Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2014-06-01, 11:11
dla mnie nie ma tak naprawdę większego znaczenia, czy jakiś efekt mechaniczny będzie miał modyfikator +2 czy +3.
Dla mnie istotny jest rozwój linii fabularnej. Każda edycja Shadowruna to mniej więcej 5 lat do przodu w świecie i postęp w historii. Zmiany, zmiany, zmiany. A w EDku stagnacja od 1 edycji.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Część z was ma już Podręcznik Gracza ED4 w wstępnej wersji (bez grafik).
Jak odczucia?
+ zaklęcia
Podoba mi się możliwość częściowej "customizacji" zaklęć, dodająć kolejne wątki do zaklęcia, do 4 wątków, zgodnie z tabelą.
Cytat:
Earth Darts
Threads: 0
Weaving: 5 / 10
Casting: TMD
Range: 20 yards
Duration: 2 rounds
Effect: WIL + 3/Physical and -2 Physical Armor
Earth. This spell transforms earth into crystalline darts that fly toward a foe, tem-
porarily rending their armor in the process. The magician flings a handful of dirt into
the air and makes a Spellcasting test against the target’s Mystic Defense. If success-
ful, his Effect test determines how much damage is inflicted before Physical Armor
is reduced. The damage is only dealt once; the duration refers to the armor reducing
effect. The target’s armor returns to normal at the end of the duration. This potent
spell is not an uncommon one. Knowledgeable foes will often retreat out of range as
they see the crystal darts forming.
Success Levels: Increase Duration (+2 rounds).
Extra Threads: Increase Duration (+2 rounds), Increase Effect (+2 Effect Step),
Increase Effect (-2 Physical Armor), Increase Range (+10 yards), Additional Target
(+1)
- layout
Nie podoba mi się. Jest w miarę czytelny, ale jak dla mnie mało praktyczny. Ramki to szare, nijakie, prostokąty. Dodatkowo zmieniono format (digest size) i jest przez to dużo kartkowania (podręcznik liczy 539 stron!).
Additional Threads.png
Plik ściągnięto 336 raz(y) 28,63 KB
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-04, 19:10, w całości zmieniany 1 raz
Mechanika Stopni się nie zmienia. Lekko zmodyfikowano tylko tabelę przy kilku stopniach. Nie ma tabeli sukcesów.
Cytat:
Sometimes a test result determines not only success or failure, but the
degree of success. This is referred to as the success level. The result is
compared to the Difficulty Number. Equalling the Difficulty Number counts
as one success. For every five points the result exceeds the Difficulty Number,
the player gets an additional success.
Nie ma Przebicia Pancerza, zamiast tego za każdy dodatkowy sukces (sukces to +5 więcej niż stopień trudności) są bonusy (+2 za każdy sukces; zaklęcia według opisu). Jak patrzyłem na ekwipunek, to stopnie obrażeń broni i wartości zbroi się nie zmieniły. Nie wiem jak z przedmiotami magicznymi, ale podejrzewam, że te duże wartości pancerza zmniejszą (bo inaczej mechanika siądzie). Rzucanie czarów się nie zmienia, ale dodano kilka opcji, usystematyzowano jeszcze bardziej zaklęcia Mistrza Żywiołów (każde ma podany żywioł), no i właściwie większość zaklęć przepisano na nowo, zmodyfikowano. Dyscypliny tak jak w ED3 mają talenty główne (obowiązkowe) i talenty opcjonalne (czyli do wyboru na każdym kręgu). Zmieniono lekko tabelę wartości/stopni (np. Obrona 8 zaczyna się już od wartości 13, a nie 14 jak kiedyś). Progi przytomności/życia/ran też zmodyfikowano. Wszystkie progi życia są teraz parzyste i wzrastają o 2 za każdą wartość Żywotności. Progi przytomności tak samo, ale nieparzyste.
I tak na szybko w sumie to tyle.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-19, 20:43, w całości zmieniany 3 razy
I jeszcze jedna ważna zmiana. Wygląda na to, że teraz Kość Karmy można dodawać do testów wszystkich talentów, nie tylko dyscyplinarnych!
A i zapomniałem jeszcze o Rytuale Karmicznym, Wytrzymałości i Darmowych Talentach.
Rytuał Karmiczny nie jest już talentem. Poziom zależny jest od Kręgu postaci. Tak samo Wytrzymałość. A Matryce są talentem darmowym, ich poziom jest równy kręgowi postaci.
EDIT:
Oczywiście, tak jak wspomniał niżej Kosmit, magowie dostają tylko 2 darmowe matryce (z czego jedna na 5 kręgu zmienia się w ulepszoną) - pierwsza próbka za darmo :D - jak mag chce więcej to musi kupić za PL z puli talentów opcjonalnych.
Durability.png
Plik ściągnięto 110 raz(y) 77,67 KB
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-07, 18:31, w całości zmieniany 2 razy
That is correct, yes, for all talents you know through your Discipline. You may not spend karma on talents known through Versatility, or that are available through other means (Windling Astral Sight, for example).
Dodatkowo.
Morgan Weeks napisał/a:
You can spend one Karma per source. Talents are one source and disciplines are another source. In your example above, a Third Circle Cavalryman can spend two karma on their attack test while charging (one from Melee Weapons and one from their discipline Karma ability). A Fifth Circle Cavalryman/Swordmaster would not be able to spend two Karma on their Melee Weapons damage test while mounted, just one; the Karma ability comes from the same source (discipline).
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-21, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
The Astral Sight talent enables characters to look into astral
space and directly view astral imprints and patterns. This is perhaps
the best overall method of astral sensing available in Earthdawn.
"perhaps", bo są właśnie wietrzniaki które mają wzrok astralny (symulowany rasowym talentem) i smoki, które mają dualną naturę i widzą przestrzeń astralną tak samo jak świat materialny.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 12:33
Poprawka do tego co napisał Seth:
Każdy mag dostaje 2 darmowe matryce, których poziom zależy od kręgu, a oprócz tego może brać matryce jako opcje i za te musi już płacić w PLkach. Dodatkowo na 5 kręgu jedna z darmowych matryc zmienia się w Ulepszoną.
Niektóre dyscypliny dostają również darmowe talenty, które zwiększają się razem z kręgiem. Zwykle są to talenty, które mają dość konkretne zastosowanie przez co w poprzednich edycjach były studniami dla PLek. (Navigation dla Scouta, Call Missile dla Łucznika, Craftsman dla Weaponsmitha).
Najbardziej z nowej edycji nie podoba mi się ograniczenie liczby zaklęć przez wywalenie tych, co były w większości wywalone w 3EDR. Dodano za to sporo nowych, które są ciekawe (Aspect of the Blood Elf pozwalający tymczasowo połączyć Wood Spirita z ciałem Dawcy Imion zwiększając jego odporność na ból). Do zaklęć można teraz wplatać dodatkowe wątki, które zwiększają możliwości spelli (+ do zasięgu, czasu trwania, dodatkowe cele itp.)
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Każdy mag dostaje 2 darmowe matryce, których poziom zależy od kręgu, a oprócz tego może brać matryce jako opcje i za te musi już płacić w PLkach. Dodatkowo na 5 kręgu jedna z darmowych matryc zmienia się w Ulepszoną.
Tak. Skrót myślowy ;)
W sumie więc wychodzi, że magowie (patrzę akurat na Czaordzieja) mogą mieć na 8 Kręgu max 4 matryce: 2 zwykłe i 2 ulepszone.
W porównaniu do ED3 to dwie matryce mniej (ED3: 2x ulepszone, 4x zwykłe).
Kosmit napisał/a:
Najbardziej z nowej edycji nie podoba mi się ograniczenie liczby zaklęć przez wywalenie tych, co były w większości wywalone w 3EDR.
Dodadzą w dodatkach ;)
Wywalono trochę zaklęć, ale dzięki możliwości dodatkowych wątków te co zostały są trochę bardziej uniwersalne.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie wiem czemu jakoś to pominąłem. Jest koszt w Punktach Legend nauczenia się nowego zaklęcia. Liczony według tabeli kosztu talentów z kręgów 1-4 (czyli zaklęcie 11 kręgu będzie miało taki koszt jakbyśmy podnosili talent z 10 poziomu na 11).
Co o tym sądzicie? Ja nigdy nie lubiłem tej zasady. Ale w związku z darmowymi matrycami na początku, nowymi talentami dla magów, oraz tym, że zaklęcia są teraz bardziej uniwersalne (a więc i magowie są jeszcze bardziej uniwersalni) może ma to sens w zbalansowaniu dyscyplin?
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-21, 11:58, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2014-08-24, 10:35
Sethariel napisał/a:
(...) Jest koszt w Punktach Legend nauczenia się nowego zaklęcia. (...)
Co o tym sądzicie?
Moje zdanie wygląda następująco. Magowie mieli 7 talentów na 1 kręgu, pozostałe dyscypliny tylko 6. Zatem dobrym pomysłem jest danie magom jednej darmowej matrycy, której poziom równy jest kręgowi bohatera. Dodatkowo można dać wszystkim rytuał karmiczny na tych samych zasadach za darmo. I to byłoby naprawdę fajne rozwiązanie. Tyle zmian wystarczy.
Tymczasem przekombinowali, dali magom za darmo 3 talenty (dwie matryce i rytuał karmiczny), niektórym sprezentowali dwa, a innym tylko jeden. Ponadto stopień niskiej magii stał się równy kręgowi, więc czemu np. Nawigacja nie stała się zdolnością na niskiej magii, tylko darmowym talentem? Zmiany w dyscyplinach wyglądają tak, że jedne ukierunkowano na walkę i dopakowano (np. Mistrz Żywiołów, Władca Zwierząt), inne potraktowano po macoszemu (np. Iluzjonista, Zwiadowca).
Widać brak konsekwencji w ich pomysłach. Na przykład wrócił bonus do pazurów +3, ale już do ciosu z powietrza nie. Gdzie tu sens, skoro cios z powietrza jest talentem o podobnym działaniu... choć dostępnym dopiero na 7 kręgu i wymagającym spełnienia określonych warunków, by można go użyć? Podobnych nierozsądnych zmian jest dużo i nie chcę odbiegać od tematu, by wszystkie dostrzeżone przeze mnie tu wymieniać.
Moim zdaniem zrobili straszny bałagan w mechanice 4 edycji. Często zmiany są robione ewidentnie na siłę (np opis działania wytrzymałości: Próg Życia=Krąg*mnożnik+Krąg). Czy to było konieczne?
Niektóre ich zmiany mechaniczne są na plus, inne nie. Z jednej strony uprościli wiele kwestii, z drugiej zamieszali. Ja u siebie zamierzam wykorzystać te idee z 4 edycji,które uznam za wartościowe i wcielić je do 3. Myślę, że to dobre rozwiązanie.
Ale wracając do tematu, koszt nauki zaklęć w PL nigdy mi się nie podobał. Zostanę przy darmowych czarach, darmowym rytuale karmicznym i być może jednej darmowej matrycy dla magów. :)
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2014-08-24, 10:46, w całości zmieniany 2 razy
Niektóre ich zmiany mechaniczne są na plus, inne nie. Z jednej strony uprościli wiele kwestii, z drugiej zamieszali. Ja u siebie zamierzam wykorzystać te idee z 4 edycji,które uznam za wartościowe i wcielić je do 3. Myślę, że to dobre rozwiązanie.
Jak teraz patrzę na to bardziej całościowo, to niestety masz rację. Wiele zmian mi się podoba, ale niestety na każdą zmianę przypada jakiś nietrafny pomysł. Mnie np. bardzo boli Great Leap udostępniony jako umiejętność. W 3 edycji też był, ale słabszy. Teraz jest taki sam jak talent... gumisie normalnie...
A z tym Ciosem z powietrza i Pazurami to rzeczywiście coś nie w porządku. Dziwne to.
Generalnie tego się chyba obawiałem przy tak krótkim czasie testów i tworzenia nowej edycji. Pośpiech i brak zbilansowania. Pamiętacie ADM (Alternative Discipline Mechanics)? Przecież to powstawało i było testowane kilka lat, po czym dało podstawę pod mechanikę i zmiany w dyscyplinach w ED3.
Cryingorc napisał/a:
Ja u siebie zamierzam wykorzystać te idee z 4 edycji,które uznam za wartościowe i wcielić je do 3. Myślę, że to dobre rozwiązanie.
Ja mimo wszystko zamierzam przejść na 4 edycję i wcielić w nią swoje modyfikacje. Więcej jest zmian, które mi się podobają od tych, które niekoniecznie.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-29, 22:19, w całości zmieniany 6 razy
I co do Karmy - jest darmowa, czy kosztuje Punkty Legend?
Darmowa. Ale tutaj jest kolejna spora zmiana, trudno mi jeszcze ocenić czy na plus. Przy możliwościach używania Karmy do każdego talentu możliwe, że tak, ale będzie mi brakowało tego elementu planowania Rytuałów Karmicznych i wydawania Karmy w takiej liczbie, by dało się to odrabiać. Dla przypomnienia, w poprzednich edycja odnawiało się jedynie Poziom Rytuału Karmicznego punktów Karmy (czyli przy Poziomie 5 to było 5 punktów Karmy).
Cytat:
Each Discipline includes a sample ritual that allows characters of that Discipline to regain Karma Points. The player need not make any tests to perform the Karma Ritual; it is always successful. Your character may perform his Karma ritual once each day, and the ritual takes about half an hour to perform. After he performs his Karma Ritual, all of his Karma Points are restored. A character’s maximum Karma is determined by his highest Discipline Circle, multiplied by the Karma Modifier for his race. For example, a Third Circle human adept has 15 maximum Karma Points.
Bleddyn napisał/a:
Jak już został podjęty wątek Niskiej Magii, iż bonus jest równy kręgowi, to czy pozbyto się np. talentu Wspinaczka u Powietrznego Łupieżcy?
Nie. Jest w talentach dyscyplinarnych (obowiązkowych) na 1. Kręgu.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-24, 16:52, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum