Figurki nie są złe, ale nie są też rewelacyjne. Niestety trzeba pamiętać o tym, że nawet jeśli gracze wyposażą się w figurki to MG ma troszkę bardziej utrudnioną sytuację :)
Wiek: 35 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-08-21, 11:25
No jasne, ale ja mówie aby zrobić osobną figurkową wersję, tak jak jest WFR [warhammer fantasy roleplay] i WHB [warhammer fantasy battle]. Dl mnie liczy się chociaż to, że jakiekolwiek figurki już zostały zrobione :)
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2006-08-22, 14:03
Stół, na stole figurki, kilkadziesiąt postaci orków, elfów, krasnoludów naprzeciw kilkunastu figurek żołnierzyków therańskich. I nagle *jebs* spada na stół wielki jak wół behemot. Chcę to zobaczyć! :>
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
System bitewny w ED Ciekawa sprawa. Problem może stanowić duża ilość magii w świecie. Bo jak tu szukać strategii wojsk, poszczególnych jednostek, gdy na przykład taki Behemot pojawia się podczas bitwy, lub jakiś 15-kręgowy mistrz żywiołów przywołuje klęskę żywiołową... A wtedy stół z figurkami zaczyna się trząść i wszystkie wojska spadają w ogromną przepaść... na podłogę
Bardziej realne byłoby stworzenie dobrej gry karcianej. Właściwie to system ED idealnie się do tego nadaje.
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-23, 22:42
A dlaczego nie wpasowalby sie w realia swiata? Przeciez w systemie bitewnym nie odwzorowuje sie wszystkich zaklec, stworow i innych detali nieistotnych lub malo istotnych w walkach na wieksza skale. Dobre zasady, wyselekcjonowana esencja ED i juz. Dla bohaterow zasady specjalne, garsc albo dwie zaklec i wystarczy.
Przeciez w systemie bitewnym nie odwzorowuje sie wszystkich zaklec, stworow i innych detali nieistotnych lub malo istotnych w walkach na wieksza skale.
Tyle ze w ED w walkach na wieksza skale magia ma decydujacy wplyw na to co sie dzieje na polu bitwy. Przypomne chociazby slynny atak theranskich statków powietrznych na Trzcinowa wyspe arapogai V'strimon, gdzie shivalahala wraz z grupka magow powstrzymala cala theranska powietrzna flote...
W wielkich bitwach uczestniczy tez masa adeptów. Kazdy wysokokregowy adept ma takie mozliwosci, ktore naprawde trudno odwzorowac w systemie bitewnym.
Moze i daloby sie stworzyc system bitewny ED. Ale bylby bardzo ograniczony. I nie oddalby klimatu tego systemu. Takie przynajmniej moje zdanie...
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-08-24, 23:11
Im wiekszy stopien dokladnosci tym mniejsza skala. Jesli chcesz zrobic cos na duza skale to trzeba zrezygnowac z detali. Inaczej na potyczke 100 figurek stracilbys tydzien. BattleDawn to zasady sa prosciutkie, przynajmniej 1 edycja, drugiej nie widzialem. Ale pewnie tak jak pierwsza przeznaczona do uzytku z RPG, wiec musi miec ograniczenia. Tak swoją drogą, pogrywa ktoś z was w jakis system bitewny?
Wiek: 39 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 152 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-08-26, 12:55
ja nie za duzo kasy wymaga i cirpliwosci przy figurkach...
ale co do figurek to moze pojsc o krok dalej i co uwazacie na temat np. stworzenia CRPG na podstawie swiata ED'ka?? - tu raczej by nie wystapily nadmierne ograniczenia w czasie bitew.
Eh marzenia... przy popularnosci EDka to mozna tylko o jakims Earthdawn crpg pomarzyc. Zeby powstalo cos na dobrym poziomie trzeba sporo zasobów i zaangazowania nie tylko fanów.
A MUD zdaje sie jakis jest... to samo z MODami.
P.S. tak swoja drogą to dyskusja sporo odbiegla od pierwotnego tematu.
Ja tam ostatnio pykam sobie w gierki roguelike i pomyślałem sobie, że ED idealnie by sie nadawał do takiego świata. Jak to z gierkami tego typu bywa, musi być wiele ras, wiele dyscyplin itp. do tego ze względu na przerzuty kości system byłby dość emocjonujący ;)
Wiek: 35 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-08-27, 09:28
A moze jak mowimy juz o kartach to ktos kto zna sie na grafice na forum moglby zrobic jakies prowizoryczne projekty, a wspolnyymi silami opracowalibysmy jak najprostsze zasady???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum