od razu może, ale po jakimś czasie, na przykład kilku latach :-)

Same dodatki do ED dostarczają pomysłów. Jest sporo historii o kultach legend, które chcą wskrzesić lub odnaleźć jakiegoś legendarnego bohatera.

A teraz niech taki kult wskrzesi naszego bohatera i poprosi go o pomoc (może niech nawet w ramach rytuału będzie jakaś obietnica). Ożywionego bohatera raczej nie będzie obchodzić to zadanie (zwłaszcze jeśli będzie trudne). Co zrobi?

Albo jeszcze inaczej. Zły mag ożywia bohatera, by ten stanął na czele jego armii ożywieńców, która ma podbić jakieś duże, barsawiańskie miasto. Co zrobi bohater? Stanie na czele armii? Znajdzie sposób na przeciwstawienie się magowi?

Sporo materiału na ciekawe sesje ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
graf_zero 
Nowicjusz

Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-15, 13:18   

Odświeżam temat z jednym krótkim pytaniem. Swego czasu czytałem coś o poświęceniu postaci przez gracza. W jednym z oficjalnych podręczniku, pisano o możliwościach jakie MG może ofiarować graczowi, jeśli ten zdecyduje się uśmiercić swoją postać.
np. gracz decyduje się na taki epicki czyn i jego śmierć wyzwala falę uderzeniową osłabiająca wroga. Czy ktoś pamięta w jakim to było podręczniku?
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2013-11-15, 17:18   

Cytat:
Dying Act
A dying act is a final, heroic feat aided by sacrifice magic. The
character must declare his intention to perform a dying act and
describe the act before performing it. On his next action, the character
rolls his Step dice for the test and adds 1 Karma die for each
Karma Point he has remaining. After the character performs the
action, he dies. Once a character makes the Dying Act Test, he
cannot turn back. Whether or not the test succeeds, he dies.
If a character declares his intention to perform a dying act but
changes his mind before making the Dying Act Test, he immediately
suffers 3 Blood Wounds which will not heal for a year and a day. The
character may attempt to heal these wounds with healing potions,
however, as described above. Characters may also push talents or
abilities while performing dying acts.

Cytat:
Dying Curse
Characters may use sacrifice magic to pronounce a dying curse
on an enemy, a place, or an item. Treat all dying curses as Major
curses (see the Gamemaster’s Guide, p. 112). The Step Number
of a dying curse equals the cursing character’s Thread Weaving
or Perception Step, whichever is higher.
Possible curse effects include reducing the target’s skills, talents,
or attributes, scarring or transforming the target, blighting
areas of land, or diminishing the usefulness of a weapon or other
magical item. A dying curse may also seal off a specific location
(usually where the character died) in the same way as a magical
trap or ward. In these cases, the curse’s Detection Difficulty, Disarming
Difficulty, or other appropriate characteristic equals the
higher of the cursing character’s Thread Weaving or Perception
Step. Curses need not take effect immediately; the effects may not
occur for years or even generations after their pronouncement. The
cursing player and the gamemaster should work together to come
up with a suitable curse effect. After the curse is pronounced, the
character using the dying curse dies.

Cytat:
Dying Legacy
When creating a dying legacy, a character uses sacrifice magic
to create a True pattern. The True pattern may belong to an item
or a place (usually the place where the character dies). Characters
typically invoke dying legacies to imbue some item with the True
pattern needed to make it a Legendary item. Many Legendary items
were created through dying legacies during the early days of the
Scourge, when numerous adepts died fighting Horrors.
To create a dying legacy, a character declares his intention to
do so and describes the legacy. When the character dies, the True
pattern forms. The Key Knowledges and Deeds associated with a
True pattern created by a dying legacy will always be associated
with the character who created the pattern and the manner of that
character’s death. For example, a character mortally wounded by
a Horror may use a dying legacy to create a True pattern for his
sword before he dies. One of the Key Knowledges for the sword will
include the Name of the Horror that slew the character. Similarly,
one of the sword’s Deeds will involve defeating the Horror.
A character may also use a dying legacy to impart a True pattern
to a particular place. The place must be intimately associated with
the character, such as his birthplace, home, or the site of his death.
This True pattern means that the place will develop pattern items,
and characters possessing these and learning the appropriate Key
Knowledges may weave threads to the place. See the Thread Magic
chapter, p. 114, for more information on Key Knowledges, and Legendary
and pattern items.

Cytat:
Dying Oath
A dying character can also use sacrifice magic to extract a dying
oath from another character, usually to perform a specific deed such
as avenging the dying character or finishing a task or quest that the
dying character is forced to leave undone. The dying oath binds the
surviving character to perform the deed and provides that character
with additional ability to do so.
Both characters must willingly and knowingly enter into the
dying oath. Once the surviving character has sworn the oath, the
character calling for the oath dies.
The surviving character receives the dying character’s remaining
Karma Points. The player marks these points in a separate place
on the surviving character’s record sheet, as these Karma Points
may only be used for tests related specifically to the task that the
character has sworn to perform. This Karma may be used for any
test that the surviving character performs to fulfill the oath, even if
the character cannot normally spend Karma Points on those tests.
These Karma Points cannot be replenished after they have been
spent, and once the oath is fulfilled the points are lost.
The surviving character must fulfill his oath within a year and a day.
If a character fails to fulfill a dying oath, he loses the Karma Points he
received from the oath. In addition, the character loses the ability to
regain any Karma Points for a year and a day.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
graf_zero 
Nowicjusz

Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-19, 10:26   

Bardzo, bardzo, bardzo dziękuję za pomoc :)
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-24, 05:36   

Odświeżam temat, ale z nieco innym pytaniem. Teoretycznie powinno być w części dla MG, ale gracze też mogą się wypowiedzieć.

Co sądzicie o tym jak gracze na prawo i lewo chcą dawać wszystkim NPCom którzy zginą, Eliksir Ostatniej Szansy?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-24, 13:20   

Jak Ci to przeszkadza, możesz:
- zastosować zasady kupowania przedmiotów rzadkich (rośnie cena i trudność)
- stwierdzić brak dostępności w krytycznym momencie (wydali NPCowi i zabrakło dla nich).

Jeśli nie przeszkadza: olej to.
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2014-11-26, 16:31   

Że za bardzo sobie hasają i za dużo BNów przez nich ginie? Zła sława powinna się za nimi ciągnąć jak smród za wojskiem...
Ew. mg jest zbyt krwiożerczy i morduje BNów na lewo i prawo, a gracze już przywykli i nie robi to na nich wrażenia...
I na koniec, że ktoś tu nie rozumie jak działa ekonomia.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 00:14   

Kocie daruj sobie te bezosobowe "ktoś" na końcu posta. Już w drugim wątku odpowiadasz w ten sposób, a nie podoba mi się to, więc proszę: przestań.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Kosmit 2014-11-27, 00:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-11-27, 00:29   

Kosmit napisał/a:
Odświeżam temat, ale z nieco innym pytaniem. Teoretycznie powinno być w części dla MG, ale gracze też mogą się wypowiedzieć.

Co sądzicie o tym jak gracze na prawo i lewo chcą dawać wszystkim NPCom którzy zginą, Eliksir Ostatniej Szansy?


Tak sobie teraz myślę. Czy w takim przypadku o drużynie nie powinny już krążyć jakieś opowieści, że z nimi nie można zginąć, bo zawsze dadzą Eliksir Ostatniej Szansy. Konsekwencją tego powinna być totalna beztroska NPCów dołączających do drużyny bohaterów. W końcu i tak w razie czego dostaną Eliksir Ostatniej Szansy.

Proponuję, by NPCe zaczęli chorować na Głupotę Heroiczną :)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-11-27, 00:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo