Poprzedni temat :: Następny temat
[ED3] Atak od tyłu i z zaskoczenia
Autor Wiadomość
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-05, 23:36   [ED3] Atak od tyłu i z zaskoczenia

Wpadłem na pomysł zrobienia czegoś takiego, że jeżeli postać gracza atakuje przeciwnika, który nie wykonywał jeszcze w rundzie żadnej akcji to nawet jeśli gracz ją otoczy, to i tak przeciwnik jest w stanie na to zareagować i się odwrócić.

Ale gdy przeciwnik walczy już z kimkolwiek, czy wykonał już jakąś akcje, to nie jest w stanie zareagować i normalnie otrzymuje się minusy z tytułu Blindsided.

Wydaje mi się, że to pozwala uniknąć sytuacji, gdy gracz co rundę wygrywając inicjatywę przebiega dookoła niego i atakuje od tyłu mimo, że walczy z nim sam na sam. Chyba, że w zasadach jest opisane jasno, że tak można wtedy nie ma sensu wprowadzać zmian.

No i jak to jest z tym zaskoczeniem? 3 Adeptów wpada do pokoju z 5 kultystami i co? Test na Percepcję dla kultystów?

Albo jeśli są 2 starcia 1 na 1 jednocześnie. Przeciwnicy stoją plecami do siebie, a gracze widzą siebie wzajemnie. I jeden z graczy zabije przeciwnika i chce pomóc w drugim starciu, to gdy atakuje przeciwnika, to przeciwnik dostaje blindsided, czy liczy się jako zaskoczony i robi test percepcji? Czy może najpierw zrobić test percepcji i on określa, czy przeciwnik skapnął się, że jego towarzysz nie żyje i że może zostać zaatakowany od tyłu?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2013-11-27, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-04-06, 01:01   

W przypadku, gdy przeciwnik już widzi bohatera gracza nie używałbym już opcji Blindsided, chyba że w wyniku specjalnych okoliczności (jakaś zmyłka, odwrócenie uwagi). System to uproszczenie, natomiast gdy dochodzi już do starcia to nie wygląda to tak, że jeden stoi w miejscu zwrócony w jedną stronę, a drugi co ma inicjatywę biega wogół niego.

Zobacz sobie na stronę 231 Player's Guide do podrozdziału Firing Into a Melee. Walka jest płynna, dlatego strzelając do osób w zwarciu nawet jeśli nie zasłaniają bezpośrednio celu, to i tak dostaje się utrudnienia Testu.

Kosmit napisał/a:
No i jak to jest z tym zaskoczeniem? 3 Adeptów wpada do pokoju z 5 kultystami i co? Test na Percepcję dla kultystów?


Zależy jak wpadają. Czy kultyści kogokolwiek się spodziewali, mieli jakąś "czujkę", kogoś na straży. Czy byli zajęci sobą. Jeżeli się nie spodziewali, to robisz testy Percepcji o trudności zazwyczaj równej najniższemu w grupie Stopniowi Zręczności atakujących z zaskoczenia.

Przy nieudanym Teście kultyści są zaskoczeni. Jeżeli Test zdają, mogą działać normalnie i jest inicjatywa.

Kosmit napisał/a:
Albo jeśli są 2 starcia 1 na 1 jednocześnie. Przeciwnicy stoją plecami do siebie, a gracze widzą siebie wzajemnie. I jeden z graczy zabije przeciwnika i chce pomóc w drugim starciu, to gdy atakuje przeciwnika, to przeciwnik dostaje blindsided, czy liczy się jako zaskoczony i robi test percepcji? Czy może najpierw zrobić test percepcji i on określa, czy przeciwnik skapnął się, że jego towarzysz nie żyje i że może zostać zaatakowany od tyłu?


Nie powinien być Zaskoczony, bo przecież wie, że walczy z dwoma przeciwnikami i musi się liczyć z tym, że jego partnerowi może się coś stać. Nie rób tyle niepotrzebnych rzutów. Jeżeli jeden przeciwnik walczy z bohaterem, i drugi bohater zaatakuje tego przeciwnika od tyłu, to prawdopodobnie dałbym modyfikator z Blindsided.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-06, 06:18   

Ok. Wszystko już wyjaśnione, chyba, że na następnej sesji wyniknie jeszcze jakaś sporna sytuacja. Dzięki :)

A i jeszcze pytanie takie trochę głupie. Osoba przechodząca do obrony może atakować, ale ma minus do testów ataku, tak? Dobrze to zrozumiałem?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Kosmit 2011-04-06, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 850
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2011-04-06, 21:17   

Kosmit napisał/a:
Osoba przechodząca do obrony może atakować, ale ma minus do testów ataku, tak? Dobrze to zrozumiałem?


Tak, można atakować będąc w obronie.

A podsumowując wcześniejszą dyskusję; Zaskoczenie jest wtedy, gdy ofiara nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia. Zazwyczaj testuje się PER na początku walki podczas ataku przeprowadzonego znienacka. W wyjątkowych okolicznościach tylko efekt ten może wystąpić w trakcie trwającej już walki. Zaskoczona postać nie może reagować w danej rundzie walki.
Niespodziewany atak (Blindsided) natomiast odnosi się do każdego ataku, którego ofiara nie widzi (co ostatecznie leży w gestii MG), czyli ciosy od tyłu, strzały zza winkla itd. Niespodziewanych ataków nie da rady unikać.

Niespodziewająca się niczego, niezwiązana walką ofiara może doświadczyć obu tych modyfikatorów sytuacyjnych. Np. gdy Złodziej atakuje od tyłu w ciemnym zaułku niespodziewającego się przechodnia.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2011-04-06, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-04-06, 21:52   

Cryingorc napisał/a:
Niespodziewająca się niczego, niezwiązana walką ofiara może doświadczyć obu tych modyfikatorów sytuacyjnych. Np. gdy Złodziej atakuje od tyłu w ciemnym zaułku niespodziewającego się przechodnia.


Ale modyfikatory te się nie kumulują. Liczy się najwyższy z tych dwóch modyfikatorów. Czyli ten z zaskoczenia.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-06, 21:58   

Sethariel napisał/a:
Ale modyfikatory te się nie kumulują. Liczy się najwyższy z tych dwóch modyfikatorów. Czyli ten z zaskoczenia.


Hmmm... To już wiem dlaczego tak łatwo położyli tych kultystów... Och ja głupi, niedoświadczony xD -5 do OF dał kultystom popalić. xD Na przyszłość będę wiedział. Dobrze, że gracze niedoświadczeni jak ja, to wioski dużej nie ma ;)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 850
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2011-04-06, 22:17   

Sethariel napisał/a:
Ale modyfikatory te się nie kumulują. Liczy się najwyższy z tych dwóch modyfikatorów. Czyli ten z zaskoczenia.


Fakt, to co pisałem tyczy się 1 edycji.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 47
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-06-21, 10:59   

Sethariel napisał/a:
Cryingorc napisał/a:
Niespodziewająca się niczego, niezwiązana walką ofiara może doświadczyć obu tych modyfikatorów sytuacyjnych. Np. gdy Złodziej atakuje od tyłu w ciemnym zaułku niespodziewającego się przechodnia.


Ale modyfikatory te się nie kumulują. Liczy się najwyższy z tych dwóch modyfikatorów. Czyli ten z zaskoczenia.


A co z hipotetyczną sytuacją, kiedy postac jest zaskoczona, osaczona i zaatakowana od tyłu?
Adept uciekając przed horrorem, wpada w zaułek korytarza do ciemnej, wysokiej jaskini.
I w nastepnej sekundzie spada na niego 12 krylowców:
- test percepcji czy sie otrząśnie z zaskoczenia,
- w jednej chwili jest zaatakowany z 6 stron (overwhelmed)
- co najmniej z 3 stron, doświadczy blindsided attack

Jak to policzycie?

pzdr
G
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-06-21, 12:05   

Gerion napisał/a:
I w nastepnej sekundzie spada na niego 12 krylowców:

Paszczaków. :P

Dostaje minusy za Overwhelmed, jeśli nie zdał testu i jest zaskoczony, nie może Unikać, Parować, ani Ripostować. Jeśli zdał, może, ale tylko przeciwko trzem przeciwnikom od frontu - pozostali są w 'martwym polu' i mają wobec niego premię za Blindsided.

Swoją drogą, Blindsided można by lepiej przetłumaczyć jako 'Flankowanie'.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-21, 13:37   

Ha! Kot się ze mną zgodził. Ja też tłumaczę blinsided jako flankowanie :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 47
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-06-21, 15:26   

No to jak jest? Overwhelmed się sumuje z Blindsided?
Czy tez jak mówi Seth, liczy się najwieksza kara do Obron/Wyników testów?

G
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-21, 18:40   

Jest napisane, że za każdy Harried ponad jeden jest dodatkowa kara -1, czyli jak ktoś jest Overwhelmed i jeszcze dodatkowo ktoś go atakuje od tyłu, to ja bym to potraktował jako kolejne Harried i narzucił kolejne -1 zamiast pełnej kary z Blindsided.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-06-21, 21:53   

1. Harried to -2/-2 modyfikatora do akcji/obrony.

2. Overwhelmed to dodatkowe -1/-1, łącznie -3/-3.

3. W PG przy opisie stanu Overwhelmed stoi:
Cytat:
A Harried character suffers a further –1 penalty to his Action Tests and subtracts an additional –1 from his Physical and Spell Defense (and possibly Social Defense) for each additional Harried effect he incurs after the first.

ale powyżej przy Harried znajdziemy:
Cytat:
A character who is engaged in close combat by four or more opponents is considered Harried. Conditions other than combat, such as the effects of some talents or spells, may also cause the character to become Harried.

Stąd moja interpretacja jest taka: Overwhelmed za ilość przeciwników większą niż 4 to modyfikator jednorazowy. Dodatkowe modyfikatory dostajemy nie za kolejnych przeciwników, a za inne źródła czynnika Harried (zaklęcia, talenty, itp.).

4. Blindsided dotyczy czegoś zupełnie innego, poza karą do Obrony (zupełnie nie wiemy co przeciwnik robi) powoduje, że nie możemy przeciw niemu używać talentów defensywnych (Unik, Parowanie, itp.). Co jest o wiele większym problemem, niż -2 do obrony.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-06-26, 00:51   

Gerion napisał/a:
No to jak jest? Overwhelmed się sumuje z Blindsided?
Czy tez jak mówi Seth, liczy się najwieksza kara do Obron/Wyników testów?

G


Może się sumować. Blindsided nie łączy się jedynie z Surprised. Jeżeli idziesz sobie uliczką i nagle niespodziewanie od tyłu zaatakuje złodziej, to będzie Surprised. Jeśli natomiast widziałeś tego złodzieja wcześniej i wiesz, że cię śledzi, jesteś więc przygotowany, to będzie Blindsided.

Co do działania Overwhelmed.

Arma napisał/a:

Note, in any case: Overwhelmed is not its own modifier and not an alternative to Harried, Overwhelmed is the way Harried modifiers stack: -2 for the first Harried, an additional -1 for each Harried thereafter. If you are Harried from 3 sources, you are at Overwhelmed -4. If you are Harried from 4 sources, you are Overwhelmed at -5, and so on.


Przykładowo oplątanie z dodatkowym elementem unieruchamiającym (np. czar Pnącza) mogą oznaczać 2x Harried. Pierwsze za broń oplątującą (Player's Guide str. 229), drugie za całkowity brak możliwości ruchu (w sensie przemieszczania się)/

Za samych przeciwników, nieważne ile ich jest, stosuje się modyfikator Harried.

Czyli w przypadku Geriona.

1. Test na Zaskoczenie
2.
a. Jeśli zdany, to dla paszczaków które atakują od niewidocznej dla ofiary strony ofiara ma -2 do OF/OM (ale tylko dla tych paszczaków, bo te atakujące od widocznej strony nie mają ułatwienia). Dodatkowo ofiara otrzymuje modyfiktor Harried (-2 OF/OM) za ilość przeciwników.
b. Jeśli nie zdany, to ofiara jest Surprised (-3 OF/OM) i nie może nic zrobić (nawet Free Actions). Dodatkowo otrzymuje modyfikator -2 OF/OM za Harried. Czyli razem -5 OF/OM.
3. Dodatkowo, jeśli ofiara nie ma widzenia w ciemności, termowizji lub dobrego źródła światła dostanie modifikatory ujemne do testów akcji (np. talentów czy nawet testów obrażeń).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-06-26, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo