Wysłany: 2011-02-06, 19:26 Tworzenie Amuletów Krwi
Cześć!
Krótkie pytanie: czy Zbrojmistrzowie mogą tworzyć Amulety Krwi? Zawsze sądziłem, że nie jest to możliwe (Ksenomanci mogą w oparciu o niską magię, inni magowie - umiejętność Alchemia. A propos Alchemii i jej zastosowania - str. 91 Player's Guide), a tu nagle w dodatku "Kratas: city of Thieves" (str. 169) jest napisane, że Zbrojmistrz Krugmaar i inni doświadczeni i posiadający umiejętność Alchemia Zbrojmistrzowie tworzą podobne przedmioty... Opis Dyscypliny Zbroimistrza (mówię o niskiej magii) również nie zawiera informacji o tworzeniu Amuletów Krwi. (Nota bene w I ed. Earthdawna tworzenie Amuletów Krwi było bardziej restrykcyjne). Co o tym sądzicie? Może Zbrojmistrzowie mogę teraz od V. Kręgu, czyli tak jak kiedyś Ksenomanci (I ed.)...
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 19:37
Ja ogólnie nie pamiętam, a jak jest w ed3 to nie wiem zupełnie, ale jeśli umiejętność alchemia pozwala na produkcję amuletów krwii, to chyba może to robić nawet Kołodziej Maciej.
Obawiam się, że nie masz racji. Z dwóch powodów: 1) na str.91 Player's Guide w opisie umiejętności Alchemia jest napisane: "Magicians may also use the Alchemy skill to make blood charms" (oczywiście - "z punktu widzenia logiki" - zdanie to nie wyklucza Kołodzieja Macieja, a zwraca uwagę jedynie na fakt, że mogą to robić magowie, sądzę jednak, że autorom nie chodziło o proste stwierdzenie, iż magowie mogą to robić, a wszyscy pozostali nie wiadomo czy mogą) oraz 2) stworzenie Amuletu Krwi wymaga testu umagicznienia.
To prawdopodobnie pozostałości po Classicu, bo do tej wersji pisano Kratas. Ja bym założył, że każda dyscyplina dysponująca na którymś kręgu możliwością rzucania czarów - jak np. Zbrojmistrze właśnie - ma możliwość używania Alchemii w tym celu. W przypadku Zbrojmistrza zezwoliłbym na to od IV kręgu, bo znajomość talentu Tkanie Wątków, a co za tym idzie zasad jakimi rządzi się ta magia, wzorców, itp. jest raczej niezbędna przy tworzeniu amuletów krwi. Jeśli nawet nie chcesz takiej możliwości Zbrojmistrzom dawać, to pamiętaj, że mogą wykonywać pancerze wykorzystujące magię krwi, jak Krwawe Kamienie, czy Zbroja z Żywego Kryształu.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Dla mnie też było jasne, że tylko(!) magowie mogą tworzyć amulety krwi. Wiem, że mogą wykonywać takie pancerze w oparciu o niską magię (co zostało jasno wyłuszczone w zasadach) od V Kręgu. Jednakże nie wymaga to umagicznienia, a - ja to tak interpretuję - ów V Krąg jest po prostu odzwierciedleniem potrzebnego doświadczenia, wprawy. Raczej też bym się skłaniał do IV Kręgu i talentu "tkanie wątków", ale czy wtedy tzw. "test umagicznienia" nie należałoby zastąpić testem tkania wątków? Po prostu nie chcę mnożyć bytów (tutaj niska magia, tutaj tkanie wątków), wolałbym raczej w miarę spójny i klarowny system.
Ostatnio zmieniony przez Messer 2011-02-06, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
...wolałbym raczej w miarę spójny i klarowny system.
Test Alchemii, zgodnie z podręcznikiem.
Zasady tworzenia Amuletów Krwi są w Player's Companion str. 156.
Z alchemii w celu stworzenia amuletów krwi mogą korzystać tylko magowie. Ksenomanci mogą zastąpić test Alchemii testem Niskiej Magii.
Żywe pancerze to jeszcze inna kwestia, tych na przykład nie mogą tworzyć magowie, a jedynie Zbrojmistrzowie.
Co do Zbojmistrzów i amuletów krwi... to rzeczywiście coś jest nie w porządku. Być może to klasyczny przykład NPCa nie stworzonego według zasad systemu. Taki zawsze może więcej niż normalne postaci
Druga możliwość, przyjąć te amulety krwi jako rodzaj żywego pancerza. W końcu jest mowa o amuletach krwi będących bronią. Więc może właśnie dlatego wyjątkowo Zbrojmistrz może do tego użyć Alchemii.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 20:47
Hmmm... A gdyby tak każda Dyscyplina mogła od któregoś kręgu tworzyć Amulety dające charakterystyczne bonusy? Np. Łucznik mogący zrobić sobie na wysokim kręgu Celne Oko? Co o tym sądzicie? Wiem, że magicans jasno określa magów, ale ja takiego zbrojmistrza bym włączył, bo może się przecież Magią Żywiołów posługiwać.
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Reasumując więc rozważania odnośnie procedury tworzenia Amuletów Krwii (AK):
- Ksenomanci mogą od I Kręgu, używając testu niskiej magii zamiast umiejętności Alchemia,
- Czrodzieje, Iluzjoniści i Mistrzowie Żywiołów mogą od I Kręgu, ale muszą wykonać udany test umiejętności Alchemia,
- Zbrojmistrzowie mogą, ale dopiero od V Kręgu z wykorzystaniem niskiej magii, jako testu umagicznienia (postępują więc analogicznie do montowania np. Krwawych Kamieni) oraz umiejętności Alchemia.
Ostatnio zmieniony przez Messer 2011-02-06, 21:42, w całości zmieniany 2 razy
Nie, zbrojmistrzowie mogą tworzyć:
- jako jedyni w ED żywe pancerze od I Kręgu dzięki niskiej magii
- magiczne przedmioty, gdy nauczą się odpowiednich Rozwinięć Tkania Wątków
- amulety krwi od IX Kręgu, kiedy to nabywają Zdolność Dyscyplinarną Elementalism (Magia Żywiołów), jeśli posiadają umiejętność Alchemii
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
- jako jedyni w ED żywe pancerze od I Kręgu dzięki niskiej magii
Od V Kręgu.
Player's Guide
Cytat:
Weaponsmiths gain access to the Craft Armor and Craft Weapon skills via half-magic. From Fifth Circle on, Weaponsmiths can create living armor with this ability.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-02-07, 10:53, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-07, 11:27
A czy ktoś pamięta jak to było w starszych edycjach ?? Czy tam też tylko magowie mogli, czy dowolny użytkownik umiejki alchemia. Tylko nie szukajcie na strychu starych podręczników. Jak nikt nie pamięta to trudno. Ja coś kojarzę coś, że kiedyś to była nawet umiejka rzucanie zaklęć, tylko tkania wątków nie było chyba.
Więc skoro Maciej już nie może produkować amuletów, to może wróci do robienia kół z pożytkiem dla wszystkich ;).
A czy ktoś pamięta jak to było w starszych edycjach ?? Czy tam też tylko magowie mogli, czy dowolny użytkownik umiejki alchemia. Tylko nie szukajcie na strychu starych podręczników. Jak nikt nie pamięta to trudno. Ja coś kojarzę coś, że kiedyś to była nawet umiejka rzucanie zaklęć, tylko tkania wątków nie było chyba.
Tylko magowie. Ksenomanci mogli na Niskiej Magii od V Kręgu. Reszta magów dzięki Alchemii.
Co ciekawe, w pierwszej edycji Żywe Zbroje mogli tworzyć tylko Mistrzowie Żywiołów (nie Zbrojmistrzowie)
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Mam pytanie dotyczące obrażeń z noszenia Amuletów Krwi.
Mianowicie jakoś mi się utrwaliło, że ów obrażenia zmniejszają Próg Życia oraz Próg Przytomności o daną wartość.
Nie jestem pewien co do Progu Przytomności, czy on też się zmniejsza, czy też nie? A jeżeli nie, to szkoda.
A, dziękówa. Właśnie tego szukałem, a znaleźć nie mogłem.
Dla potwierdzenie, cytat: "Permanent damage is just that, permanent, and is recorded as a reduction in the character’s Death and Unconsciousness Ratings that is never recovered."
Arma odpowiada skąd nieścisłość dotycząca Krugmaara i amuletów krwi:
arma napisał/a:
It's not about Krugmaar's Circle (it says other Weaponsmiths can make them too, and they would be of lower Circle).
The ability to make blood charms is more of a specialty of the forge, and not found in any rule. Maybe they developed a secret talent knack that allows Weaponsmiths to count as magicians. Maybe they make only certain charms as an extension of their ability to make living armor (blood pebble etc. are also blood charms). It's up to the GM, as is what charms exactly they make, or if there are any blood charms fused with weapons that the text mentions.
I uzupełnienie:
sirserafin napisał/a:
But what about "regular" Weaponsmiths? What are typical conditions/restrictions for making Blood Charms by them?
Is it 5th or 9th Circle? Or something different?
arma napisał/a:
9th due to counting as Elementalists, as you said.
Except for Living Armor that sometimes doubles as blood charms, they can make these practically right away.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2011-06-03, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum