Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-09, 14:04 [EDC] Magiczna pułapka z zaklęciem, a Dispel Magic
Słuchajcie chodzi mi o rzecz następującą, do wykorzystania w przygodach.
Pułapka magiczna Ward Trap (GC str 110). Jej wykrycie ma trudność 10, Obrona magiczna też 10. Czy można użyć Rozproszenia magii do jej neutralizacji? Nie wydaje mi się, ale zapytam.
Sprawa druga. W powyższą pułapkę zostało wpisane zaklęcie MŻ VII - Engulf Earth.
Po tym jak pułapka się uaktywni, przez 7 rund (powiedzmy 7 poziom Rzucania Czarów maga twórcy) ofiara odniesie co rundę stopień 16 obrażeń (w opisie Ward Trap mamy stopień 16 Siły Woli do efektu zaklęć).
Pytanie - Rozproszenie magii na działające zaklęcie Engulf Earth coś pomoże? Zapewne tak. Jaki tutaj dalibyście stopień trudności? 20 (zaklęcie VII Krąg)?
Wysłany: 2010-03-09, 14:44 Re: [EDC] Magiczna pułapka z zaklęciem, a Dispel Magic
Gerion napisał/a:
Pułapka magiczna Ward Trap (GC str 110). Jej wykrycie ma trudność 10, Obrona magiczna też 10. Czy można użyć Rozproszenia magii do jej neutralizacji? Nie wydaje mi się, ale zapytam.
To zależy. Rozproszenie magii działa tylko na magię o określonym czasie działania (w rundach, minutach, godzinach, latach). Jeżeli pułapka jest "na stałe" to Rozproszenie magii zadziałać nie powinno (zgodnie z opisem rozpraszania zaklęć p.291 Player's Guide - "Permanent effects cannot normally be dispelled.")
Jeżeli więc pułapka powstała w skutek na przykład użycia rozwinięcia - Anchored Spell, to można rozproszyć.
Gerion napisał/a:
Pytanie - Rozproszenie magii na działające zaklęcie Engulf Earth coś pomoże? Zapewne tak. Jaki tutaj dalibyście stopień trudności? 20 (zaklęcie VII Krąg)?
Zaklęcia już rzucone przez pułapkę można rozpraszać. Stopień trudności odpowiedni do Kręgu zaklęcia, więc 20 w tym przypadku.
Co więcej ja pozwalałem przy Pułapce magicznej używać Umysłu ze stali, by uniknąć zaklęcia. W końcu oddziaływuje na OM celu. Wszystkie efekty działające na OM można unikać Umysłem ze stali.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-09, 15:20, w całości zmieniany 2 razy
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-09, 15:47
Sethariel napisał/a:
To zależy. Rozproszenie magii działa tylko na magię o określonym czasie działania (w rundach, minutach, godzinach, latach). Jeżeli pułapka jest "na stałe" to Rozproszenie magii zadziałać nie powinno (zgodnie z opisem rozpraszania zaklęć p.291 Player's Guide - "Permanent effects cannot normally be dispelled.")
No ja myślę, że pułapka jest na stałe, użyłem gotowca z gamemasters compendium - Ward Trap. Nie wiem w jaki sposób powstała, bo nigdzie nie znalazłem wskazówek :) Może jakieś rozwinięcie talentu? :)
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2010-03-11, 14:10
Tak, tego typu pułapki powstają poprzez rozwinięcie Zakotwiczenie Zaklęcia. Mechanicznie nie ma innych możliwości. Chyba, że ktoś rzuci to jako nazwane zaklęcie, wtedy efekt jest stały.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum