Wysłany: 2011-01-08, 14:50 Map Tool for Earthdawn 3ed by Telarus
Telarus opublikował pierwszą finalną wersję narzędzia (a dokładnie to swój plik do prowadzenia kampanii w uniwersum edka, bo samo narzędzie nie jest jego) do prowadzenia kampanii przez internet. Coś mi się wydaje, że to będzie hit. W chwili obecnej w programie są już zaimplementowane wszystkie dyscypliny (również z Cathay), a co więcej to jeszcze nie wiem. Zapraszam do zapoznania się z programem i dzielenia się uwagami.
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2011-01-08, 23:31
Odpaliłem to to i teraz staram się z tym oswoić.
Pierwsze wrażenia:
- trochę pracochłonne, zwłaszcza na początku, gdy trzeba powprowadzać różne dane, ustawić pewne rzeczy itp.
- o ile mam raczej negatywny stosunek do prowadzenia sesji przez internet, to uważam, że ten programik idealnie nadaje się do rozgrywania przygód mających miejsce w kaerach i innych podziemiach
- nareszcie jakiś ciekawy sposób na granie z członkami drużyny, którzy wyjechali do innych miast (tylko czy da się ich zebrać jednego dnia, na kilka godzin, przed komputerem? )
- wydaje się, że może być bardzo przydatne przy rozgrywaniu walk
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 00:30
To może być niezłe jak ma się 2 lapki na sesji i zaczyna się walka, albo gracze wchodzą do kaeru, czy jakiegoś kompleksu dużego. Podoba mi się motyw z widocznością :)
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Na razie to jest w sumie tylko coś w rodzaju generatora postaci. Nie ma praktycznie napisanych makr, które umożliwiają otrzymywanie wyników konkretnych testów (poza testami cech, talentów, mocy i umiejętności, jednak jak na mój gust nieprzydatnych za bardzo, bo nie podpisanych - wykonujesz rzut, ale jak nie napiszesz co testujesz to masz tylko wynik), a o wpływaniu na stan postaci-tokenów (zadawanie obrażeń, leczenie) to nawet nie wspominam.
Ja tam sobie próbuję pisać makra obliczające Inicjatywę, wyniki Testów Zdrowienia i takie tam. Żeby dało się napisać naprawdę użyteczne makra to musiałaby być możliwość używania nazw talentów jako zmiennych (może i jest taka możliwość, ale ja się za bardzo na tym nie znam), a także jako zmienna musiałyby być traktowana taka wartość jak Damage - odpowiadająca za ilość obrażeń na tokenie, którą na razie udaje mi się modyfikować tylko ręcznie.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2011-01-10, 00:53, w całości zmieniany 2 razy
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2011-01-10, 13:12
Ja na razie bawiłem się tylko trochę TokenTool'em i wycinam twarzyczki itp. - mam już spory komplecik
A wczoraj zrobiłem kompletny token cieniopłaszki (tzn. obrazek + statystyki).
Na więcej niestety nie mam czasu, ale... Moglibyśmy (tzn. Ci zainteresowani programem) podzielić się jakoś pracą - jeden by zrobił statystyki potworów, drugi jakieś makra, trzeci przygotował różne grafiki (np. terenów). Byłoby wówczas dla każdego chociaż trochę mniej pracy.
Ja współpracuję z Telarusem. Podsyłam mu pomysły i inne takie co i jak zmienić. Jakbyś nie wiedział, Telarus zmieniał i uploadował swój pliczek już kilka razy. Najlepiej jakbyś śledził wątek na forum RB.
Świetnie, że zajmujesz się grafikami tokenów, bo takich edkowych to jak na lekarstwo (i póki co to najlepiej ściągnąć sobie dodatkowe biblioteki z różnymi grafikami, teksturami, mapami przez Plik->Dodaj bibliotekę źródeł-> takie coś czerwone okrągłe
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2011-01-11, 10:56
Już ściągnąłem... (tzn. oprócz tej 82 MB, coś mi błędy wyskakiwały, jak wrócę z uczelni sprawdzę to jeszcze raz).
Co do pliku Telarusa - dzięki za info, też pobiorę wieczorem.
Jeśli jeszcze tego nie poprawił możesz mu powiedzieć, że nie da się stworzyć potworów o stopniach cech większych niż 11. O ile tabelka stopni kostek jest bodajże do 40 stopnia, to cechy są tylko do 11 (i statystyk np. robaczywca [wormskull] już nie wpiszesz).
Co do grafik... Skoro to ma być ED i EDkowy klimat to wyciągam je przede wszystkim z EDkowych źródeł - na razie tylko kolorowych. Tapety ze strony RB nadają się do zrobienia tokenów z twarzami Dawców Imion, a taką cieniopłaszkę wziąłem z podręcznika do ED1 [o ile tapety to nie problem, to nie wiem jak ekipa RB & co. zareaguje na te grafiki z podręczników, których sami nie udostępniają za free na swojej stronie].
A sam byś sobie założył konto na forum RB i mu napisał Podejrzewam, że Twój angielski jest lepszy od mojego.
Swoją drogą to wydaje mi się, że Tabelę ze stopniami powinien rozciągnąć do 100. Nawet jeśli nikt nie używa w kampaniach smoków czy Zabójcy Smoków to powinna być możliwość testowania ich mocy (to chyba jest coś w okolicach 30-40 + Stopień mocy + wszelkiej maści modyfikatory + wątki).
Co do grafik to nie wiem... zawsze możesz je tylko na własny użytek robić. Albo podpisać każdą tak jak Seth poleca... Na razie nikt z RB nie zabrał głosu w związku z programem. Telarus prosił, żeby go nie pozywać Nie umieścił w pliku opisów zaklęć, talentów, zdolności dyscyplinarnych, rasowych, rytuałów karmicznych, itd. tylko sporządził ich listy, żeby było czym operować i podawał: (See <podręcznik>), więc nie powinien mieć problemów jako tako.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2011-01-11, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2011-01-11, 16:52
sirserafin napisał/a:
Podejrzewam, że Twój angielski jest lepszy od mojego.
I tu nie masz racji niestety dobrze znam angielski tylko w jedną stronę (czytanie, trochę gorzej rozumienie ze słuchu) - jeśli się mam wypowiedzieć to jest to gramatyka typu "Kali mieć, Kali być" dlatego unikam wypowiadania się na forum RB (choć mam tam konto)
I nie chodziło mi o tę tabelkę ze stopniami, którą otwiera się oddzielnie, tylko o wpisywanie stopni w kartę postaci/statystyki potworów.
Napisałem całkiem zaawansowane makro dla talentu Celny Strzał dla Łuczników (trzeba zrobić tokena z Łucznikiem i dać mu Celny Strzał). Działa ze zmienioną końcówką makra rollStep (jak to zmienić można zobaczyć w wątku na forum RB, albo zmienić w poniższym makro zmienną var4 na jakąś inną - najprościej będzie zmienić to na [var4 = Stopien_Ataku], a jak się nie podoba to się sami bawcie ).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum