Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2012-04-03, 00:20
[SWED] Earthdawn Savage Worlds Edition
Autor Wiadomość
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-02, 23:08   [SWED] Earthdawn Savage Worlds Edition

I dostaliśmy kolejny przedruk plus trochę mechaniki. Większość miejsca zajmują całe rozdziały wyjęte z podstawki do 1ed. i Ścieżek adeptów.

+ Pomysł w rozwiązaniu problemu dyscypliny i karmy. Dostajemy za friko przewagę Dyscyplina plus dwie przewagi adepta co rangę.
+ Power postaci już na starcie wyższy niż pierwszaków w EDku. Bycie adeptem robi różnicę.
+ Karma za friko i używanie jej do aktywowania przewag adeptów, czyli po staremu talentów.
+ Mimo lekkiej komplikacji to łatwiej zrobić i połapać się w mocach wysokokręgowych adeptów.

- T'skrang dostał zawadę rasową Brzydal.
- Obsidiman bez naturalnej zbroi.
- Ork ma Charyzmę -4 - dać mu jeszcze kilka minusów i przewagę Reputacja z DLR to zastraszy nawet Verijgorma.
- Moce poszczególnych talentów mało intuicyjne - bonusy skaczą od +1 do +4 plus jeszcze czasem można użyć dodatkowej karmy i też niekiedy tylko raz, a czasem w zależności od rangi. Co talent to inne zasady.
- Czary zostały generalnie przepisane z korektą na inną rozpiętość bonusów.
- Brak kosztu w dostrajaniu się do przedmiotów magicznych.
- Amulety krwi mają mały bonus, a zabierają aż 1 od Wytrzymałości.

Generalnie konwersja jest dobra, ale moim zdaniem zbytnio się pospieszono z jej wydaniem. Sporo szczegółów jest do poprawienia, ale można grać i bez tego jeśli się zapomni jak to jest w oryginalnym EDku. ;-)

ADMIN: Przeniosłem temat do działu Mechaniki
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-05-21, 11:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-04-03, 08:58   

Nie powiedziałbym, że konwersja jest dobra. Średnia co najwyżej. Skopano bardzo dużo rzeczy. Od ras po amulety krwi. Z tymi ostatnimi to naprawdę beznadziejnie rozwiązano. Amulety krwi są praktycznie nieopłacalne, bo -1 do Wytrzymałości za każdy amulet to naprawdę dużo. Założysz dwa czy trzy i już jesteś bardzo narażony podczas walki. A przecież to nie o to w amuletach chodziło. W ED, choć stanowiło jakieś tam zagrożenie dla noszącego, to jednak dawało spore bonusy. To właśnie esencja krwawych amuletów. Duży bonus z ukrytym gdzieś, niebezpiecznym kosztem, bo koszt w Progach Życia wcale aż tak duży nie był. Tego w wersji Savage Worlds w ogóle nie ma. Zamiast -1 Wytrzymałości za każdy amulet już lepsze by było chyba -1 do testów Wigoru (i wielkie rozwzorcowanie w przypadku nieudanego testu Wigoru przy Wyeliminowaniu). Jedyna dobra rzecz to może rozwiązanie z Dyscyplinami i talentami (Adept Edges), choć jak na Savage Worlds to nie jest to za bardzo Fast, Furious, Fun. Ale nawet to rozwiązanie trzeba by przetestować, by coś konkretnie powiedzieć.

No i oczywiście jest jeszcze sporo błędów edytorskich (K10 zamiast K8 w wymaganiach wielu Przewag, itp.).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-04-03, 15:32, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-03, 11:42   

Myślę, że Amulety Krwi powinny opierać się na Wyczerpaniu bardziej, biorąc pod uwagę ich działanie w ED i specyfikę SW...

P.S. Verjigorm wcale nie jest taki straszny...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Kot 2012-04-03, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-03, 17:16   

@Seth,
marudź dalej, a zrezygnuję z GMs Guide. ;-)

Fakt, jest DUŻO błędów. Drugie czytanie robi swoje.

Dyscypliny i przewagi adeptów to działa podobnie jak by była drużyna superbohaterów/magów. Tylko po co konwertowali dosłownie wszystkie talenty. Już może lepiej było moce adeptów zrobić w podobnym stylu jak w Shadowrunie.

Karma - rzut na rytuał powinien być, a nie z automatu odzyskiwanie karmy. I powiązałbym karmę z fuksami, żeby nie mnożyć bytów.

Amulety krwi są spaprane, ale przy tak malej rozpiętości modyfikatorów w SW trudno coś wymyślić. -1 do Wigoru? Parę amuletów i żaden test nie wyjdzie. Jak na razie nie widzę dobrego rozwiązania. Muszę zobaczyć jak rozwiązanio podobne rzeczy w innych settingach SW.

Ekwipunek przepisany z EDka, a przecież w SW inaczej podchodzi się do ciężaru przedmiotów.

A co do ras... Jakie charakterystyczne wady/zalety byście poszczególnym przypisali?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-04-03, 23:25   

Ciekawostka, nieprzychylne opinie o SWED są wycinane z forum RedBricka. Nie zdążyłem skopiować, ale generalnie ktoś pisał, że ta konwersja nie ma nic z Savage Worlds wspólnego i że nie jest FFF. A twórcy powinni się zwrócić do Shane'a lub innego znanego twórcy settingów Savage Worlds, a nie odwalać amatorki :)

A co do ras. Tak na szybko to obsydianom dałbym pewnie Opancerzony (+2 do Wytrzymałości). T'skrangom pewnie dałbym jakąś słabszą wersję Odwodnienia (SW Patch 2.0) lub Chojraka. Ale to tak na szybko.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia Zaklęć. W Savage Earthdawn 3.0 (fanowska konwersja) były chyba jakieś zasady, gdzie pojawiały się matryce, i nie było żadnych Punktów Mocy (Wątki w SWED). ED na tle innych gier fantasy właśnie odróżniało podejście do rzucania czarów. Szkoda w sumie, że w RedBrickowej konwersji zrobiono to genericowo.

Co to amuletów, można też było zrobić jak z Cyborgizacją w Nemezis, ale zamiast Ducha do określenia maksimum dostępnych wszczepów (amuletów krwi) wziąć Wigor, albo skopiować rozwiązanie Cybernetyki z Interface Zero. Myślę, że by się nawet sprawdziło, z Rozwzorcowaniem zamiast Cybertraumy. Sporo jest rozwiązań, wystarczyło bardziej pokombinować.

Bleddyn, może i marudzę, sam jednak widzisz, że można to było lepiej zrobić. Ale teraz przynajmniej masz co łatać ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-04-03, 23:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-03, 23:58   

Czytałem ten nieprzychylny post i jego autor ma wiele racji.
Na forum PEGa bardziej stonowane głosy. I pojawił się link: http://arcanearcade.com/D...Earthdawn_3.pdf

Matryce na szybko to każdy czaruś dostaje 1+ranga i wtedy przy przeładowaniu to jedynie szok. A bez matrycy ma się poważniejsze konsekwencje porażki.

Miało być trochę łatania, a tu trzeba od nowa wszystko zrobić. Chyba daruję sobie zakup kolejnego gniota. Trzeci setting do SW, który mechanicznie mnie zawiódł. Kicha.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-04, 00:29   

@Seth: Cenzura na forum RB? Serio??

@Bleddyn: Deadlandsy są fajne. Zasady wieszania szczególnie. :)
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-04, 16:39   

@Kot
Czekam na paczkę. Czas rozpocząć Potop. :->
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-04, 17:16   

Same here. Cytując Shane'a (z jego panelu na Pyrkonie): "Yeee-haw!!!"
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-04, 20:26   

Dla zabawy. :-D

Obsydianin +2 zdolność rasowa, bo myślę o przepakach na +4:
+2 Pancerz, ale może nosić tylko żywe zbroje
+2 Rozmiar
Siła k8
Kiepska inicjatywa - działa na gorszej z dwóch kart
Rozwój Zręczności kosztuje podwójnie podczas kreacji i rozwoju
Tempo 5
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-05, 00:02   

Tempo zostaw jak jest. Może i są powolni, ale nogi mają dłuższe... :P
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-05, 20:11   

Co z tego, że dłuższe skoro wolno nimi przebierają. :mrgreen:
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-04-05, 23:56   

W oryginalnym ED też od zawsze mieli mniejszą prędkość.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-06, 00:21   

W ED3 już nie.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-04-06, 00:47   

Pomyliło Ci się chyba z trollami, którym rzeczywiście w ED3 zwiększono Prędkość (i słusznie).

Movement Rate

Krasnoludy: 5
Elfy: 7
Ludzie: 6
Obsydianie: 5
Orkowie: 6
Trolle: 7
T'skrangi: 6
Wietrzniaki: 3/8
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-04-06, 00:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-07, 14:04   

Hmmm... Możliwe. Ale nadal trochę bzdurne. Aż tak powolni nie są, biorąc pod uwagę stosunek siły do masy i tym podobne.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-04-07, 19:39   

Kot napisał/a:
... i tym podobne.


Na przykład mniejszą Zręczność początkową? Jako powolne i spokojne zostały zaprojektowane, taka jest ich wizja według twórców. Ktoś tu niedawno coś mówił o tym, by się nie kłócić z twórcami ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-07, 21:11   

Już się do tego kiedyś odwoływałem - mówimy o prędkości bojowej. A o tym, jak ze 'spokojnej góry' szybko obsydianie przechodzą do 'lawiny' masz w podstawce napisane. :P
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-07, 22:39   

To w takim razie z niższej inicjatywy trzeba by zrezygnować, bo to bardziej odpowiada prędkości bojowej. To zaproponujcie jakąś wadę, bo trzeba resztę zrównoważyć.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-04-08, 13:14   

Jest wiele takich zawad. Jak chociażby Ciekawski, czy Honorowy, które odpowiadają naturze Obsydian. No i kilka drobiazgów, jak np. to, że nie mogą znieść podróży okrętami powietrznymi (bez specjalnych butów, ale to drobiazg).
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo