Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2010-09-08, 23:32
Dziki Earthdawn - Ogólnie
Autor Wiadomość
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-10-18, 14:00   

Ajfel, SW jest "Szybkie i Brawurowe". Cokolwiek grasz na tej mechanice ma takie być. Także ED.
Dlatego napisałem, że ma SW być EDkową 'mechaniką konwentową'. Bo mechanika ED nie nadaje się do grania na szybko...
Żeby zachęcić ludzi do grania w ED trzeba pokazać im świat. A jeśli mechanika na jakiej im prowadzisz ma pewne podobieństwa do EDkowej, to tym lepiej.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-10-18, 15:06   

ajfel napisał/a:
Najbardziej mnie odrzucił system rozwoju postaci. Cokolwiek możesz zrobić w temacie rozwoju bohatera średnio raz na trzy sesje. Zabija to cały EDkowy fun związany z medytacjami, podbijaniem talentów, atrybutów i tak dalej. Chyba każdemu graczowi radochę sprawia, jak widzi pozytywne zmiany na karcie postaci. Mechanika ED gwarantuje, że te zmiany (mniejsze lub większe) zachodzą nieustannie. W Savage Worlds nie ma tego niestety.


Po rozegraniu kilku sesji powiem, że rzeczywiście rozwój wygląda trochę inaczej niż w ED. Ale ED jest dość specyficzne w ogóle.

U nas rozwój był średnio co dwie sesje, a raz było nawet po jednej sesji. To kwestia samej kampanii i rozgrywanych przygód. Inna sprawa, że w Savage Worlds każdy rozwój ma trochę większe znaczenie niż w ED, przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Za to w ED te zmiany są częstsze :-)

P.S. Muszę wrzucić w końcu nasze pierwsze ustalenia odnośnie konwersji.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-10-19, 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ajfel 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 53
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-18, 15:52   

Właśnie o to chodzi - rozwój nawet małych rzeczy ale częsty - to jest miodne i tego Savage Worlds nie ma.

Niech se będzie brawurowy, dziki i jaki tam chce - ale rozwój z dużym schodkiem co 3 sesje jest mniej fajny niż płynny, jak w Earthdawnie.

To mi się w EDku podoba, że zawsze gracze mają trochę exp w zapasie, kombinują kasę na szkolenia, wykorzystują wolne chwile na medytacje - cały czas pracują nad swoją ścieżką. Przy moim prowadzeniu - duża sesja raz na miesiąc, to sorry ale na mechanice SW gracze by cokolwiek w swoich postaciach mieli okazję zmienić średnio 2 razy na pół roku :-)
 
 
 
Mhrok 
Nowicjusz


Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-08-19, 13:32   

Którą konwersję ED na Savage Worlds polecacie? Mile widziany język polski, aczkolwiek angielskim też nie pogardzę :-D Piszę, ponieważ nie jestem na tyle obeznany z językiem angielskim, żeby kupić 3ed. Mam 1ED, jednak tamtejsza mechanika jest dosyć dziurawa i średnio podchodzi graczom.
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 40
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-08-19, 23:36   

Jak już byś kupił (choćby Player's Guide), miałbyś dobry powód, żeby się poduczyć i dobry materiał na(d) którym byś pracował. Jeśli chodzi o kwestie mechaniczne to cenna chyba będzie uwaga, że wszystko opiera się na schematach/szablonach - zorientujesz się w regułach tworzenia opisów talentów/umiejętności/czarów, poznasz kilka podstawowych pojęć i zrozumienie całości nie powinno stwarzać problemów. Jakby co to na forum możesz liczyć na pomoc z trudniejszymi fragmentami, z którymi nie uporałbyś się przy pomocy choćby translatora Google i/lub (przykładowego) zbioru słowników.

A co do samych edkowych settingów do SW to swego czasu znalazłem 4-6 (nie mam plików ani żadnych linków, ale trudno nie było - google, eMule, ...). Trudno coś polecić jak nie wiadomo czego chcesz (bo zapewne czegoś innego niż "polecający"). Są takie, które mają kilkanaście stron i takie co mają kilkadziesiąt. Po polsku i po angielsku. Marginalizujące niektóre mechaniczne a typowo edkowe aspekty (np. wątki i wzorce) i skupiające się na nich/rozwijające je. Z bogatą i przemyślaną, jak mi się wydało, listą talentów, czarów i poruszających ciekawie kwestie premii rasowych albo traktującą wszystko po łebkach.

Mnie samemu i, jak mi się wydaje, ekipie z którą gram od lat. SW w kontekście edka do niczego się przydać nie może...
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2011-08-19, 23:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-08-21, 11:41   

Mhrok napisał/a:
Którą konwersję ED na Savage Worlds polecacie? Mile widziany język polski, aczkolwiek angielskim też nie pogardzę :-D Piszę, ponieważ nie jestem na tyle obeznany z językiem angielskim, żeby kupić 3ed. Mam 1ED, jednak tamtejsza mechanika jest dosyć dziurawa i średnio podchodzi graczom.


Polskiej konwersji nie widziałem. Mieliśmy nad nią pracować, ale jak widać nie ma czasu ;-)

Co do samej konwersji na Savage Worlds to wiem, że ludzie grają, z powodzeniem.

Ja znam dwie konwersje, jedną lekką, drugą bardziej rozbudowaną (76 stron) i chyba poleciłbym Ci tę bardziej rozbudowaną - Savage Earthdawn 3.0

Mogę Ci podesłać, bo coś mi się zdaje, że zniknęło to z sieci jakiś czas temu.

Jeżeli chodzi o wybór między konwersją Savage Worlds, a oryginalnym ED3 to jeśli Cię stać to jednak, tak jak sirserafin, poleciłbym Ci kupienie ED3.

Savage Worlds jest fajne, ale mechanika ED jest za bardzo powiązana z settingiem, by dało się Earthdawn bezstratnie przenieść na inną mechanikę.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2011-08-22, 16:05   

Nie polecam żadnej. Zamieniasz tylko 'Fuksy' na 'Karmę' i masz Dzikiego Earthdawna na bazowych zasadach SW. Sprawdzone w praniu. :)
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-17, 03:35   

Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym SE i dlaczego ludzie tak się cieszą, że teraz jest szansa na wydanie ED na tej mechanice?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-09-18, 00:08   

Earthdawn na mechanice Savage Worlds. Savage Worlds to dość fajna, uniwersalna, uproszczona mechanika, bazująca na bardzo uproszczonym Systemie Stopni oraz różnych rozwinięciach zwanych Przewagami.

Podstawy mechaniczne znajdziesz w Jeździe Próbnej.

Generalnie dobra mechanika, jeśli chce się zagrać szybko w ED, a nie ma czasu uczyć nowych graczy mechaniki Earthdawna. Savage Worlds jest dość popularne, więc szansa, że nowo poznany Gracz je zna jest dość duża.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-09-18, 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-25, 23:26   

Seth wysłałbyś mi Savage Earthdawn 3.0? tak jak mówiłeś, w sieci nie znalazłem :(
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-09-25, 23:38   

Udostępnię jutro na swoim serwerze. Mhrok jeszcze był chętny na tę konwersję. Próbowałem wysłać, ale coś maile nie dochodzą. Jutro będzie na serwerze, dam linka.

EDIT:

Savage Worlds Earthdawn
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-09-26, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
voyager156 
Uczeń II Kręgu


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: ��dďż˝
Wysłany: 2012-10-29, 19:41   Karta postaci

Odświeżę troszkę temacik ;-)

Czy ktoś z Was ma może jakąś kartę postaci w formie elektronicznej do Earthdawana Savage Worlds którą mógł by się ze mną podzielić? Bo szukałem na necie i niczego znaleźć nie mogę :-(
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-10-30, 11:30   Re: Karta postaci

voyager156 napisał/a:
Odświeżę troszkę temacik ;-)

Czy ktoś z Was ma może jakąś kartę postaci w formie elektronicznej do Earthdawana Savage Worlds którą mógł by się ze mną podzielić? Bo szukałem na necie i niczego znaleźć nie mogę :-(


Od kiedy za RedBrick, a obecnie FASA, wziął się na "poważnie" James, wsparcie dla fanów to jedynie jakieś pobożne życzenie. Nawet do tradycyjnego ED nie ma oficjalnej karty...

Fanowskich kart do SWED też nie widziałem.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-10-30, 17:21   

Jagmin bodajże stworzył jakąś modułową kartę do SW, na bazie której moglibyście coś zdziałać. Powinna być na stronie GRAmela.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo