Wiek: 39 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 152 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-12-03, 19:51
Sharkuz napisał/a:
Zdarza się, że gracz w sytuacji zagrożenia życia podejmie decyzję, która pozwoli przetrwac jego postaci jednak zboczy on całkowicie z ścieżki posiadanej dyscypliny.
to magia sie od niego odwruci jezeli wystapi przeciw niej.
Sharkuz napisał/a:
Piszesz że gracz w sytuacji zagrożenia może wydac / sprzedac swoich towarzyszy. Uważasz, że słusznym byłoby zdradzic swoich kompanów odgrywając honorowego trolla?
nie bylo by dobre to, a raczej zlamania swojego kodeksu... ogromne pole do odgrywania wyzutow sumienia - przemyslen... niekonczace odczucie winy, ja zyje a oni nie...
jak sie spotkaja bo tamci przezyli to... no no to juz sie zrobi ciekawie wielkie dla gracza prowadzacego trolla wyjasnic wszystko innym pokazac bol jaki mu sprawilo to co zrobil...
a dla czego to zrobil??
jezeli bo tak zdradze sobie to faktycznie zlamanie powiedzmy ustalonego charakteru lecisz po PL za postac. jezeli zmiana juz trwala od kilkunastu sesji i ewidentnie darzyl do zla zdrady czyli jego charakter zmienial sie to czemu osoba z nienaganna opinia by nie miala zdradzic... moze mial wazny powod - rodzina ktora zgonie jezeli nie zdradzi itp...
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 32 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2008-05-08, 10:12
O, słuszny temat, trochę przeterminowany jak widzę ale i tak się wtrącę swoje 3 throalskie sztuki srebra , hehe.
Jak zaczynałem ED to starałem się przyznawać zgodnie z zasadami, ale z czasem uznałem to za niezbyt trafne i zacząłem robić tak: jedna pula wielkości PL za zlikwidowanych/pokonanych przeciwników (podzielona przez ilość graczy, rzecz jasna), drugie tyle można było zdobyć za dobre odgrywanie, trzecia pula wielkości połowy pierwszej jako bonus za heroizm. Dużo? Może i tak, ale nieczęsto mam czas prowadzić i wolę, żeby bohaterowie szybko rośli w siłę.
Z czasem uprościłem wszystko skrajnie, np. wywaliłem płacenie PL za karmę i wszystko co w jakikolwiek sposób prowadzi do nudnych, skrupulatnych obliczeń - zwłaszcza na wyższych kręgach robi się z tego niezły obłęd, szoda czasu moim zdaniem. Obecnie PL przyznaję jako ilość "rozwinięć" lub "dostrojeń" (bez stopniowania wartości na kolejnych poziomach itp.) w ten sposób kontroluję rozwój bohaterów adekwatnie do rozwoju kampanii i zachowaniem zdrowego rozsądku. Jest fajnie i przejrzyście.
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2008-05-09, 17:05
Nie rozumiem. Jak to "PL jako ilość rozwinięć lub dostorjeń"?
Przy okazji, edycja RedBrick przyspiesza rozwój bohaterów zwiekszając pule przyznawanych PL.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Z czasem uprościłem wszystko skrajnie, np. wywaliłem płacenie PL za karmę i wszystko co w jakikolwiek sposób prowadzi do nudnych, skrupulatnych obliczeń - zwłaszcza na wyższych kręgach robi się z tego niezły obłęd, szoda czasu moim zdaniem.
Niektórzy lubią obliczanie PL, kalkulowanie rozwinięć i podniesień. Mam takiego gracza, ja sam zresztą czasem lubię. Nie odbieram nikomu tej przyjemności.
Przemo napisał/a:
Obecnie PL przyznaję jako ilość "rozwinięć" lub "dostrojeń" (bez stopniowania wartości na kolejnych poziomach itp.) w ten sposób kontroluję rozwój bohaterów adekwatnie do rozwoju kampanii i zachowaniem zdrowego rozsądku. Jest fajnie i przejrzyście.
Co kto lubi. Wolę zostawić rozwój bohatera w gestii graczy (z małymi wyjątkami by nie dopuścić do overpoweringu) Wolę Punkty Legend, a jako gracz w innych systemach EXP. Przynajmniej sam decyduję co w danej chwili chcę rozwijać i czy w ogóle chce rozwijać a może zbieram na coś ekstra...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 32 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2008-05-10, 21:59
Źle to ująłem i się nie zrozumieliśmy: miałem na myśli, że "kontroluję rozwój bohaterów" czyli kontroluję jak szybko się rozwijają (to poeta miał na myśli, hehe). Co rozwijać/dostrajać/itp. to oczywiście decyzja graczy.
Swoją drogą to pozawalam też przy każdym szkoleniu na wyższy krąg rozwinąć atrybut o jeden (bez mieszania w to punktów).
_________________ Pozdrawiam,
Przemo
Ostatnio zmieniony przez Przemo 2008-05-10, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
Zauważyłem coś takiego podczas przyznawania ostatnich PL po sesji, mianowicie w EDC na Pierwszym Kręgu otrzymać można max 300 PL, na Drugim już 1200, na Trzecim 2000 a na Czwartym 2800 PL.
Po przyznaniu punktów graczowi na Drugim Kręgu, okazało się, że za dwie góra trzy sesje gdzie będzie otrzymywał średnio 800 PL za jedną sesję, będzie mógł awansować na kolejny Trzeci Krąg. Będąc na Trzecim Kręgu także wystarczą ze trzy sesje, by mógł awansować dalej. Wydaje mi się to być trochę za łatwe, biorąc pod uwagę fakt, że aby awansować z Pierwszego Kręgu na Drugi potrzeba mi było jakieś 6-7 sesji. Uważam, że ten skok w przyznawaniu PL jest ciut za duży i zastanawiam się jak to jest w 3ED. Mógłby ktoś napisać?
Dodam też, że w 1ED PL dostawało się znacznie mniej na kolejnych Kręgach. Tutaj z kolei uważam, że za mało się dostawało. ;] Poniżej krótki wyciąg:
Krąg-----Pula legend-----Suma PL za jedną sesję
1-----------50-75-----------100-450 (275)
2-----------75-100-----------150-600 (375)
3-----------125-150-----------250-900 (575)
4-----------125-200-----------400-1200 (800)
5-----------200-300-----------600-1800 (1200)
Dla porównania EDC:
Krąg......Punkty Legend........Suma Punktów Legend za Sesję
1..............25–75 (50).................. 100–300 (200)
2............100–300 (200)................400–1,200 (800)
3.............200–500 (350)..............800–2,000 (1,400)
4.............250–700 (475).............1,000–2,800 (1,900)
5...........500–1,500 (1,000)..........2,000–6,000 (4,000)
itd.
W nawiasach podałem średnią sumę PL za sesję i jak widać różnica pomiędzy nimi jest dość znaczna.
A wy przyznajecie PL ze wzoru dla MG, czy według własnego widzimisię?
U mnie maksimum puli stanowią uśrednione Pule Legend (te w nawiasach).
Od tego w sumie są te różnice w Puli by MG i gracze mogli zdecydować jak szybko postacie będą awansowały i się rozwijały. Jeżeli chcesz standardowego, umiarkowanego rozwoju postaci to bierzesz uśrednioną wartość za maksimum Puli. Jeżeli chcesz powolnego to bierzesz minimum. Jak chcesz by szybko awansowali to dajesz maks.
Jeżeli chodzi o pule legend to ED3 nie zmienił się nic w stosunku do EDC.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-10-16, 17:42, w całości zmieniany 3 razy
U mnie maksimum puli stanowią uśrednione Pule Legend (te w nawiasach).
Chyba też tak zrobię, nie będę musiał przy tym za bardzo kombinować.
Sethariel napisał/a:
Jak chcesz by szybko awansowali to dajesz maks.
Nie chcę żeby mi za szybko awansowali, bo mam plany wobec graczy na najbliższe 10-12 lat w świecie gry i jak mi wskoczą za wcześnie na zbyt wysoki Krąg będę musiał coś innego wymyślić. ;]
Bierzcie też pod uwagę, że gracze nie tylko podnoszą Talenty - sporo PL pochłania Karma, podniesienie Atrybutów, dostrajanie się do przedmiotów, Umiejętności, Rozwinięcia, itp. Stąd często nie jest to tak szybki rozwój. A jeśli weźmie się jeszcze pod uwagę tempo kampanii, możliwości finansowe i poszukiwanie nauczycieli, oraz fakt iż często wydaje się sporo PL na podnoszenie ponad standardowy poziom Talentów kluczowych (Broń Biała, Rzucanie Czarów i Tkanie Wątków, Wytrzymałość), to okazuje się że ten czas wydłuża się co najmniej dwukrotnie.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-10-16, 18:09
Habib napisał/a:
Nie chcę żeby mi za szybko awansowali, bo mam plany wobec graczy na najbliższe 10-12 lat w świecie gry i jak mi wskoczą za wcześnie na zbyt wysoki Krąg będę musiał coś innego wymyślić. ;]
U mnie jest identyczna sytuacja - też mam wieloletnie plany, dlatego też nie kieruję się przy przyznawaniu Punktów Legend podręcznikiem (choć traktuję go jako punkt odniesienia!) ale moim "widzimisię", czyli potrzebami kampanii. Na ten przykład z pierwszego na drugi krąg awansowali u mnie po jednej (no dobra, po półtora) sesji, za to później już nie było tak lekko.
Ogólnie bazuję jednak na tabelce z ED1, właśnie dlatego, że spowalnia rozwój.
Wszystko zależy od kampanii jaką się prowadzi - jakaś mini kampania, z wielkim finałem (np. polowanie na potężnego Horrora) powinna wiązać się z dużymi ilościami PL i szybkim awansowaniem. Za to wieloletnia przeciwnie.
Do tego stosuję różne sztuczki na spowalnianie rozwoju (mam nadzieję, że moi gracze tego nie czytają ):
- z jakiegoś powodu mogą nabyć jakąś umiejętność za połowę normalnej ceny w PL (jak jest taka okazja, to najczęściej korzystają)
- ogólnie sugeruję rozwój umiejętności (one nie liczą się przy podnoszeniu Kręgu, a zjadają PL)
- daję wątkowe przedmioty
- nakłaniam do stworzenia wzorca drużyny
- utrudniam znalezienie nauczycieli.
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-16, 18:24
Niech spotkają horrora który ich naznaczy i pożera im pl. Jak spadną do zera to znikną, dlatego muszą dokonywać heroicznych czynów i dwoją się i troją a i tak się zdarza że jakiś talent im pęka. Zasłużyłbyś na miano najokrutniejszego MG.
A tak na poważnie, to może rzeczywiście fajną opcją jest wprowadzenie podziału pl. Na takie które są na umiejki i na takie które można wydać na wszystko. Gracze a przynajmniej ja lubię pl. Lubię pogrzebać przy swojej postaci dopieszczać ją i widzieć jak się zmienia. Zmiany nie muszą tkwić w talentach. Pewnie dlatego w nowszych wersjach daje się więcej pl. po prostu żeby gracze się lepiej bawili.
Pewnie dlatego w nowszych wersjach daje się więcej pl. po prostu żeby gracze się lepiej bawili.
To jedna sprawa. Inna, ważniejsza to ta, że na wyższych kręgach w ED1 wzrost Pul Legend był niewspółmiernie mały w stosunku do wzrostu kosztów. Przez co rozwój był bardzo niezrównoważony. Średni lub szybki na niższych Kręgach, bardzo powolny na wyższych.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-10-17, 10:27
Tabelka przyznawania PL w 3 edycji również została zmieniona w stosunku do classicowej - gdzie był regres wzrostu począwszy od 11 kręgu.
Ja przyznaję PL podobnie mniej więcej jak Seth. Pamiętaj habib, że przeciętna wartość przyznanych PL z tabeli uwzględnia pojawienie się 4 Pul Legend (mamy 1 pulę za cel sesji [lub 2 za koniec przygody], 1 za przeciwników, 1 skarby, 1 odgrywanie, 1/2 czyny).
U Mnie w praktyce wychodzi to zwykle tak, że którejś z pul nie ma; np legendarne skarby nie pojawiają się w każdej przygodzie, a już na pewno nie na każdej sesji. Odgrywanie też nie zawsze dobrze graczom wychodzi. Wskutek tego za przecfiętną sesję bpohaterowie dostają mniej PL niż średnia wartośc z tabelki - przeciętnie ok 2/3 tej wartości.
Zresztą to zależy też od kręgów bohaterów w grupie. Przy różnicach kręgów nagroda w PL dąży lekko do zrównywania.
Przykładowo, mam w drużynie rozrzut od 2 do 5 kręgu. W praktyce bohaterka 2 kręgu dostaje adekwatną kręgowi lub większą wartość, a bohater 5 kręgu - niemal zawsze kończy poniżej przeciętnej.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Niech mi ktos wyjasni, jak to w 3ED jest z tymi PLkami.
Mamy takie stwora, za którego otrzymujemy: 4 Krag PL, czyli tyle ile mozemy dostac za jedna z pul miedzy 250-700 PL.
Tylko wlasnie, czy ta pula okresla to na jakim gracze maja byc Kregu, czy po prostu bedac na jakimkolwiek Kregu, dostaja PL z czwartego Kregu?
PS. Pisalem bez polskich znaków, z wiadomego powodu. Czuje sie jakbym seplenil ;]
Pula jednocześnie określa ilość PL jaką dostajemy za stwora, jak i przeciętny krąg na jakim taki potwór jest odpowiednim przeciwnikiem na 'rutynowe' spotkania.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-11-03, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Jak przyznajecie PLki postaci gracza, którego nie ma na sesji?
Ja sobie tak pomyślałem, żeby dawać takiej postaci średnią pulę punktów za Krąg.
Co myślicie, dobre to, czy nie?
Kluczowe sesje, takie które ciężko rozegrać bez jakiegoś gracza, po prostu przekładamy. Jeżeli jednak muszę jakąś sesję poprowadzić, to staram się najpierw wymyślić sposób na tymczasowe usunięcie postaci z akcji. Jeśli się nie da, postać normalnie uczestniczy w sesji, jest prowadzona przeze mnie, Punkty Legend przyznaję normalnie pomijając jedynie wszelkie dodatkowe Punkty Legend takie jak za odgrywanie postaci czy inne dodatkowe rzeczy.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
To się wie, Seth.
Chodziło mi już o to, jak postać musi być na sesji.
Tak sobie właśnie myślałem, żeby właśnie nie zastanawiać się specjalnie ile i za co takiej "nieobecnej" postaci dać PL. I właśnie najłatwiej i najsprawiedliwiej (tak mi się wydaje) będzie dać średnią wartość PL.
Inna rzecz. Jakimi kryteriami kierujecie się przyznając PLki za odgrywanie postaci?
I właśnie najłatwiej i najsprawiedliwiej (tak mi się wydaje) będzie dać średnią wartość PL.
To zależy ile dostanie reszta graczy. Jeśli mniej niz proponowana przez podręcznik średnia (a u mnie się to czasem zdarza), to danie graczowi, którego nie było średniej wartości nie będzie zbyt sprawiedliwe.
Wiadomo, że są różne sytuacje i nie zawsze ktoś może przyjść. Niemniej trzeba jakoś nagrodzić innych, że się zjawili. Można to zrobić dwoma sposobami (pomijając te poza grą): fabularnie lub Punktami Legend (lub zastosować oba naraz).
Taka postać może stracić okazję do zdobycia cennego przedmiotu, ważnej dla niej informacji, itd... Punkty Legend według mnie powinny być na absolutnym minimum (a niektórzy w ogóle nie przyznają), przede wszystkim powinno być ich mniej niż dostali pozostali gracze.
Jest jeszcze inna metoda, możesz postać gracza wykluczyć z sesji jakimś dodatkowym wątkiem, a później w dododnym czasie rozegrać ten wątek z graczem w "jedynce".
Habib napisał/a:
Inna rzecz. Jakimi kryteriami kierujecie się przyznając PLki za odgrywanie postaci?
Ostatnio zacząłem używać takiej metody.
Dzielę Pulę Legend za odgrywanie na 4:
1. Charakter - czyli, czy gracz odegrał charakter postaci czy postępował wbrew charakterowi, lub całkowicie nie był on podczas sesji widoczny
2. Rasa - czy postać zachowywała się zgodnie z podstawowymi cechami rasy lub też środowiska rasowego, w którym dorastała
3. Dyscyplina - jak gracz odnosił się do Dyscypliny swojej postaci, czy był to obecny na sesji aspekt, czy też gracz całkiem go pominął
4. Kreacja - sposób przedstawienia postaci, wszystkie smaczki/wstawki opisowo-fabularne
Jeżeli jakiś element z tej listy w odegraniu się pojawiał to gracz otrzyma 1/4 Puli za ten element.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-04, 13:09, w całości zmieniany 2 razy
To zależy ile dostanie reszta graczy. Jeśli mniej niz proponowana przez podręcznik średnia (a u mnie się to czasem zdarza), to danie graczowi, którego nie było średniej wartości nie będzie zbyt sprawiedliwe.
Też o tym pomyślałem. Teraz to już sobie coś wymyślę mniej więcej takiego, że będę takiemu gościowi dawał PLki pomiędzy minimum a średnią, zależnie od PL jakie otrzymają inni. Fakt faktem, będzie to się pewnie zdarzało rzadko, ale muszę o tym pomyśleć, gdyż jednego z graczy mam na dojazdach z Warszawy. ;]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum