Poprzedni temat :: Następny temat
[ED3] Unik, Parowanie, Riposta
Autor Wiadomość
Bu 
Nowicjusz
Mega Mistrz


Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-18, 23:31   [ED3] Unik, Parowanie, Riposta

Te talenty są free action. Przeczytałem opisy i wedle zasad, jeżeli ktoś weźmie wszystkie trzy, to zanim go ktoś uderzy ma trzy szanse na negację hita.

Tak to właśnie gracie?
_________________
http://www.obsidianportal...smakow-barsawii
 
 
Szuzzz 
Nowicjusz

Wiek: 35
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 2011-06-19, 02:22   

Użycie dowolnego z tych talentów wyklucza użycie pozostałych. Tak więc, albo unikasz, albo ripostujesz, albo parujesz.

W odpowiedzi na atak przeciwnika możesz użyć tylko jednej zdolności defensywnej, to że są free action nie ma tutaj znaczenia.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-06-19, 02:24   Re: [ED3] Unik, Parowanie, Riposta

Bu napisał/a:
Tak to właśnie gracie?


Nie :-)

Much to learn young padawan you have ;-)

Player's Guide str. 216
Cytat:
Most Free Actions have one of two purposes: They are either enhancing the outcome of a Simple or Standard Action, such as increasing damage, or they are a reaction to another character’s Action, such as dodging an Attack. As a rule of thumb, only one defensive talent or skill can be used against a single attack. For example, it isn’t possible to use the Avoid Blow and Riposte talents against the same attack.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-06-19, 02:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-19, 12:12   

Sethariel napisał/a:
Much to learn young padawan you have


Padłem xD
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Bu 
Nowicjusz
Mega Mistrz


Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-19, 12:33   

Ok, bardzo dziękuję. Wiecie, od zasad to ja mam w grupie dwóch manczkinów, którzy twardo wszystkiego pilnują :D

W takim razie przeczytam sobie jeszcze raz wszystkie trzy, bo mam nieodparte wrażenie, że czegoś tu jest za dużo.
_________________
http://www.obsidianportal...smakow-barsawii
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-06-19, 12:57   

Bu napisał/a:
Ok, bardzo dziękuję. Wiecie, od zasad to ja mam w grupie dwóch manczkinów, którzy twardo wszystkiego pilnują :D


Proszę bardzo. I nie bierz wszystkich komentarzy na serio ;-)

Wracając jeszcze do tematu, to z tego co pamiętam, to ta zasada odpierania tylko jednego ataku jednym talentem (lub umiejętnością) defensywnym funkcjonuje już od pierwszej edycji. Nie jestem tylko pewien, czy taki zapis jest w podręczniku głównym czy też na oficjalnym FAQ czy gdzieś indziej...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Bu 
Nowicjusz
Mega Mistrz


Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-19, 15:00   

Spox nie jestem pierwszy raz na forum, wiem jak to hula :)

Z czysto mechanicznego punktu widzenia, zasilonego latami gry (turniejowej) w bitewniaki, to widzę to tak:

Riposta > Parowanie > Unik

Riposta robi to samo co parowanie, ale pozwala też na kontratak. Unik jest tak naprawdę tylko dla sytuacji, w których nie mamy nic, czym można by odbić cios (a nawet krzesło wystarczy), bo na przykład nasza postać walczy wręcz - typu obrońca natury. Ale już mając puklerz lepsze jest parowanie. Unik ma też bonus w tym, że pozwala omijać ataki zasięgowe.

Więc teoretycznie najlepiej mieć ripostę i na wszelki wypadek unik, ewentualnie podnieść ripostę i wziąć rozwinięcie cięcie strzały. Wtedy będzie nam zżerała ilość razy, które możemy użyć, ale za to ogólny poziom będzie większy i nie zmarnujemy tylu punktów legend.


Oczywiście to jest RPG, nie bitewniak, więc to jest tak naprawdę czysto teoretyczna, laboratoryjna sytuacja.
_________________
http://www.obsidianportal...smakow-barsawii
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-06-19, 15:15   

Każdy z talentów ma swoje plusy i minusy.

Ja z talentów defensywnych preferuję Unik. Jest najbardziej uniwersalny.

Riposta ma 2 Wyczerpania, więc po wykonaniu kilku ma się już trochę obrażeń. Ripostę można ripostować, więc jeśli się walczy z równie dobrym Fechtmistrzem to różnie z tą Ripostą może być.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo