Przekucia nie ingerują we wzorzec broni (mam tu na myśli przynajmniej to, że nie zmieniają go na stałe, ani jakoś szczególnie mocno... przekuta broń chyba nie jest wytrzymalsza od nieprzekutej, a na pewno się sama nie naprawia), lecz proces jej umagiczniania (uwątkawiania) w niego ingeruje sprawiając, że wszystkie przekucia, które broń "zgromadziła" do czasu jej umagicznienia (uwątkowienia) stają się częścią wzorca tej broni (czy innego "obrabianego" przedmiotu).
Dobre wyjaśnienie podał Raven Bloodeyes:
Cytat:
The warhammer would be forged as part of the enchanting process, but the transformation into a thread item makes that forging PART of its True pattern as a thread item. Thus without a thread, the "forging" is inaccessible. The weapon is no longer considered forged at all. The bonus that is equal to what would be gained by forging it fully, is permanent with a woven thread. There is no need to have it renewed by a Weaponsmith every year, it is now INTRINSIC to the item. However to access the powers of the item at all, threads are needed....
This was my logic at least (and some approximation of others working on it), you certainly have a right to disagree, and its easy enough to compensate for... just have it stay fully forged and turn Rank 1 into a +1 beyond what is reachable with forging, and so on...
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
The two Earthdawn core books are on their way to our warehouse right now, and should be on their way to distributors later next week. Not long to wait now! The two Companion books are already at print, and will be following quickly.
Dodane 2008-07-13
Dzisiaj do Mongoose Publishing dotarły pierwsze egzemplarze podręczników do Trzeciej Edycji Earthdawna (razem z dodatkami do gier Spycraft oraz Runequest).
A tymczasem spóźniają się z kolejnym zwiastunem...
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-07-14, 11:02
Z akcjami nam się wyjasniło. "Wolna" oznacza akcję wykonywaną poza rundą. Bardzo fajnie, że wprowadzili taki podział.
Mocno zmienili tabele stopni. Ogólnie fajnie, ale bo Ja wiem czy na dobre to wychodzi, kiedy trzeba siegac po tyle k-dwunastek przy wyższych stopniach...
No i zdziwko, że opcję z classicowym modyfikowaniem wyników zepchnięto na rzecz starego modyfikowania stopni. Tzn obie opcje są do wyboru, ale generalnie powrót do starej zasady.
Podoba Mi się też określenie żywiołu (rzecz bardzo przydatna np. w przypadku specjalistów w danym żywiole), czy Obszaru Działania zaklęć.
Podsumowując. Zmiany na plus. Najbardziej uderzająca jest zmiana tabeli stopni. Ciężko się będzie odzwyczaić.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2009-07-14, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Szkoda będzie przerzutów na K20. Ale jak stwierdził Owca to w sumie dość mądra decyzja. K20 charakteryzowało się dość mocnym rozrzutem (w sumie na ostatniej sesji mogliśmy to odczuć, kiedy kilka razy pod rząd wypadały na niej słabe wyniki).
Przejdziemy więc na nowy system. Najwyżej jak nam się nie spodoba to wrócimy do starego.
Co do modyfikatorów, to mnie też na początku to zdziwiło. Ale potem Arma i Dammi wyjaśnili, że w całej grze nie ma mowy o tym jakiego rodzaju są to bonusy. Jest po prostu np. +3 bonus i -3 penalty. Tak więc istnieje całkowita dowolność, a opisy modyfikatorów sytuacyjnych nie preferują ani jednej ani drugiej metody. (A jak się jednak okazało są tam fani ED którzy jednak wolą modyfikatory stopni)
Co do K12... Chyba będę musiał zaopatrzyć się w jeszcze jeden zestaw
Już od 21 stopnia mamy 3k12, a 28 to już 4K12
Zauważyliście, że jest większa regularność w tych stopniach? Każda kolejna k12 dochodzi co 7 stopni na przykład.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Moje pierwsze wstępne wrażenia z podróży z podręcznikami:
Okładki rewelacyjne. Jeszcze lepiej wyglądają na żywo, chociaż przesyłka i wędrowanie do mnie nie obeszły się zbyt miło z rogami okładek, które są trochę postrzępione i porozbijane. Kolory żywe, intensywne, wpadające w oko... Ozdobniki rewelacyjne, tekst na okładce z polotem i dobrze podsumowujący...
[quote]Earthdawn is a roleplaying game set in a world of high adventure, high magic, and terrible danger.[quote]
Szczególnie to zdanie przypadło mi do gustu.
Rewelacyjna kolorowa mapa na wewnętrznej stronie okładki, również przyciągająca żywymi barwami. Reszta zawartości nie jest niczym nowym w większości, ale została wprawnie odnowiona. Rozszerzone opisy wszystkich co ciekawszych zagadnień (jak postrzeganie astralne, czy Pogrom), mnóstwo ramek, czytelne tabelki, liczne przykłady...
Mnóstwo ramek. W szczególności z rozwinięciami zagadnień i opcjonalnymi zasadami.
Rewelacyjne zdolności dyscyplinarne, szczególnie u Powietrznego Żeglarza (2 wyczerpania za +2 do testu sojusznika, jeśli dąży do tego samego celu, co Żeglarz, na 6 kręgu karma do wszystkich testów akcji na pokładzie okrętu), Ksenomanty (pozwalające na wywołanie rozkładu, lub odnowienie obiektu), Trubadura (dorzucanie karmy do niezdanych testów interakcji, dodawanie karmy do testów interakcji sojuszników), Wojownika (miast kupować karmę danego dnia używa rytuału, płaci 2 wyczerpania i 1 karmy i w następnej walce tego dnia jeden powodujący wyczerpanie talent jest "darmowy" raz na rundę), Zbrojmistrza (za 1 wycz. na godzinę tymczasowa kuźnia z podstawowych materiałów - narzędzia+ogień np.), czy Czarodzieja (za 2 wycz nie dostaje minusów za dostrajanie i rzucanie czaru z księgi).
Rozwinięte opisy niskiej magii, dokładnie wyjaśnione zalecane rekstrykcje dyscyplinarne, świetnie opisane talenty... Niektóre dodatkowe talenty: Wytrzymałość dla towarzyszy Władcy Zwierząt i dla Chowańca, Ukrycie Przedmiotu dla iluzjonisty, Etykieta, Dyplomacja i Prowadzenie rozmowy jako talenty, podobnież Spostrzegawczość (Search), Odwrócenie Uwagi (sojusznicy mogą atakować rozproszonego wroga, jakby był zaskoczony). Kilka ciekawych zmian (Riposta daje tylko jeden kontratak na rundę, Parowanie dostaje bonusy za rozmiar broni i tarczę), umiejętności będące odpowiednikami wysokokręgowych talentów mają generalnie podniesiony koszt wyczerpania (2 pkt. za Drugi Atak).
CDN...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wyczytałem na forum RB o kilku kolejnych zmianach w 3ed...
O tworzeniu postaci...
1. Bazowe wartości dla człowieka do 10 na wszystkie cechy. W przypadku gry innymi rasami istnieją odpowiednie modyfikatory, które uwzględnia się już na starcie (Elfy, na przykład, zaczynają z 12/10/8/11/11/11).
2. Na zwiększanie cech mamy 25 punktów. Każde zwiększenie cechy kosztuje 1 punkt, a za obniżenie wartości o 1 pula naszych startowych 25 wzrasta o 1.
3. W czasie gry każdą cechę możemy zwiększyć 3 razy.
Wnioski po testach:
Dostajemy lepsze postacie na starcie, ale mamy większe trudności z wypucowaniem ich później. Ogólnie jednak adepci tworzeni przy użyciu tych zasad są lepsi i bardziej wszechstronni niż we wcześniejszych edycjach. Możliwość podniesienia cechy o 5 dla większości pozostawała jedynie możliwością nie do wykorzystania, więc nawet jeśli okazuje się, że postacie mają mniejsze możliwości rozwoju to w nowej edycji z większej ilości dobrodziejstw skorzystają.
Dobrze by było gdyby Kot napisał jakieś uszczegółowienia tutaj. Bardzo proszę. Chodzi mi głównie o to czy są ograniczenia co do wartości cech, jakie postać może mieć na starcie czy też można, na przykład, u człowieka ze startową "dziesiątką" uzyskać 19 ZR.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2009-07-30, 10:43, w całości zmieniany 1 raz
Z postów na RB'owym forum wynika, że początkowe wartości cech można modyfikować w zakresie od -2 do +8, a niewykorzystane punkty (ciekawe czy ktokolwiek postanowił ich kiedyś nie wykorzystać...) zwiększają współczynnik maksymalnej ilości punktów karmy w stosunku 1:1.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2009-08-01, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-08-01, 23:45
Rozsądnie zrobili. Zwieksza się maksymalna karma, nie aktualna. No teraz mozna by się zastanawiać, zwłaszcza po tak mocnym przycięciu maksymalnej ilości karmy.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum