Poprzedni temat :: Następny temat
Tworzenie Amuletów Krwi
Autor Wiadomość
Messer 
Nowicjusz

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 19:26   Tworzenie Amuletów Krwi

Cześć!

Krótkie pytanie: czy Zbrojmistrzowie mogą tworzyć Amulety Krwi? Zawsze sądziłem, że nie jest to możliwe (Ksenomanci mogą w oparciu o niską magię, inni magowie - umiejętność Alchemia. A propos Alchemii i jej zastosowania - str. 91 Player's Guide), a tu nagle w dodatku "Kratas: city of Thieves" (str. 169) jest napisane, że Zbrojmistrz Krugmaar i inni doświadczeni i posiadający umiejętność Alchemia Zbrojmistrzowie tworzą podobne przedmioty... Opis Dyscypliny Zbroimistrza (mówię o niskiej magii) również nie zawiera informacji o tworzeniu Amuletów Krwi. (Nota bene w I ed. Earthdawna tworzenie Amuletów Krwi było bardziej restrykcyjne). Co o tym sądzicie? Może Zbrojmistrzowie mogę teraz od V. Kręgu, czyli tak jak kiedyś Ksenomanci (I ed.)...

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
M.
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 19:37   

Ja ogólnie nie pamiętam, a jak jest w ed3 to nie wiem zupełnie, ale jeśli umiejętność alchemia pozwala na produkcję amuletów krwii, to chyba może to robić nawet Kołodziej Maciej.
 
 
Messer 
Nowicjusz

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 19:48   

Obawiam się, że nie masz racji. Z dwóch powodów: 1) na str.91 Player's Guide w opisie umiejętności Alchemia jest napisane: "Magicians may also use the Alchemy skill to make blood charms" (oczywiście - "z punktu widzenia logiki" - zdanie to nie wyklucza Kołodzieja Macieja, a zwraca uwagę jedynie na fakt, że mogą to robić magowie, sądzę jednak, że autorom nie chodziło o proste stwierdzenie, iż magowie mogą to robić, a wszyscy pozostali nie wiadomo czy mogą) oraz 2) stworzenie Amuletu Krwi wymaga testu umagicznienia.
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-02-06, 19:58   

Blood Charms are created by use of the Alchemy skill by magicians only, employing the enchanting technique of combining magical ingredients.

Jak dla mnie jasne, że tylko magowie mogę tworzyć amulety krwi.

Według Kratas Character Codex z EDClassic, Krugmaar posiada wiedzę:
Alchemy and Potions (5): 11/D10+D8
Blood Magic Lore (5): 11/D10+D8
Blood Steel Forge Lore (6): 12/2D10
Forge Administration (4): 10/D10+D6

Dodatkowo ma rozszerzenia Tkania Wątków ciekawe dość:
Create Thread Item, Talent Linking, Thread Masking, Weave Element

Biorąc pod uwagę powyższe, może faktycznie, koleżka może stworzyć Krwawe Amulety?
_________________
Habibsite.pl
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2011-02-06, 20:01   

To prawdopodobnie pozostałości po Classicu, bo do tej wersji pisano Kratas. Ja bym założył, że każda dyscyplina dysponująca na którymś kręgu możliwością rzucania czarów - jak np. Zbrojmistrze właśnie - ma możliwość używania Alchemii w tym celu. W przypadku Zbrojmistrza zezwoliłbym na to od IV kręgu, bo znajomość talentu Tkanie Wątków, a co za tym idzie zasad jakimi rządzi się ta magia, wzorców, itp. jest raczej niezbędna przy tworzeniu amuletów krwi. Jeśli nawet nie chcesz takiej możliwości Zbrojmistrzom dawać, to pamiętaj, że mogą wykonywać pancerze wykorzystujące magię krwi, jak Krwawe Kamienie, czy Zbroja z Żywego Kryształu.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Messer 
Nowicjusz

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 20:07   

Dla mnie też było jasne, że tylko(!) magowie mogą tworzyć amulety krwi. Wiem, że mogą wykonywać takie pancerze w oparciu o niską magię (co zostało jasno wyłuszczone w zasadach) od V Kręgu. Jednakże nie wymaga to umagicznienia, a - ja to tak interpretuję - ów V Krąg jest po prostu odzwierciedleniem potrzebnego doświadczenia, wprawy. Raczej też bym się skłaniał do IV Kręgu i talentu "tkanie wątków", ale czy wtedy tzw. "test umagicznienia" nie należałoby zastąpić testem tkania wątków? Po prostu nie chcę mnożyć bytów (tutaj niska magia, tutaj tkanie wątków), wolałbym raczej w miarę spójny i klarowny system.
Ostatnio zmieniony przez Messer 2011-02-06, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-02-06, 20:33   

Messer napisał/a:
...wolałbym raczej w miarę spójny i klarowny system.


Test Alchemii, zgodnie z podręcznikiem.

Zasady tworzenia Amuletów Krwi są w Player's Companion str. 156.

Z alchemii w celu stworzenia amuletów krwi mogą korzystać tylko magowie. Ksenomanci mogą zastąpić test Alchemii testem Niskiej Magii.

Żywe pancerze to jeszcze inna kwestia, tych na przykład nie mogą tworzyć magowie, a jedynie Zbrojmistrzowie.

Co do Zbojmistrzów i amuletów krwi... to rzeczywiście coś jest nie w porządku. Być może to klasyczny przykład NPCa nie stworzonego według zasad systemu. Taki zawsze może więcej niż normalne postaci ;-)

Druga możliwość, przyjąć te amulety krwi jako rodzaj żywego pancerza. W końcu jest mowa o amuletach krwi będących bronią. Więc może właśnie dlatego wyjątkowo Zbrojmistrz może do tego użyć Alchemii.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 20:47   

Hmmm... A gdyby tak każda Dyscyplina mogła od któregoś kręgu tworzyć Amulety dające charakterystyczne bonusy? Np. Łucznik mogący zrobić sobie na wysokim kręgu Celne Oko? Co o tym sądzicie? Wiem, że magicans jasno określa magów, ale ja takiego zbrojmistrza bym włączył, bo może się przecież Magią Żywiołów posługiwać.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Messer 
Nowicjusz

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 21:32   

Reasumując więc rozważania odnośnie procedury tworzenia Amuletów Krwii (AK):
- Ksenomanci mogą od I Kręgu, używając testu niskiej magii zamiast umiejętności Alchemia,
- Czrodzieje, Iluzjoniści i Mistrzowie Żywiołów mogą od I Kręgu, ale muszą wykonać udany test umiejętności Alchemia,
- Zbrojmistrzowie mogą, ale dopiero od V Kręgu z wykorzystaniem niskiej magii, jako testu umagicznienia (postępują więc analogicznie do montowania np. Krwawych Kamieni) oraz umiejętności Alchemia.
Ostatnio zmieniony przez Messer 2011-02-06, 21:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-07, 10:47   

Nie, zbrojmistrzowie mogą tworzyć:
- jako jedyni w ED żywe pancerze od I Kręgu dzięki niskiej magii
- magiczne przedmioty, gdy nauczą się odpowiednich Rozwinięć Tkania Wątków
- amulety krwi od IX Kręgu, kiedy to nabywają Zdolność Dyscyplinarną Elementalism (Magia Żywiołów), jeśli posiadają umiejętność Alchemii
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-02-07, 10:52   

sirserafin napisał/a:
- jako jedyni w ED żywe pancerze od I Kręgu dzięki niskiej magii


Od V Kręgu.

Player's Guide
Cytat:
Weaponsmiths gain access to the Craft Armor and Craft Weapon skills via half-magic. From Fifth Circle on, Weaponsmiths can create living armor with this ability.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-02-07, 10:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-07, 10:57   

No. :-)
Znaczy się, że reszta dobrze :-P
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-02-07, 11:08   

sirserafin napisał/a:
No. :-)
Znaczy się, że reszta dobrze :-P


Jup. ;-)

sirserafin napisał/a:
- amulety krwi od IX Kręgu, kiedy to nabywają Zdolność Dyscyplinarną Elementalism (Magia Żywiołów), jeśli posiadają umiejętność Alchemii


Odnośnie tego nie znalazłem nic w podręczniku (choć może tam gdzieś jest ukryte), ale też bym to tak interpretował.

Tym bardziej zastanawia mnie ten Zbrojmistrz z Kratas, ma 8 Krąg.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-07, 11:27   

A czy ktoś pamięta jak to było w starszych edycjach ?? Czy tam też tylko magowie mogli, czy dowolny użytkownik umiejki alchemia. Tylko nie szukajcie na strychu starych podręczników. Jak nikt nie pamięta to trudno. Ja coś kojarzę coś, że kiedyś to była nawet umiejka rzucanie zaklęć, tylko tkania wątków nie było chyba.

Więc skoro Maciej już nie może produkować amuletów, to może wróci do robienia kół z pożytkiem dla wszystkich ;).
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-02-07, 11:33   

Piotrek napisał/a:
A czy ktoś pamięta jak to było w starszych edycjach ?? Czy tam też tylko magowie mogli, czy dowolny użytkownik umiejki alchemia. Tylko nie szukajcie na strychu starych podręczników. Jak nikt nie pamięta to trudno. Ja coś kojarzę coś, że kiedyś to była nawet umiejka rzucanie zaklęć, tylko tkania wątków nie było chyba.


Tylko magowie. Ksenomanci mogli na Niskiej Magii od V Kręgu. Reszta magów dzięki Alchemii.

Co ciekawe, w pierwszej edycji Żywe Zbroje mogli tworzyć tylko Mistrzowie Żywiołów (nie Zbrojmistrzowie) :mrgreen:
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-05-24, 17:07   

Mam pytanie dotyczące obrażeń z noszenia Amuletów Krwi.
Mianowicie jakoś mi się utrwaliło, że ów obrażenia zmniejszają Próg Życia oraz Próg Przytomności o daną wartość.
Nie jestem pewien co do Progu Przytomności, czy on też się zmniejsza, czy też nie? A jeżeli nie, to szkoda.
_________________
Habibsite.pl
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-05-24, 17:38   

Oba się zmniejszają (patrz: dół pierwszej kolumny na stronie 123 Player's Guide).

Po użyciu amuletu Progi się zwiększają a obrażenia wynikające z założenia amuletu dolicza się do aktualnych.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2011-05-24, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-05-24, 19:48   

A, dziękówa. Właśnie tego szukałem, a znaleźć nie mogłem.
Dla potwierdzenie, cytat: "Permanent damage is just that, permanent, and is recorded as a reduction in the character’s Death and Unconsciousness Ratings that is never recovered."
_________________
Habibsite.pl
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-06-03, 20:27   

Arma odpowiada skąd nieścisłość dotycząca Krugmaara i amuletów krwi:
arma napisał/a:
It's not about Krugmaar's Circle (it says other Weaponsmiths can make them too, and they would be of lower Circle).
The ability to make blood charms is more of a specialty of the forge, and not found in any rule. Maybe they developed a secret talent knack that allows Weaponsmiths to count as magicians. Maybe they make only certain charms as an extension of their ability to make living armor (blood pebble etc. are also blood charms). It's up to the GM, as is what charms exactly they make, or if there are any blood charms fused with weapons that the text mentions.


I uzupełnienie:
sirserafin napisał/a:
But what about "regular" Weaponsmiths? What are typical conditions/restrictions for making Blood Charms by them?

Is it 5th or 9th Circle? Or something different?

arma napisał/a:
9th due to counting as Elementalists, as you said.
Except for Living Armor that sometimes doubles as blood charms, they can make these practically right away.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2011-06-03, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo