Wysłany: 2012-04-02, 23:08 [SWED] Earthdawn Savage Worlds Edition
I dostaliśmy kolejny przedruk plus trochę mechaniki. Większość miejsca zajmują całe rozdziały wyjęte z podstawki do 1ed. i Ścieżek adeptów.
+ Pomysł w rozwiązaniu problemu dyscypliny i karmy. Dostajemy za friko przewagę Dyscyplina plus dwie przewagi adepta co rangę.
+ Power postaci już na starcie wyższy niż pierwszaków w EDku. Bycie adeptem robi różnicę.
+ Karma za friko i używanie jej do aktywowania przewag adeptów, czyli po staremu talentów.
+ Mimo lekkiej komplikacji to łatwiej zrobić i połapać się w mocach wysokokręgowych adeptów.
- T'skrang dostał zawadę rasową Brzydal.
- Obsidiman bez naturalnej zbroi.
- Ork ma Charyzmę -4 - dać mu jeszcze kilka minusów i przewagę Reputacja z DLR to zastraszy nawet Verijgorma.
- Moce poszczególnych talentów mało intuicyjne - bonusy skaczą od +1 do +4 plus jeszcze czasem można użyć dodatkowej karmy i też niekiedy tylko raz, a czasem w zależności od rangi. Co talent to inne zasady.
- Czary zostały generalnie przepisane z korektą na inną rozpiętość bonusów.
- Brak kosztu w dostrajaniu się do przedmiotów magicznych.
- Amulety krwi mają mały bonus, a zabierają aż 1 od Wytrzymałości.
Generalnie konwersja jest dobra, ale moim zdaniem zbytnio się pospieszono z jej wydaniem. Sporo szczegółów jest do poprawienia, ale można grać i bez tego jeśli się zapomni jak to jest w oryginalnym EDku.
ADMIN: Przeniosłem temat do działu Mechaniki
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-05-21, 11:27, w całości zmieniany 3 razy
Nie powiedziałbym, że konwersja jest dobra. Średnia co najwyżej. Skopano bardzo dużo rzeczy. Od ras po amulety krwi. Z tymi ostatnimi to naprawdę beznadziejnie rozwiązano. Amulety krwi są praktycznie nieopłacalne, bo -1 do Wytrzymałości za każdy amulet to naprawdę dużo. Założysz dwa czy trzy i już jesteś bardzo narażony podczas walki. A przecież to nie o to w amuletach chodziło. W ED, choć stanowiło jakieś tam zagrożenie dla noszącego, to jednak dawało spore bonusy. To właśnie esencja krwawych amuletów. Duży bonus z ukrytym gdzieś, niebezpiecznym kosztem, bo koszt w Progach Życia wcale aż tak duży nie był. Tego w wersji Savage Worlds w ogóle nie ma. Zamiast -1 Wytrzymałości za każdy amulet już lepsze by było chyba -1 do testów Wigoru (i wielkie rozwzorcowanie w przypadku nieudanego testu Wigoru przy Wyeliminowaniu). Jedyna dobra rzecz to może rozwiązanie z Dyscyplinami i talentami (Adept Edges), choć jak na Savage Worlds to nie jest to za bardzo Fast, Furious, Fun. Ale nawet to rozwiązanie trzeba by przetestować, by coś konkretnie powiedzieć.
No i oczywiście jest jeszcze sporo błędów edytorskich (K10 zamiast K8 w wymaganiach wielu Przewag, itp.).
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-04-03, 15:32, w całości zmieniany 7 razy
Fakt, jest DUŻO błędów. Drugie czytanie robi swoje.
Dyscypliny i przewagi adeptów to działa podobnie jak by była drużyna superbohaterów/magów. Tylko po co konwertowali dosłownie wszystkie talenty. Już może lepiej było moce adeptów zrobić w podobnym stylu jak w Shadowrunie.
Karma - rzut na rytuał powinien być, a nie z automatu odzyskiwanie karmy. I powiązałbym karmę z fuksami, żeby nie mnożyć bytów.
Amulety krwi są spaprane, ale przy tak malej rozpiętości modyfikatorów w SW trudno coś wymyślić. -1 do Wigoru? Parę amuletów i żaden test nie wyjdzie. Jak na razie nie widzę dobrego rozwiązania. Muszę zobaczyć jak rozwiązanio podobne rzeczy w innych settingach SW.
Ekwipunek przepisany z EDka, a przecież w SW inaczej podchodzi się do ciężaru przedmiotów.
A co do ras... Jakie charakterystyczne wady/zalety byście poszczególnym przypisali?
Ciekawostka, nieprzychylne opinie o SWED są wycinane z forum RedBricka. Nie zdążyłem skopiować, ale generalnie ktoś pisał, że ta konwersja nie ma nic z Savage Worlds wspólnego i że nie jest FFF. A twórcy powinni się zwrócić do Shane'a lub innego znanego twórcy settingów Savage Worlds, a nie odwalać amatorki :)
A co do ras. Tak na szybko to obsydianom dałbym pewnie Opancerzony (+2 do Wytrzymałości). T'skrangom pewnie dałbym jakąś słabszą wersję Odwodnienia (SW Patch 2.0) lub Chojraka. Ale to tak na szybko.
Zastanawia mnie jeszcze kwestia Zaklęć. W Savage Earthdawn 3.0 (fanowska konwersja) były chyba jakieś zasady, gdzie pojawiały się matryce, i nie było żadnych Punktów Mocy (Wątki w SWED). ED na tle innych gier fantasy właśnie odróżniało podejście do rzucania czarów. Szkoda w sumie, że w RedBrickowej konwersji zrobiono to genericowo.
Co to amuletów, można też było zrobić jak z Cyborgizacją w Nemezis, ale zamiast Ducha do określenia maksimum dostępnych wszczepów (amuletów krwi) wziąć Wigor, albo skopiować rozwiązanie Cybernetyki z Interface Zero. Myślę, że by się nawet sprawdziło, z Rozwzorcowaniem zamiast Cybertraumy. Sporo jest rozwiązań, wystarczyło bardziej pokombinować.
Bleddyn, może i marudzę, sam jednak widzisz, że można to było lepiej zrobić. Ale teraz przynajmniej masz co łatać
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2012-04-03, 23:43, w całości zmieniany 4 razy
Matryce na szybko to każdy czaruś dostaje 1+ranga i wtedy przy przeładowaniu to jedynie szok. A bez matrycy ma się poważniejsze konsekwencje porażki.
Miało być trochę łatania, a tu trzeba od nowa wszystko zrobić. Chyba daruję sobie zakup kolejnego gniota. Trzeci setting do SW, który mechanicznie mnie zawiódł. Kicha.
Obsydianin +2 zdolność rasowa, bo myślę o przepakach na +4:
+2 Pancerz, ale może nosić tylko żywe zbroje
+2 Rozmiar
Siła k8
Kiepska inicjatywa - działa na gorszej z dwóch kart
Rozwój Zręczności kosztuje podwójnie podczas kreacji i rozwoju
Tempo 5
Na przykład mniejszą Zręczność początkową? Jako powolne i spokojne zostały zaprojektowane, taka jest ich wizja według twórców. Ktoś tu niedawno coś mówił o tym, by się nie kłócić z twórcami
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Już się do tego kiedyś odwoływałem - mówimy o prędkości bojowej. A o tym, jak ze 'spokojnej góry' szybko obsydianie przechodzą do 'lawiny' masz w podstawce napisane. :P
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
To w takim razie z niższej inicjatywy trzeba by zrezygnować, bo to bardziej odpowiada prędkości bojowej. To zaproponujcie jakąś wadę, bo trzeba resztę zrównoważyć.
Jest wiele takich zawad. Jak chociażby Ciekawski, czy Honorowy, które odpowiadają naturze Obsydian. No i kilka drobiazgów, jak np. to, że nie mogą znieść podróży okrętami powietrznymi (bez specjalnych butów, ale to drobiazg).
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum