Wysłany: 2008-12-23, 23:29 Aktualizacje na EARTHDAWN.PL
Temat założony do dyskusji na temat propozycji artykułów do zamieszczenia na EARTHDAWN.PL oraz planów ich publikacji.
dziewic napisał/a:
BTW, a może by wrzucić na Polter i/lub do nas ten antythroalski tekst Cryingorca? Jest naprawdę dobry...
(Jestem właśnie po lekturze, całych wreszcie, Dragons'ów i mi się antythroalskia wizja ED kreuje )
Tak, po drobnej redakcji warto by wrzucić ten artykuł na earthdawn.pl
O ile Cryingorc będzie chciał...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-09-15, 18:28, w całości zmieniany 7 razy
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-10, 18:29 Artykuł
Hej, od dłuższego czasu, chodzi mi po głowie pewna myśl. Mam ochotę napisać artykuł do ED. Niby nic niesamowitego, no nie? Ale mam ochotę zrobić to z kimś. Po prostu zobaczyć jak się pisze razem i czy wychodzi to fajniej niż jak się pisze samemu. Czy ktoś byłby chętny? I ważne, nie chcę pisać wielkiej epopei, to ma być praca którą skończymy :). Góra 20 k znaków, jakieś 10 stron.
Tematyka: mogę zaproponować temat, ale chętnie się dostosuje do kogoś, chyba że mi kompletnie nie podejdzie. Cała reszta do ustalenia. Czyli jak dzielimy się pracą, jaki sobie zakładamy harmonogram itd.
I nie szukam redaktora, będę go szukał jak skończymy, teraz szukam osoby która będzie wnosić istotny wkład w wizje a nie tylko składać losowy tekst w coś z sensem.
Jak ktoś chętny to niech pisze tutaj lub prywatnie.
Dobry tekst powinien mieć od 10 do 15 tysięcy znaków - takie są najłatwiejsze w odbiorze. Jeśli chcesz pisać coś dłuższego, musi to być już konkretny materiał źródłowy z mechaniką (najwyżej 1/3 tekstu) i okraszającymi to wszystko EDkowymi cytatami. Tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-11, 11:59
Spoko kocie, przecież napisałem że góra.
Raven miał 20 k znaków i został raczej pozytywnie przyjęty. Długość tekstu będzie wtórnym efektem pomysłów i czasu, który będziemy mieli. Rzucając to ograniczenie chodziło mi głownie o to, że wcale nie łatwo stworzyć coś co będzie wartościowe i dłuższe.
Poza tym cel musi być jasny, nie chcę utknąć z wielką rozgrzebaną wizją tak jak mam z miastem IS.
Tym razem:
- Rzeźbiarze, autorstwa Beatrycze Nowickiej... czyli ponad 30 stron tekstu składającego się z dwóch części: opisu urupejskich rzeźbiarzy i artystycznego środowiska oraz scenariusza z ich udziałem.
- Zapiski taleańskiego najemnika, tekst Marcina 'ajfla' Zawiślaka, z nieistniejącego już portalu Wrota Wyobraźni.
- Misja "Syrena", autorstwa Nixosa, z nieistniejącej Akademii Wiedzy.
Miłego czytania!
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-07-08, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
To ja mam także pytanie. W związku z odejściem z poltera, postanowiłem zająć się kontynuowaniem rozpoczętych cykli EDkowych z Kaeru. Który z nich chcielibyście zobaczyć?
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ja, z tych wymienionych, najbardziej lubię felietony i byłbym za tym.
Ale zresztą... ogólnie fajnie piszesz, więc poczytać mogę wszystko. Chyba nie ma co się ograniczać. ;]
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-07-09, 19:25
I ja
Eliksiry - pomysł był dobry, styl też, ale od "mechanicznej", "grywalnej" strony było słabo, tzn. czuć było niedosyt. Dobrze budowałeś napięcie, ale "pointa" była słaba. Jeśli byś to poprawił, to i teksty z tego cyklu z chęcią bym przeczytał.
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-07-10, 11:01
Hmmm... Może źle to ująłem (ale chcę zauważyć, że padły tam 2 przymiotniki, na dodatek oba w cudzysłowie) - chodziło mi o to, że każdorazowo opis eliksiru był tak klimatyczny i tak intrygujący, że spodziewałem się czegoś naprawdę ekstra, a gdy doszło do opisu jego działania w terminach gry nie dostałem tego, co mi obiecano - ot kolejny zwykły eliksir + ileś do czegoś tam.
Dziewic, ale tak ma być. Klimatyczny opis był po to, żeby gracze nie czuli, że to kolejny bonus. Z kolei MG wie, że to kolejny bonus opakowany w klimatyczną treść.
Tyle że robisz błąd w założeniach. Mechanika nie zabija klimatu. Wręcz przeciwnie - w końcu bonus +5 do Inicjatywy z eliksiru musisz jakoś zinterpretować fabularnie, np. przemycając w narracji skierowanej do danego bohatera, że dla niego świat zwalnia, albo też sugerując krótkimi wstawkami jego wyostrzony refleks i błyskawiczne reakcje (albo też jemu sugerując takie odgrywanie)...
Co rozwiązuje mi problem tematu następnego felietonu. Dzięki, Dziewic. :P
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-10, 14:28
Mam wrażenie, że macie po prostu trochę inne podejście. Dziewic ma bardziej tak jak Ja to znaczy ma podejście że zwykły eliksir +5 to zwykły +5 można powiedzieć, że ma różową fiolkę :) i tyle więcej graczy nie obchodzi. Nie można za dużo czasu poświęcać na nieistotne detale, na sesji. Jak drużyna znajduje 3 fiolki przy zabitym zbirze, a ja bym im wtedy czytał przez 10 min opisy buteleczek to by mi posnęli :). Ty lubisz budować świat, nadawać mu smaczki i koloryt, sprawiać że wszystko jest unikalne niepowtarzalne ma swoją historię a przez to staje się bardziej realne. :) No i stąd rodzą się różnice co do oczekiwań :).
Jak drużyna znajduje 3 fiolki przy zabitym zbirze, a ja bym im wtedy czytał przez 10 min opisy buteleczek to by mi posnęli :).
Ja nie mówię o tym. Opis eliksirów to po prostu dodatkowe parę zdań mających nadać mu fajniejszy charakter i uatrakcyjnić/uwiarygodnić sam tekst. Ale wrzucanie ich jako '+x do y' to nie to... Gracze muszą wiedzieć, że nie tylko bonusy się liczą. Jak opiszesz ożłopanemu eliksirami graczowi jak wygląda walka 'pod wpływem' i zrobisz na nim wrażenie, zobaczysz jaka jest różnica. :P
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
A w niej dwa teksty:
Wojna Klanów - tekst, który siedział w redakcji długi kawał czasu, w końcu jednak doczekał się publikacji. Scenariusz autorstwa Makka.
- Tajemnice księgi Hozyrysa - tekst z nieistniejącej już Akademii Wiedzy. Piotrek prezentuje zaklęcia Ksenomanty z trochę innej perspektywy (i dodatkowo jedno zaklęcie nowe).
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum