Poprzedni temat :: Następny temat
[3ED] Mechanika bitew innych niż okrętowe
Autor Wiadomość
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 22:10   [3ED] Mechanika bitew innych niż okrętowe

Czytam sobie PtW, BaW i zastanawiam się czemu nie wprowadzono mechaniki rozgrywania innych bitew niż te na statkach. Myślałem trochę nad tym jak to mogłoby wyglądać i do głowy przyszło mi, żeby zrobić abstrakcyjny system podobny do bitew marynarek.

Gdyby zastanowić się co składa się na siłę oddziału to mamy czynniki:
1. Umiejętności dowódcy
2. Wyszkolenie
3. Morale
4. Ekwipunek
5. Szybkość
6. Mobilność (oddział konny, ew. wolniejszy ze względu na obecność ciężkiego sprzętu)

Właściwie wygląda to tak jak na statku, więc można to przełożyć, tylko trzeba by było wymyślić manewry oddziału. Macie jakieś pomysły? Ja to będę rozbudowywał i dodawał swoje pomysły, ale chciałbym wiedzieć, czy Wy taki przekład byście widzieli i myślicie, że warto to robić? Chodzi mi o sytuacje, gdy np. gracze są na wysokich Kręgach i dowodzą armią. Trochę głupio byłoby, żeby to MG decydował o losie bitwy, a taka abstrakcja pozwoliłaby ścierać się całym oddziałom (l. piechota, c. piechota, jazda) + bonusy do każdego oddziału typu wysokokręgowy mag, albo dla jazdy grzmotorożce. Dawałoby to możliwość rozwijania się :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-08-27, 22:56   

Ja skopiowałem rozwiązanie z Savage Worlds i przekonwertowałem na Earthdawna.

Skorzystaliśmy z tego podczas bitwy między wioską Garahamitów (z bohaterami graczy) a sporą grupą Invae. Wyszło całkiem sprawnie.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 23:15   

Hmmm... Mam podręcznik do Savagów, więc wezmę jutro :) Nie wiem, czy rozwiązanie z konwersją mechaniki okrętów nie byłoby o tyle lepsze, że można by było te bitwy jednocześnie rozgrywać :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-08-28, 00:36   

Pisałem już taki wątek, wyszukaj go sobie - powinien być w kąciku mechanicznym bodajże. Jeśli przekonwertujesz oddział na statystyki podobne do okrętowych, da się w to grać jak normalnymi enpecami. :)
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2013-01-30, 08:42   

A ja sobie robię założenia, które powinny zostać spełnione podczas jakiejś bitwy przez graczy. Jeżeli są spełnione to istnieje duża szansa na wygraną przez stronę po której są. Oczywiście jeżeli siły są w miarę wyrównane.

Z drugiej strony, to w większości przypadków z góry wiem jak się zakończy bitwa i tylko od graczy uzależnione jest co z tego wyciągną.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo