Poprzedni temat :: Następny temat
[ED3] Czary
Autor Wiadomość
razan 
Czeladnik V Kręgu


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-12, 14:55   [ED3] Czary

Nie poznałem jeszcze zasad 3ed do końca.

Czar rzucony staje się osobnym astralnym tworem, nawet ten kto go rzucił musi użyć rozproszenia by na niego wpłynąć.

Czy Moc woli może rzucający dodać tylko w pierwszej rundzie (w tej w której go rzuca), czy też w kolejnych, wiem że w niektórych czarach jest to opisane (ale wtedy trzeba sie koncentrować). Jeśli rzuca drastyczną temperaturę i sobie idzie, a ktoś w nią wejdzie, rzucający nie jest tego świadomy, czy może dodać Moc woli do testu efektu/obrażeń ? Podobnie czy rzuciwszy Doom missile może dodać Moc woli w następnych rundach po pierwszej?
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-13, 02:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-12, 16:30   

razan napisał/a:
Czar rzucony staje się osobnym astralnym tworem, nawet ten kto go rzucił musi użyć rozproszenia by na niego wpłynąć.

Tak.

Co do poniższych, nie mam pewności. Wyciągam wnioski na własną rękę przy użyciu logicznego haka.
razan napisał/a:
Czy Moc woli może rzucający dodać tylko w pierwszej rundzie (w tej w której go rzuca), czy też w kolejnych

Moc Woli działa jednorazowo - jeśli zaklęcie ma określony efekt "stały", taki jak zadawanie obrażeń przez n rund (patrz niżej), jedno użycie Mocy Woli wystarcza by wzmocnić całe zaklęcie. Jeśli zaś zaklęcie np. daje możliwość ciskania magicznymi pociskami raz na rundę, to każdy pocisk jest osobnym efektem.

razan napisał/a:
eśli rzuca drastyczną temperaturę i sobie idzie, a ktoś w nią wejdzie, rzucający nie jest tego świadomy, czy może dodać Moc woli do testu efektu/obrażeń ?

Ale - większość zaklęć działających dłużej niż przez jedną rundę wymaga koncentracji.

razan napisał/a:
Podobnie czy rzuciwszy Doom missile może dodać Moc woli w następnych rundach po pierwszej?

Niestety (przynajmniej dla ofiary) tak. Dlatego właśnie Doom Missle jest takim strasznym zaklęciem. :P
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-03-12, 20:07   

razan napisał/a:
razan napisał/a:
Podobnie czy rzuciwszy Doom missile może dodać Moc woli w następnych rundach po pierwszej?

Kot napisał/a:
Niestety (przynajmniej dla ofiary) tak. Dlatego właśnie Doom Missle jest takim strasznym zaklęciem. :P

Ale oznacza to punkt Wyczerpania dla maga w każdej rundzie, right?
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2010-03-12, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-13, 02:43   Re: [ED3] Czary

razan napisał/a:
Czar rzucony staje się osobnym astralnym tworem, nawet ten kto go rzucił musi użyć rozproszenia by na niego wpłynąć.


Tak. (str. 140 Player's Guide)

Cytat:
Once cast, spells continue for their full duration even if the
caster is killed or falls unconscious. Some spells require concentration
(p. 132), and end if that is broken, or expire under other
conditions noted in the spell’s description.
Unless specifically noted, a magician cannot end his own
spell before the duration expires.
The magician (or another
magician) could use the Dispel Magic or an equivalent spell to
do so, however.


razan napisał/a:
Czy Moc woli może rzucający dodać tylko w pierwszej rundzie (w tej w której go rzuca), czy też w kolejnych, wiem że w niektórych czarach jest to opisane (ale wtedy trzeba sie koncentrować).


Za każdym razem gdy wykonuje Test Efektu czaru. Nie jest to w żaden sposób zależne od Rzucania Czarów. Opis talentu wskazuje, że jedno użycie talentu starcza na jeden Test Efektu.

razan napisał/a:
Jeśli rzuca drastyczną temperaturę i sobie idzie, a ktoś w nią wejdzie, rzucający nie jest tego świadomy, czy może dodać Moc woli do testu efektu/obrażeń?


Może.

razan napisał/a:
Podobnie czy rzuciwszy Doom missile może dodać Moc woli w następnych rundach po pierwszej?


Tak. Za każdym razem jednak, gdy używa się Mocy Woli mag dostaje 1 punkt Wyczerpania.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-13, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-10, 17:35   

Mam pytanie. Czy jest ograniczenie odnośnie ilości czarów aktywnych jednocześnie? Np. Mistrz Żywiołów ciskający na prawo i lewo Moonlightem mógłby rozjaśnić cały kaer. Czy dopóki rzuty wychodzą, to można bez przeszkód rzucać kolejny raz?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-01-10, 21:43   

Kosmit napisał/a:
Mam pytanie. Czy jest ograniczenie odnośnie ilości czarów aktywnych jednocześnie? Np. Mistrz Żywiołów ciskający na prawo i lewo Moonlightem mógłby rozjaśnić cały kaer. Czy dopóki rzuty wychodzą, to można bez przeszkód rzucać kolejny raz?


(str. 140 Player's Guide)

Cytat:
Once cast, spells continue for their full duration even if the
caster is killed or falls unconscious. Some spells require concentration
(p. 132), and end if that is broken, or expire under other
conditions noted in the spell’s description.
Unless specifically noted, a magician cannot end his own
spell before the duration expires.
The magician (or another
magician) could use the Dispel Magic or an equivalent spell to
do so, however.


Czyli nie ma żadnych "slotów" czy ograniczeń. Jedyne ograniczenie jest do aktywnych wątków, ale chodzi o takie utkane do miejsc, przedmiotów, osób. Wątki zaklęć są niezależne.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-11, 11:25   

Ok. Czyli magowie naprawdę mają nieźle, chociażby na przykładzie tego Moonlight, bo mogą sobie rzucać non stop.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-01-11, 19:14   

Pamiętaj o krytycznych porażkach. :)
A co do turlania non stop, to nie widzę powodu. Np. gracz chce podtrzymywać cały czas wspomniane zaklęcie, to uznajesz że tak jest i tyle. Niech rzuca tylko, jeśli doda to odrobinę adrenaliny i niepewności...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-11, 19:38   

Tak, ale on chciał sobie zrobić 20 światełek w linii prostej, żeby oświetlały drogę przez kaer xD
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-01-15, 00:28   

Też się da. Idziesz i oświetlasz... ścieżkę zdrowia. Bo poza tą ścieżką może się czaić co chce...

Chociaż myślę, że jakieś ograniczenia powinny być. Nie do jednego zaklęcia, ale np. do ilości równej poziomowi Tkania Wątków (dla danego czaru posiadającego określony czas trwania i nie wymagającego koncentracji).
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2012-01-29, 12:58   

Ej, no co wy, Panowie, przecież jest zasada w 3 edycji ograniczająca liczbę zaklęć aktywnych w tym samym czasie! Player's Guide, str.141:

Cytat:

Unless noted in the spell description, a magician may have a maximum
number of castings of the same spell equal to his Spellcasting
Rank in effect at the same time. Unless otherwise stated, only one
casting of a spell can affect a single character at any one time; multiple
effects do not stack.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-01-29, 13:41   

Zasada trzech jest opcjonalna w trzeciej edycji.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2012-01-29, 17:24   

Kot napisał/a:
Zasada trzech jest opcjonalna w trzeciej edycji.


Zasada 3 nic do tego nie ma.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-01-30, 10:19   

Cryingorc napisał/a:
Ej, no co wy, Panowie, przecież jest zasada w 3 edycji ograniczająca liczbę zaklęć aktywnych w tym samym czasie! Player's Guide, str.141


Ano. Dzięki za link. Z drugiej strony zasada dotyczy tych samych zaklęć ("of the same spell"). Więc w przykładzie Kosmita, to rzeczywiście mag będzie mógł rzucić tylko kilka "światełek" (zakładam, że nie ma wysokiego Poziomu Rzucania Czarów), natomiast rzucając różne zaklęcia w praktyce mag jest nieograniczony do do ich ilości.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-31, 00:27   

O! O to mi chodziło :) Dzięki Orku :D
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo