Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2013-01-28, 20:18
Po to, by nadać pewną rozpiętość i zróżnicować Współczynniki w obrębie stopni. Postać ze stopniem 6 może mieć obronę fizyczną 7 lub 8 etc. Gdyby istniały tylko stopnie, byłyby większe przeskoki w wartościach Współczynników, Szybkości, Udźwigu i Obrażeniach postaci.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Tak jak mówi Cry. Aby nie było za dużych przeskoków w stopniach. Teraz aby zmienić stopień to trzeba podnieść wartość cechy od jednego do trzech razy zależnie jaka właśnie jest wartość danej cechy.
Można by to zmienić (według systemu jedną cechę można podnieść max trzy razy) na jedno podnoszenie kosztujące więcej, ale przyniosłoby to kłopoty w zwiększaniu Obron oraz chyba wszystkich innych statystyk postaci. A to już nie ma sensu.
Nie chodzi tylko przeskoki we Współczynnikach, Szybkościach itd.
Zauważ Kosmit, że choć w podstawowych założeniach Savage Worlds i Earthdawn stosują mechanikę stopni, to w Savage Worlds skalowalność jest bardzo ograniczona. Earthdawn pod tym względem oferuje więcej. W Savage Worlds skoki w rozwoju bohatera są bardzo duże! W Earthdawnie powoli ciułasz te punkciki i rozwój bohatera jest bardziej zrównoważony.
Ma to oczywiście swoje wady i zalety.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum