Te talenty są free action. Przeczytałem opisy i wedle zasad, jeżeli ktoś weźmie wszystkie trzy, to zanim go ktoś uderzy ma trzy szanse na negację hita.
Most Free Actions have one of two purposes: They are either enhancing the outcome of a Simple or Standard Action, such as increasing damage, or they are a reaction to another character’s Action, such as dodging an Attack. As a rule of thumb, only one defensive talent or skill can be used against a single attack. For example, it isn’t possible to use the Avoid Blow and Riposte talents against the same attack.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-06-19, 02:25, w całości zmieniany 1 raz
Ok, bardzo dziękuję. Wiecie, od zasad to ja mam w grupie dwóch manczkinów, którzy twardo wszystkiego pilnują :D
Proszę bardzo. I nie bierz wszystkich komentarzy na serio
Wracając jeszcze do tematu, to z tego co pamiętam, to ta zasada odpierania tylko jednego ataku jednym talentem (lub umiejętnością) defensywnym funkcjonuje już od pierwszej edycji. Nie jestem tylko pewien, czy taki zapis jest w podręczniku głównym czy też na oficjalnym FAQ czy gdzieś indziej...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Spox nie jestem pierwszy raz na forum, wiem jak to hula :)
Z czysto mechanicznego punktu widzenia, zasilonego latami gry (turniejowej) w bitewniaki, to widzę to tak:
Riposta > Parowanie > Unik
Riposta robi to samo co parowanie, ale pozwala też na kontratak. Unik jest tak naprawdę tylko dla sytuacji, w których nie mamy nic, czym można by odbić cios (a nawet krzesło wystarczy), bo na przykład nasza postać walczy wręcz - typu obrońca natury. Ale już mając puklerz lepsze jest parowanie. Unik ma też bonus w tym, że pozwala omijać ataki zasięgowe.
Więc teoretycznie najlepiej mieć ripostę i na wszelki wypadek unik, ewentualnie podnieść ripostę i wziąć rozwinięcie cięcie strzały. Wtedy będzie nam zżerała ilość razy, które możemy użyć, ale za to ogólny poziom będzie większy i nie zmarnujemy tylu punktów legend.
Oczywiście to jest RPG, nie bitewniak, więc to jest tak naprawdę czysto teoretyczna, laboratoryjna sytuacja.
Ja z talentów defensywnych preferuję Unik. Jest najbardziej uniwersalny.
Riposta ma 2 Wyczerpania, więc po wykonaniu kilku ma się już trochę obrażeń. Ripostę można ripostować, więc jeśli się walczy z równie dobrym Fechtmistrzem to różnie z tą Ripostą może być.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum