Forum EARTHDAWN.PL
Forum fanów gry Earthdawn

Nowiny ze świata - Informacje z FASA

Sethariel - 2012-08-28, 08:34
Temat postu: Informacje z FASA
Earthdawn wrócił do wydawnictwa FASA, zatem zakładam nowy temat :)

I od razu pierwsze ciekawostki dotyczące nowych gier FASA, związanych z Earthdawnem.

Cytat:
We’re also working on four new games to be released over the next five to six years, filling in the gaps around the second world, sixth world, and eighth world of the FASA cosmology. All of those games are intended to be interlinked properly unlike with what happened to Earthdawn and Shadowrun.

Kot - 2012-08-28, 09:26

Ciekawostki. Ptffft...
Czytaj: Nie mamy kasy, a chcielibyśmy ją mieć, dlatego chcemy wam sprzedać kiepskie podróbki Exalted (Second World), Shadowruna (Sixth World), oraz Equinoxa/GS'ów (Eight World).

Cryingorc - 2012-08-28, 16:10

"Anachrocosm, Earthrise, Earthdusk, and Earthfall are trademarks of FASA Games" No ciekawe, co to będzie. Ciekawe, czy FASA po tylu latach będzie potrafiła wydawać dobre produkty.
Kot - 2012-08-28, 18:34

Hmmmm... Nie? Chyba że ktoś im je napisze z zewnątrz. A w to wątpię. Nie mają już praktycznie żadnych dobrych twórców. Same płotki i przydupasów.
Sethariel - 2012-08-29, 18:55

Cryingorc napisał/a:
No ciekawe, co to będzie. Ciekawe, czy FASA po tylu latach będzie potrafiła wydawać dobre produkty.


Dobre pytanie. Już w czasach świetności FASA ich mechaniki były bardzo "crunchy". <Pytanie retoryczne>Czy starych twórców będzie stać na coś przystającego do dzisiejszych trendów i potrzeb?</>

Sethariel - 2012-09-08, 22:23

Strona FASA już ruszyła. Wstępnie. Niedługo ruszy też forum.

I wiemy też już kto zajmie się Earthdawnem i jego kolejnymi wcieleniami (2, 6, 8 Świat).

Strona pod tym adresem.

Kot - 2012-09-09, 16:58

Kto się nimi zajmie? Chętnie się pośmieję. Gorzko.
Sethariel - 2012-09-09, 17:50

Kot napisał/a:
Kto się nimi zajmie? Chętnie się pośmieję. Gorzko.


James Sutton i Steven Black. Przynajmniej według informacji na stronie.

Marketingiem FASA zajmie się Sean Patrick Fannon, który do niedawna zajmował się marketingiem i newsletterem OneBookShelf (DriveThurRPG, RPGNow, itd.).

voyager156 - 2012-10-28, 18:48

No to super, bo wydałem kupę kasy na Earthdawana Savage Worlds Edition (normalna mechanika była dla mnie zbyt skomplikowana - osobiście wolę skupić się na prowadzeniu i bohaterach niż na setkach przeróżnych modyfikatorów).

I teraz się zastanawiam, czy tą całą "dziką serię" szlag trafi :-/

Sethariel - 2012-10-28, 22:34

voyager156 napisał/a:
I teraz się zastanawiam, czy tą całą "dziką serię" szlag trafi :-/


Całkiem możliwe. Hank Woon, który był edytorem linii Earthdawna na Savage Worlds i Pathfindera założył własne wydawnictwo i teraz będzie wydawać własne gry.

Habib - 2012-11-16, 15:43

Fajne jest to, że FASA mówi dobrze o 3ed, a także o kompatybilności pomiędzy 3ed a ich EDR.
Swoją drogą, to planują wydać coś nowego?

Sethariel - 2012-11-20, 15:20

Nie wiem :)

Na razie odgrzewają kolejne kotlety.

Tym razem z Krwawej Puszczy.

Cryingorc - 2012-11-20, 17:30

Zieeew...

EDIT: Cała ta edycja REVISED to długi krok w tył z wydawanymi dodatkami.

Kosmit - 2012-11-21, 19:19

To już nawet przestaje być śmieszne... :/
Cryingorc - 2012-11-21, 19:56

To przestało być śmieszne z chwilą wyrzucenia Dammiego z załogi.
Kot - 2012-11-22, 17:51

Cryingorc napisał/a:
To przestało być śmieszne z chwilą wyrzucenia Dammiego z załogi.

Dammi sam odszedł. Dużo wcześniej przestało być śmieszne, kiedy 3 edycja okazała się być bardziej 1,75, a nowe treści ograniczały się do Cathay.

Kosmit - 2012-11-22, 20:37

1,75 to chyba classic był ;) no chyba, że classic to 1,5 :)
Sethariel - 2012-11-23, 14:19

No i "Anachrocosm, Earthrise, Earthdusk, and Earthfall are trademarks of FASA Games" zniknęło ze strony.

Zmiana planów? LOL

Cryingorc - 2012-11-23, 15:34

Sethariel, nic straconego. Zamiast tego mamy "Mists of Betrayal REVISED". ;)
Sethariel - 2012-11-23, 18:08

Prowadziłem ten scenariusz ze trzy razy (za każdym razem inaczej, czasem traktując tylko jako inspirację). Wersja REVISED to spełnienie moich marzeń. Czekałem tylko, kiedy zaktualizują statystyki przeciwników i wytną co trzeba. Teraz mogę poprowadzić go kolejnym pokoleniom fanów Earthdawna...

:-P

Nie ma jak zamienić świetną przygodę wprowadzającą (Ardanyan's Revenge) na jedną z gorszych przygód (Koszmar z przestworzy chyba był już ciekawszy), jakie wydano do ED.

Kot - 2012-11-23, 19:43

Ale Ardanyan był Dammiego i z grafikami Kathy...
Cryingorc - 2012-11-27, 16:15

Coś się ruszyło. Reorganizacja strony FASA oraz zapowiedź nowego produktu 1879 na ich stronie. Premiera przewidziana na lato 2013. Ciekawe co z Przebudzeniem Ziemi. Może pójdzie w odstawkę...
Sethariel - 2012-11-27, 17:37

Cryingorc napisał/a:
Coś się ruszyło. Reorganizacja strony FASA oraz zapowiedź nowego produktu 1879 na ich stronie.


Z którym ruszyli na Kickstarterze: http://www.kickstarter.co...tures-and-app-0

Ciężko im jednak będzie zebrać te 300 000 dolarów.

Cryingorc - 2013-01-28, 20:23

Denerwuje mnie to jak diabli, że ten nieudacznik i frustrat, James Sutton doprowadził ED do martwego punktu. Częściej, widzę, zmienia awatarki i nicki na forum FASA niż pisze posty. Podręcznik Mistrza Gry miał być w listopadzie, a tu ani widu ani słychu.
Habib - 2013-01-30, 08:23

Chcesz kupić?
Cryingorc - 2013-01-30, 17:28

Nie zamierzam kupić nic starego. A nowości to mało zapowiadali? Kampania w Landis, Legendy i bohaterowie, Królestwa elfów...
Habib - 2013-02-01, 08:38

A Fasa coś zapowiada nowego? Nie mówię o reedycjach starych podręczników, tylko właśnie o nowe pozycje. Ja, jak jeszcze RB wydawał ED, to czekałem głównie na Landis i Kroniki (chyba tak to się miało nazywać) o tym co się działo po Prelude.
Sethariel - 2013-02-06, 10:17

Odnośnie Lost Dynasty (przygoda w Landis), Hank ostatnio napisał na FB, że zdąży napisać do 1 kwietnia. Wielkiej kampanii (kontynuacji Prelude to War) raczej nie będzie, a przynajmniej nie jest aktualnie w planach, jak to określił James Sutton. Kampania to był pomysł Dammiego, a Dammi... wiadomo.
Habib - 2013-02-06, 11:15

No nie powiem, że się nie spodziewałem.
Dekadę czekam na wydanie czegoś co pchnie fabułę do przodu i nic. Mimo, że BaW 2ed była bardzo dobrą pozycją, to jednak do oficjalnego kanonu się nie zalicza.

A na Landis się doczekać nie mogę. Rozumiem że będzie to wydane pod EDR?

Sethariel - 2013-02-07, 08:19

Habib napisał/a:
A na Landis się doczekać nie mogę. Rozumiem że będzie to wydane pod EDR?


Tak. Na trzecią edycję nie mają już chyba praw.

Crying wspominał też o Królewstwie Elfów i Legendach. To pierwsze było wspominane za czasów ED3, że jest w planach, to drugie to było zapowiedziane jeszcze, gdy był Classic. Legendy to generalnie miał być zbiór legend na wzór "Legend Przebudzenia Ziemi", można było zgłaszać nawet swoje pomysły :)

W ogóle zapowiedziano masę materiału przecież jeszcze do ED na Savage Worlds i Pathfindera...

Szkoda gadać.

Habib - 2013-02-07, 09:44

Sethariel napisał/a:
Legendy to generalnie miał być zbiór legend na wzór "Legend Przebudzenia Ziemi", można było zgłaszać nawet swoje pomysły :)

Pamiętam. Miałem nawet podesłać im jakąś legendę, którą wymyśliłem.
O Elfach to jest trochę materiałów tych oficjalnych i tych mniej oficjalnych. Ja to pamiętam, że Iopos bodajże było zapowiadane. To by było coś.

Cryingorc - 2013-02-07, 14:25

Ja nawet wysłałem im legendę, a dodatku ani widu ani słychu.
Cryingorc - 2013-02-16, 21:34

Gamemaster's Guide ma być w drugim kwartale tego roku.
Sethariel - 2013-02-17, 00:07

Tia, a w marcu będzie "nowość". Mgły Zdrady. Yeah!

http://www.fasagames.com/...sts-of-betrayal

Habib - 2013-02-17, 12:49

Darowaliby sobie wypuszczanie starych przygód. Ile można.
Sethariel - 2013-02-17, 21:35

Ostatnio co napisał Steve Black:

"Plans are underway to move the Barsaive setting forward in the future. Of course some questions remain such as is Barsaive at War and Barsaive in Chaos by LRG canon or not in our timeline that need sorted through to move the setting forward. However, Earthdawn Third Edition Revised is about keeping the game in print after Earthdawn Third Edition has gone OOP with the Mongoose Flaming Cobra license having ended. The PG, GG, and the Adventure Compendium adventures that haven't got any reupp in a long while are the current plans for ED3r."

Cryingorc - 2013-02-17, 23:03

Tylko po co się tak spieszyć z tym rozwojem linii fabularnej? Ja bym wolał widzieć np. "Terror in the Skies Revised". Chyba im to na forum napiszę.
mystic - 2013-02-17, 23:12

Złośliwiec :)
Ale to w sumie mój ulubiony typ humoru - pisz śmiało.

Sethariel - 2013-11-23, 23:22

Nowy Line Editor Earthdawna się przedstawia i zapowiada nowości w 2014... i że zapowie więcej o nowościach już wkrótce.

http://www.fasagames.com/...an-introduction

Sethariel - 2013-12-13, 23:07

Nowy edytor linii się przedstawił, a teraz przedstawia się Earthdawn Fourth Edition.

http://www.fasagames.com/...-coming-in-2014

Sethariel - 2013-12-14, 02:20

I kilka cytatów...

Carsten Damm napisał/a:

I've just seen the announcement for Earthdawn Fourth Edition over at the FasaGames site with mixed feelings.

On one hand, I'm very glad the game is actually continued--and they resurrect three of the projects I started back when I was still Line Developer (Elven Nations, Passions of Barsaive, and Travar: The Merchant City). That the work we put into these isn't going to waste after all is a great relief to me (and likely to the authors). The tagline "Development is also under way on new, original sourcebooks--the first in nearly five years." is a bit off though, as we released the Cathay books in later 2010/early 2011 (unless these don't count as new material).

The Revised 3rd Edition they put out in the meantime didn't seem to work out (which has not even the Gamemaster's Guide out as far as I can see), so I can understand the notion to go for a fresh start and a set of new rulebooks. Of course, that means fans need to buy into yet another edition of the game without getting anything new other than a few rules updates and a small timeline tweak. (Fourth Edition is kind of misleading, as it is actually the sixth edition of the game (1st@FASA, 2nd@LRG, Classic@RedBRick, 3rd@RedBrick, 3rdRevised@RedBrick/FASAGames)--which outshines even Shadowrun, which has seen substantially more material and rules development than Earthdawn in all those years.

All that said, I hope this thing does not turn into another disaster. However, selling the same old thing to the dwindling community fed up with rulebooks seems like a monumental task.

In any case, with this particular cat out of the sack, I think its safe to share the thoughts we had a couple of years ago about doing another edition at some point in the future. We were very aware of the problem mentioned above, and didn't believe a Fourth Edition was going to happen for a good number of years. Which was good, because we planned to use that time to develop a completely new approach to the game (tentatively called FourthDawn in the old team).

Here's the general overview. Before continuing, I should probably stress this:

Please note that the following descriptions ARE NOT for the planned Fourth Edition by FASAGames!

Earthdawn: Fall of the Fourth Age
The title of the series will be "Earthdawn: Fall of the Fourth Age", opposed to "Earthdawn Fourth Edition". Its more subtle and mark the drastic change of the series, as it is a much larger setting featuring a completely new game system. The setting will rise from local (Barsaive) to world (Theran Empire) and make a leap a few centuries into the future. The playground increases and gives us a whole new area to play with. While the line takes a completely new direction, it will keep the older editions intact and valid instead of overwriting everything. We'll still be able to publish sourcebooks for ED3 if we want to.

Core Rulebook
Contains setting information on the falling Empire, presenting the isle of Thera in detail and the Nations as capsules. Includes a sample adventure to get the game started.
Apart from that, it features all the rules needed to play; character creation, talents, equipment, etc. Also a set of playable races, which will be expanded with the nations books. Opposed to previous editions the number of Disciplines will be fixed (they'll cover more ground to start with, so there'll be no need for expansion).

Gamemaster's Screen
Since ED3 didn't get one, we definitely do one right away.

Creatures of the Fourth Age
While the Gamemaster's Guide contains a good number of creatures, spirits, and Horrors, this book will take it further and probably focus on the various provinces.

Nations of the Fourth Age (multiple volumes)
This will be a series of books, each detailing one of the nations (Vasgothia, Marac, Creana, Barsaive, anything across the sea, and so on), including local races. Each book should also contain an adventure or campaign framework.

Adept's Handbook
More Talents, Spells, equipment, magic items.

Mysteries of the Fourth Age
Gamemaster's book for secret societies, politics, schemes, arcane happenings, and Dragon/Horror conspiracies.

Epic Campaigns of the Fourth Age (multiple volumes)
These books contain adventure frameworks centered around an epic theme each. Being adventure frameworks, these books are more epic in nature and allow each GM to adapt it to his group and style. It also allows us to tell more stories.

Again, please note that the above descriptions ARE NOT for the planned Fourth Edition by FASAGames!

Back in 2011, I've been working on more detailed descriptions/outlines for each book summarized above (especially the core rules and history, parts of which had been in development for quite a while). Its a bit sad to see that this angle is not followed through now, though. On the other hand, this approach had its own risks as well.


Carsten Damm (o Travarze) napisał/a:
Well, the book was completed at about the same time I stepped back as Line Developer (timing on such things is always unfortunate), so I am glad it is coming back. It probably wasn't published earlier because of all that Savage Worlds/Pathfinder development in the meantime, dunno.


Josh Harrison - Edytor Linii ED napisał/a:
LRG based their Barsaive at War on the original BaW outline (with some changes) that made the rounds after the first edition was discontinued. The developments I have in mind are based on the same starting conditions, and will be influenced by the original plans, but there are going to be some differences between the ED1 plan, the LRG version, and the ED4 version.


Josh Harrison napisał/a:
I have my first edition book (and ED Companion) right here with all the others. I have been looking at how some things were originally done as I've been making my way through the rules. Some rules stuff is going to end up a bit more like earlier iterations of the rules.

Sethariel - 2013-12-14, 09:37

http://www.fasagames.com/...-fourth-edition

Josh Harrison napisał/a:
The core dice mechanic -- the Step System -- will remain largely unchanged, and the concepts of Disciplines, talents, thread magic, and other such fundamental game concepts will also remain.


Where we are looking to improve the game is to try and simplify some of the more complex rules, at least with regard to their explanation if not in actual execution. We're also hoping to bring a bit more attention to some of the game aspects that are important to certain character concepts, but are not very well supported by either the rules or GM advice.


There will be the inevitable revisions to individual talents, or the talent selection available to individual Disciplines. Some spells and magic items will see tweaks. All of this is being done with an eye toward helping actual play. Game balance is a nebulous thing, and is a little different for every group, but it is my hope that the books will give you a good set of tools to play Earthdawn.

Habib - 2013-12-14, 12:25

Ja się cieszę. A najbardziej mnie cieszy, że Barsaive at War będzie kanonicznym podręcznikiem. ;]
Mogę spać spokojnie.

Kot - 2013-12-14, 22:21

Jak zwykle, czytanie Dammiego i "jak to miało być" wywołuje jeszcze większą niechęć do neo-fasy. :|
Sethariel - 2013-12-15, 00:51

Habib napisał/a:
Ja się cieszę. A najbardziej mnie cieszy, że Barsaive at War będzie kanonicznym podręcznikiem. ;]
Mogę spać spokojnie.


No tak nie do końca :)

"...there are going to be some differences between the ED1 plan, the LRG version, and the ED4 version."

Habib - 2013-12-15, 02:54

Nie no, doczytałem. :)

Tylko cieszę się, że jest jakiś postęp w storylinie.
I jestem ciekaw jak to wyjdzie. Bo z tego co czytałem, to wiele 'znaków zapytanie' ciągle jest.

Cryingorc - 2013-12-20, 18:01

Fajna wiadomość. Ja się jednak wstrzymam z kupnem jeszcze z rok, do czasu wyjścia Fourth Edition Revised. :roll:

Ani mnie to nie grzeje ani nie ziębi. Pożyjemy, zobaczymy co im wyjdzie. Od obietnic i planów do gotowego produktu długa droga. A musiałby to być super produkt, żebym rozważał jego kupno.

Sethariel - 2013-12-21, 22:50

Pierwszy zwiastun: http://www.fasagames.com/...n----preview-#1

W zapowiedzi:
- Łączenie talentów robiących podobne rzeczy w jeden (np. Impressive Shot, Impressive Strike, Performance oraz Impress teraz jako talent Impress)
- wywalenie Tabeli Sukcesu (zamiast tego poziom sukcesu za każde +5 powyżej Poziomu Trudności)
- Wywalenie Przebicia Pancerza (zamiast tego bonusy do Obrażeń za każdy Poziom Sukcesu)

Kot - 2013-12-22, 12:00

Cryingorc napisał/a:
Ja się jednak wstrzymam z kupnem jeszcze z rok, do czasu wyjścia Fourth Edition Revised.

Ja wstrzymam się z kupowaniem podręczników do czasu aż wyjdzie coś nowego, a mechanika będzie nowoczesna, grywalna i dopasowana do świata. Czyli w sumie na zawsze. Akcje rb/neofasy odstraszają mnie od systemu skutecznie. Już teraz wiem, że raczej nie będę go więcej prowadził, lepiej bawię się z Pathfinderem. Pograć? Może, ale na pewno nie w czwartą edycję, zarówno ze względu na to że nie ma komu zrobić jej dobrze, jak i na fakt iż nie mam ochoty wspierać w żaden sposób firmy, która przebiła dno jakiś czas temu, a obecnie drąży w głąb z prędkością Espagry.

Habib - 2013-12-22, 12:35

Mnie właściwie mechanika nie obchodzi. Ta z 3ed jest ok, parę rzeczy poprawiłem i to mi wystarcza.
Ja chcę tylko storyline. Na to czekam i mam nadzieję, że się nie zawiodę.

Dziewic - 2013-12-25, 01:59

Dołączam do głosu Habiba... Chociaż w obecnych warunkach, to z tego storyline'u chyba bym tylko obejrzał okładkę i obrazki...
Habib - 2014-04-08, 16:11

Nowe wieści. Tym razem o zaklęciach i zmianach.
Co sądzicie o dodatkowych efektach w czarach?

http://www.fasagames.com/...spell-mechanics

Kosmit - 2014-04-12, 20:40

Dla mnie to super powiew świeżości. Jestem ciekaw co z talentami typu Range Pattern, Thread Pattern itd.

Podoba mi się to, że to Iluzjonista wybiera na podstawie jednego czaru, którą wersję rzuca.

Cryingorc - 2014-06-01, 10:11

dla mnie nie ma tak naprawdę większego znaczenia, czy jakiś efekt mechaniczny będzie miał modyfikator +2 czy +3.
Dla mnie istotny jest rozwój linii fabularnej. Każda edycja Shadowruna to mniej więcej 5 lat do przodu w świecie i postęp w historii. Zmiany, zmiany, zmiany. A w EDku stagnacja od 1 edycji.

Sethariel - 2014-08-04, 18:09

Część z was ma już Podręcznik Gracza ED4 w wstępnej wersji (bez grafik).

Jak odczucia?

+ zaklęcia

Podoba mi się możliwość częściowej "customizacji" zaklęć, dodająć kolejne wątki do zaklęcia, do 4 wątków, zgodnie z tabelą.

Cytat:
Earth Darts
Threads: 0
Weaving: 5 / 10
Casting: TMD
Range: 20 yards
Duration: 2 rounds
Effect: WIL + 3/Physical and -2 Physical Armor
Earth. This spell transforms earth into crystalline darts that fly toward a foe, tem-
porarily rending their armor in the process. The magician flings a handful of dirt into
the air and makes a Spellcasting test against the target’s Mystic Defense. If success-
ful, his Effect test determines how much damage is inflicted before Physical Armor
is reduced. The damage is only dealt once; the duration refers to the armor reducing
effect. The target’s armor returns to normal at the end of the duration. This potent
spell is not an uncommon one. Knowledgeable foes will often retreat out of range as
they see the crystal darts forming.
Success Levels: Increase Duration (+2 rounds).
Extra Threads: Increase Duration (+2 rounds), Increase Effect (+2 Effect Step),
Increase Effect (-2 Physical Armor), Increase Range (+10 yards), Additional Target
(+1)


- layout

Nie podoba mi się. Jest w miarę czytelny, ale jak dla mnie mało praktyczny. Ramki to szare, nijakie, prostokąty. Dodatkowo zmieniono format (digest size) i jest przez to dużo kartkowania (podręcznik liczy 539 stron!).

Gerion - 2014-08-05, 07:18

Seth, czy 4ed rozwija mechanikę z 3?
pzdr
Gerion

Sethariel - 2014-08-05, 09:42

Gerion, co masz na myśli?

Mechanika Stopni się nie zmienia. Lekko zmodyfikowano tylko tabelę przy kilku stopniach. Nie ma tabeli sukcesów.

Cytat:
Sometimes a test result determines not only success or failure, but the
degree of success. This is referred to as the success level. The result is
compared to the Difficulty Number. Equalling the Difficulty Number counts
as one success. For every five points the result exceeds the Difficulty Number,
the player gets an additional success.


Nie ma Przebicia Pancerza, zamiast tego za każdy dodatkowy sukces (sukces to +5 więcej niż stopień trudności) są bonusy (+2 za każdy sukces; zaklęcia według opisu). Jak patrzyłem na ekwipunek, to stopnie obrażeń broni i wartości zbroi się nie zmieniły. Nie wiem jak z przedmiotami magicznymi, ale podejrzewam, że te duże wartości pancerza zmniejszą (bo inaczej mechanika siądzie). Rzucanie czarów się nie zmienia, ale dodano kilka opcji, usystematyzowano jeszcze bardziej zaklęcia Mistrza Żywiołów (każde ma podany żywioł), no i właściwie większość zaklęć przepisano na nowo, zmodyfikowano. Dyscypliny tak jak w ED3 mają talenty główne (obowiązkowe) i talenty opcjonalne (czyli do wyboru na każdym kręgu). Zmieniono lekko tabelę wartości/stopni (np. Obrona 8 zaczyna się już od wartości 13, a nie 14 jak kiedyś). Progi przytomności/życia/ran też zmodyfikowano. Wszystkie progi życia są teraz parzyste i wzrastają o 2 za każdą wartość Żywotności. Progi przytomności tak samo, ale nieparzyste.

I tak na szybko w sumie to tyle.

Gerion - 2014-08-05, 13:13

Właśnie o to mi chodziło :) głównie o zmiany w systemie talentów jakie zaimplementowano w ED3 vs Classic.

Dzięki bardzo!
pzdr
Gerion

Sethariel - 2014-08-06, 11:04

Nie ma sprawy!

Zapomniałem jeszcze o tarczach. Dodają bonus do Obron, nie zapewniają już Pancerza (z wyjątkiem kilku magicznych).

Sethariel - 2014-08-06, 12:18

Ooo!

I jeszcze jedna ważna zmiana. Wygląda na to, że teraz Kość Karmy można dodawać do testów wszystkich talentów, nie tylko dyscyplinarnych!

A i zapomniałem jeszcze o Rytuale Karmicznym, Wytrzymałości i Darmowych Talentach.

Rytuał Karmiczny nie jest już talentem. Poziom zależny jest od Kręgu postaci. Tak samo Wytrzymałość. A Matryce są talentem darmowym, ich poziom jest równy kręgowi postaci.

EDIT:

Oczywiście, tak jak wspomniał niżej Kosmit, magowie dostają tylko 2 darmowe matryce (z czego jedna na 5 kręgu zmienia się w ulepszoną) - pierwsza próbka za darmo :D - jak mag chce więcej to musi kupić za PL z puli talentów opcjonalnych.

Sethariel - 2014-08-06, 15:56

I małe potwierdzenie w kwestii Karmy.

Josh Harrison napisał/a:

That is correct, yes, for all talents you know through your Discipline. You may not spend karma on talents known through Versatility, or that are available through other means (Windling Astral Sight, for example).


Dodatkowo.

Morgan Weeks napisał/a:

You can spend one Karma per source. Talents are one source and disciplines are another source. In your example above, a Third Circle Cavalryman can spend two karma on their attack test while charging (one from Melee Weapons and one from their discipline Karma ability). A Fifth Circle Cavalryman/Swordmaster would not be able to spend two Karma on their Melee Weapons damage test while mounted, just one; the Karma ability comes from the same source (discipline).

Kot - 2014-08-06, 18:46

To ostatnie głupie - Wietrzniaki mają ponoć najlepsze astralne postrzeganie po smokach.
Marceli - 2014-08-06, 22:02

Kot napisał/a:
To ostatnie głupie - Wietrzniaki mają ponoć najlepsze astralne postrzeganie po smokach.


Już od 3 idea oryginalna została zmieniona.

Kot - 2014-08-07, 09:48

ED3PG, str. 112 napisał/a:
The Astral Sight talent enables characters to look into astral
space and directly view astral imprints and patterns. This is perhaps
the best overall method of astral sensing available in Earthdawn.


"perhaps", bo są właśnie wietrzniaki które mają wzrok astralny (symulowany rasowym talentem) i smoki, które mają dualną naturę i widzą przestrzeń astralną tak samo jak świat materialny.

Kosmit - 2014-08-07, 11:33

Poprawka do tego co napisał Seth:

Każdy mag dostaje 2 darmowe matryce, których poziom zależy od kręgu, a oprócz tego może brać matryce jako opcje i za te musi już płacić w PLkach. Dodatkowo na 5 kręgu jedna z darmowych matryc zmienia się w Ulepszoną.

Niektóre dyscypliny dostają również darmowe talenty, które zwiększają się razem z kręgiem. Zwykle są to talenty, które mają dość konkretne zastosowanie przez co w poprzednich edycjach były studniami dla PLek. (Navigation dla Scouta, Call Missile dla Łucznika, Craftsman dla Weaponsmitha).

Najbardziej z nowej edycji nie podoba mi się ograniczenie liczby zaklęć przez wywalenie tych, co były w większości wywalone w 3EDR. Dodano za to sporo nowych, które są ciekawe (Aspect of the Blood Elf pozwalający tymczasowo połączyć Wood Spirita z ciałem Dawcy Imion zwiększając jego odporność na ból). Do zaklęć można teraz wplatać dodatkowe wątki, które zwiększają możliwości spelli (+ do zasięgu, czasu trwania, dodatkowe cele itp.)

Sethariel - 2014-08-07, 17:41

Kosmit napisał/a:

Każdy mag dostaje 2 darmowe matryce, których poziom zależy od kręgu, a oprócz tego może brać matryce jako opcje i za te musi już płacić w PLkach. Dodatkowo na 5 kręgu jedna z darmowych matryc zmienia się w Ulepszoną.



Tak. Skrót myślowy ;)

W sumie więc wychodzi, że magowie (patrzę akurat na Czaordzieja) mogą mieć na 8 Kręgu max 4 matryce: 2 zwykłe i 2 ulepszone.

W porównaniu do ED3 to dwie matryce mniej (ED3: 2x ulepszone, 4x zwykłe).

Kosmit napisał/a:

Najbardziej z nowej edycji nie podoba mi się ograniczenie liczby zaklęć przez wywalenie tych, co były w większości wywalone w 3EDR.


Dodadzą w dodatkach ;)

Wywalono trochę zaklęć, ale dzięki możliwości dodatkowych wątków te co zostały są trochę bardziej uniwersalne.

Sethariel - 2014-08-21, 06:58

Nie wiem czemu jakoś to pominąłem. Jest koszt w Punktach Legend nauczenia się nowego zaklęcia. Liczony według tabeli kosztu talentów z kręgów 1-4 (czyli zaklęcie 11 kręgu będzie miało taki koszt jakbyśmy podnosili talent z 10 poziomu na 11).

Co o tym sądzicie? Ja nigdy nie lubiłem tej zasady. Ale w związku z darmowymi matrycami na początku, nowymi talentami dla magów, oraz tym, że zaklęcia są teraz bardziej uniwersalne (a więc i magowie są jeszcze bardziej uniwersalni) może ma to sens w zbalansowaniu dyscyplin?

Cryingorc - 2014-08-24, 09:35

Sethariel napisał/a:
(...) Jest koszt w Punktach Legend nauczenia się nowego zaklęcia. (...)
Co o tym sądzicie?


Moje zdanie wygląda następująco. Magowie mieli 7 talentów na 1 kręgu, pozostałe dyscypliny tylko 6. Zatem dobrym pomysłem jest danie magom jednej darmowej matrycy, której poziom równy jest kręgowi bohatera. Dodatkowo można dać wszystkim rytuał karmiczny na tych samych zasadach za darmo. I to byłoby naprawdę fajne rozwiązanie. Tyle zmian wystarczy.

Tymczasem przekombinowali, dali magom za darmo 3 talenty (dwie matryce i rytuał karmiczny), niektórym sprezentowali dwa, a innym tylko jeden. Ponadto stopień niskiej magii stał się równy kręgowi, więc czemu np. Nawigacja nie stała się zdolnością na niskiej magii, tylko darmowym talentem? Zmiany w dyscyplinach wyglądają tak, że jedne ukierunkowano na walkę i dopakowano (np. Mistrz Żywiołów, Władca Zwierząt), inne potraktowano po macoszemu (np. Iluzjonista, Zwiadowca).

Widać brak konsekwencji w ich pomysłach. Na przykład wrócił bonus do pazurów +3, ale już do ciosu z powietrza nie. Gdzie tu sens, skoro cios z powietrza jest talentem o podobnym działaniu... choć dostępnym dopiero na 7 kręgu i wymagającym spełnienia określonych warunków, by można go użyć? Podobnych nierozsądnych zmian jest dużo i nie chcę odbiegać od tematu, by wszystkie dostrzeżone przeze mnie tu wymieniać.

Moim zdaniem zrobili straszny bałagan w mechanice 4 edycji. Często zmiany są robione ewidentnie na siłę (np opis działania wytrzymałości: Próg Życia=Krąg*mnożnik+Krąg). Czy to było konieczne?

Niektóre ich zmiany mechaniczne są na plus, inne nie. Z jednej strony uprościli wiele kwestii, z drugiej zamieszali. Ja u siebie zamierzam wykorzystać te idee z 4 edycji,które uznam za wartościowe i wcielić je do 3. Myślę, że to dobre rozwiązanie.

Ale wracając do tematu, koszt nauki zaklęć w PL nigdy mi się nie podobał. Zostanę przy darmowych czarach, darmowym rytuale karmicznym i być może jednej darmowej matrycy dla magów. :)

Sethariel - 2014-08-24, 14:17

Cryingorc napisał/a:
Niektóre ich zmiany mechaniczne są na plus, inne nie. Z jednej strony uprościli wiele kwestii, z drugiej zamieszali. Ja u siebie zamierzam wykorzystać te idee z 4 edycji,które uznam za wartościowe i wcielić je do 3. Myślę, że to dobre rozwiązanie.


Jak teraz patrzę na to bardziej całościowo, to niestety masz rację. Wiele zmian mi się podoba, ale niestety na każdą zmianę przypada jakiś nietrafny pomysł. Mnie np. bardzo boli Great Leap udostępniony jako umiejętność. W 3 edycji też był, ale słabszy. Teraz jest taki sam jak talent... gumisie normalnie...

A z tym Ciosem z powietrza i Pazurami to rzeczywiście coś nie w porządku. Dziwne to.

Generalnie tego się chyba obawiałem przy tak krótkim czasie testów i tworzenia nowej edycji. Pośpiech i brak zbilansowania. Pamiętacie ADM (Alternative Discipline Mechanics)? Przecież to powstawało i było testowane kilka lat, po czym dało podstawę pod mechanikę i zmiany w dyscyplinach w ED3.

Cryingorc napisał/a:
Ja u siebie zamierzam wykorzystać te idee z 4 edycji,które uznam za wartościowe i wcielić je do 3. Myślę, że to dobre rozwiązanie.


Ja mimo wszystko zamierzam przejść na 4 edycję i wcielić w nią swoje modyfikacje. Więcej jest zmian, które mi się podobają od tych, które niekoniecznie.

Bleddyn - 2014-08-24, 15:24

Trochę mnie zmartwiliście tym babolami...

Jak już został podjęty wątek Niskiej Magii, iż bonus jest równy kręgowi, to czy pozbyto się np. talentu Wspinaczka u Powietrznego Łupieżcy?

I co do Karmy - jest darmowa, czy kosztuje Punkty Legend?

Sethariel - 2014-08-24, 15:39

Bleddyn napisał/a:
I co do Karmy - jest darmowa, czy kosztuje Punkty Legend?


Darmowa. Ale tutaj jest kolejna spora zmiana, trudno mi jeszcze ocenić czy na plus. Przy możliwościach używania Karmy do każdego talentu możliwe, że tak, ale będzie mi brakowało tego elementu planowania Rytuałów Karmicznych i wydawania Karmy w takiej liczbie, by dało się to odrabiać. Dla przypomnienia, w poprzednich edycja odnawiało się jedynie Poziom Rytuału Karmicznego punktów Karmy (czyli przy Poziomie 5 to było 5 punktów Karmy).

Cytat:

Each Discipline includes a sample ritual that allows characters of that Discipline to regain Karma Points. The player need not make any tests to perform the Karma Ritual; it is always successful. Your character may perform his Karma ritual once each day, and the ritual takes about half an hour to perform. After he performs his Karma Ritual, all of his Karma Points are restored. A character’s maximum Karma is determined by his highest Discipline Circle, multiplied by the Karma Modifier for his race. For example, a Third Circle human adept has 15 maximum Karma Points.


Bleddyn napisał/a:
Jak już został podjęty wątek Niskiej Magii, iż bonus jest równy kręgowi, to czy pozbyto się np. talentu Wspinaczka u Powietrznego Łupieżcy?


Nie. Jest w talentach dyscyplinarnych (obowiązkowych) na 1. Kręgu.

Bleddyn - 2014-08-24, 17:16

Karma - poszli kompletnie w drugą stronę. Kwestia gustu. ;-)
Sethariel - 2014-08-25, 09:22

Bleddyn napisał/a:
Karma - poszli kompletnie w drugą stronę. Kwestia gustu. ;-)


No tak. Przy takich nowych możliwościach wydawania Karmy na testy ta zmiana była potrzebna. Będzie mi jednak brakować tej wyjątkowości Karmy.

Power level adeptów poszedł znacznie w górę (o 4 stopnie średnio).

Marceli - 2014-08-25, 17:06

Cios powietrza ma dodatkowo broń.
+3 w pazurach daje odpowiednik słabszej broni.

Co do powera - poszedł ale może z 2 strony nareszcie adept będzie lepszy od dawców wcześniej niż na 3-4 kręgu :p

Bleddyn - 2014-08-26, 21:22

Może wreszcie banda jedno i dwukręgowców to nie będą popierdółki.:D
Sethariel - 2014-08-26, 21:45

Bleddyn napisał/a:
Może wreszcie banda jedno i dwukręgowców to nie będą popierdółki.:D


To już zapewnia Wytrzymałość od 1 Kręgu :)

W sumie nie przeszkadza mi samo zwiększenie powera, nawet się z tego cieszę, po prostu szkoda mi jednego z elementów mechaniki zmuszającego graczy do kombinowania. Cóż, coś za coś :)

Trzeba będzie teraz trochę inaczej planować przeciwników. Swoją drogą Iluzjonista też nie jest już bezbronny na 1 Kręgu. W końcu przesunięto Efemeryczny pocisk niżej.

Kosmit - 2014-08-26, 22:14

I można go trzymać razem z prawdziwą wersją w jednej matrycy ;>
Kot - 2014-08-29, 14:33

Mnie te głupoty irytują. Za dużo bezsensownych zmian, takich jak właśnie koszt zaklęć (magowie są do tyłu o przeciętnie 1 krąg, albo do niczego się nie nadają), pełne odnawianie karmy (masakruje równowagę, bo nawet smoki tego nie mają), czy wykastrowanie Władcy Zwierząt (osłabienie pazurów to idiotyczny pomysł). Wyraźnie widać, że nikt tego nie testował, a wydawnictwo leci na retrokasę. Pewnie gdyby nie K$ już by zbankrutowali.

Sethariel napisał/a:
Swoją drogą Iluzjonista też nie jest już bezbronny na 1 Kręgu.

Miał Wściekłe Pięści Węża przecież.

Kosmit - 2014-08-29, 16:12

Koszt zaklęć był zasadą opcjonalną, którą zresztą stosuję do tej pory. Jeżeli któryś z graczy fabularnie (bo znalazł księgę itp.) dostawał zaklęcie, to płacił za nie PLkami przy przepisywaniu. Jak u mistrza to płacił w srebrze. Jak gracz chciał zaklęcia ponad te, które znalazł/pozwalałem się nauczyć, to płacił i tym i tym. I wszyscy byli zadowoleni.

Pełne odnawianie karmy - skąd wiesz, że smoki nie mają, skoro nie ma GMG? Teraz ma być większy przemiał karmy, bo jest więcej zdolności pozwalających ją używać. Postacie mają większy power.

Osłabienie pazurów? WHAT? Teraz będzie SF+Poziom+3, zamiast SF+Poziom. Gdzie tu osłabienie?

Bleddyn - 2014-08-29, 16:17

Przecież BNi i tak startowali zwykle z max karmy i mieli wpisany rytuał dla picu, chyba, ze MG prowadził ich nie wiadomo jak realistycznie. :)

Seth, może wydziel te wątki o mechanice, bo za każdym razem jak widzę nowy post to mam nadzieję, że już mogę kupować pdfa ED4, a tu znowu klops.:D

Sethariel - 2014-08-29, 20:56

Bleddyn napisał/a:
Seth, może wydziel te wątki o mechanice, bo za każdym razem jak widzę nowy post to mam nadzieję, że już mogę kupować pdfa ED4, a tu znowu klops.:D


Wydzielić? Oj już zostawię, bo linki do dyskusji krążą po internetach. Po prostu o mechanice nie będę już tu spamował ;)

Kosmit - 2014-09-01, 11:27

http://pandagaminggrove.b...ad-item-01.html

Na stronie Pandy pojawił się jakiś czas temu post prezentujący przykładowy przedmiot wątkowy z 4 edycji. Co o tym sądzicie? Podoba mi się w jaki sposób Inspire Others zostaje zmodyfikowane na ostatnim poziomie.

No i apetyt na więcej przedmiotów rośnie :D

Sethariel - 2014-09-01, 12:35

Meh. Efekty całkiem interesujące, ale bez rewelacji. Nienajlepiej napisane. Zrozumiałby ktoś ostatni efekt bez dodatkowego opisu? W tym przypadku denerwuje mnie też projektowanie przedmiotu w oparciu o swoje wyobrażenia o graczach i ich działaniach (wydaje mi się błędne), a nie sensownym bilansowaniu. No i gdzie historia przedmiotu :P

Generalnie czekam bardziej na wskazówki tworzenia przedmiotów.

Kosmit - 2014-09-01, 14:20

Brakuje tam słowa fear, ale też uważam, że klaryfikacja się przyda.
Kot - 2014-09-01, 20:40

Kosmit napisał/a:
Osłabienie pazurów? WHAT? Teraz będzie SF+Poziom+3, zamiast SF+Poziom. Gdzie tu osłabienie?

To jeszcze większa bzdura. Na pierwszym kręgu Władca Zwierząt będzie teraz mielił wszystko. A w szczególności wietrzniaki Władcy Zwierząt... :|

Kosmit - 2014-09-01, 23:04

Nie wiem czy trollujesz czy nie, ale założę, że nie.

Bardzo będzie mielił. Na poziomie kogokolwiek z maczugą... -.-

Sethariel - 2014-09-02, 01:21

Kot napisał/a:
To jeszcze większa bzdura. Na pierwszym kręgu Władca Zwierząt będzie teraz mielił wszystko. A w szczególności wietrzniaki Władcy Zwierząt... :|


W pierwszej edycji nie mielił, to i teraz raczej też nie będzie. Ale zgadzam się, że ta zmiana nie jest dobra. Dziwi mnie z punktu widzenia podstaw mechaniki, balansu i jej ujednolicenia. Trzecia edycja wyrzuciła wszystkie stałe bonusy w talentach i to było dobre.

Dodatkowo wydaje mi się nie fair, że taki Wojownik uzyskuje bonus do obrażeń dopiero na 4 Kręgu. Tymczasem Władca Zwierząt już na starcie ma bonus +4 (od Karmy).

Przyjmując, że na 1 Kręgu typowy Władca Zwierząt będzie miał ten 2 lub nawet 3 poziom talentu (nie sądzę, by któryś gracz brał tylko 1 poziom Pazurów), to już ma efektywną broń o stopniu obrażeń 5 lub 6 (poziom talentu + 3). Takim jak Wojownik z mieczem lub toporem bojowym. Czyli porównywalnie w kwestii samej broni, z tą różnicą, że Władca Zwierząt ma efektywnie średnio +4 stopnie więcej w teście obrażeń (bo Karma). To spory bonus na początek. IMO niesprawiedliwy. Fechtmistrz ma jeszcze gorzej (bo talenty i zdolności zwiększające efektywnie stopień obrażeń ma krąg wyżej od Wojownika).

Gerion - 2014-09-02, 11:05

Mam wrażenie, że rozpatrując każdą dyscypliną ED4 w zestawieniu z ED3/Classic będziemy natrafiać na różne dziwności.
Uważam, że należy spojrzeć globalnie na całość. ED4 najwyraźniej wprowadzi tyle zmian, że zmieni dość znacząco power level adeptów i świata. IMO to dobrze, bo nowi gracze tego nie spostrzegą, a weterani którzy przeszli wszystkie edycje - zaskoczeni.
A komu nie przypasuje, to ma szeroki wybór poprzednich edycji, o ile dobrze liczę to 5...

pzdr
Gerion

Araven - 2014-09-02, 13:38

Osobiście czekam na finalny podręcznik. Pewne elementy mogą ulec jeszcze zmianie.
Nie przejmuję się, na ten moment balansem. Ocenię wszystko całościowo. Wiele zmian mi się podoba w IV edycji, najbardziej rezygnacja z rodzajów sukcesów i zastąpienie ich nowym rozwiązaniem w tej kwestii. Dodatkowe wątki też mi się podobają. To że do każdego talentu można użyć kości karmy też jest ok.

Jak mi coś nie będzie odpowiadać, to sobie zmienię. Gra jest dla mnie, a nie ja dla gry czy jej zasad.

sirserafin - 2014-09-02, 17:38

Claw Shape sobie nie przekujesz jak miecza, a że bonus +3? No cóż... w końcu to Claw Shape, a nie po prostu pięści.
Sethariel - 2014-09-05, 07:13

O stanie prac nad Player's Guide oraz o zmianach w mechanice trucizn - http://www.fasagames.com/...update---poison
Araven - 2014-09-05, 08:33

Czy Ktoś mógłby opisać planowaną mechanikę trucizn, bo nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem. ;-)
Sethariel - 2014-09-05, 13:58

Największa zmiana to przeniesienie Stopnia trudności testu Żywotności z Obrony Magicznej trucizny (której już nie ma) na jej Stopień Efektu oraz wprowadzenie współczynnika Okresu/Czasu trwania (interval).

Ponadto trucizny są podzielone na 3 rodzaje: paraliżujące, osłabiające, uszkadzające.

Przy kontakcie z trucizną ofiara wykonuje test Żywotności o trudności Stopnia Efektu trucizny. Jeżeli jest sukces, to trucizna nie działa.

Jeżeli nie ma to...

W przypadku paraliżujących i osłabiających wykonuje się Test Efektu trucizny o stopniu trudności równym stopniowi Żywotności ofiary. Za każdy sukces ofiara dostaje -2 do wszystkich akcji na czas trwania trucizny (oprócz testów Żywotności).

W przypadku osłabiających jeśli suma minusów wyniesie równo lub więcej niż stopień Żywotności ofiary, ofiara jest osłabiona i nie może nic robić oprócz testów Żywotności.

W przypadku paraliżujących jeśli suma minusów wyniesie równo lub więcej niż niż stopień Siły fizycznej ofiary, ofiara jest sparaliżowana i nie nie może zrobić oprócz testów Żywotności.

Śmiertelne wersje trucizn osłabiających i paraliżujących zabijają jeśli suma minusów jest większa niż pomnożony razy dwa stopień Żywotności ofiary (osłabiające) lub suma stopnia Żywotności i Siły Fizycznej (paraliżujące)

W przypadku trucizn uszkadzających po prostu trucizna zadaje obrażenia Testem Efektu, także te śmiertelne.

Jak często wykonywane są Testy Efektu zależy od współczynnika Czasu trwania trucizny.

6/1 hour oznacza, że w sumie jest 6 Testów Efektu, każdy wykonywany co godzinę.

3/2 rounds oznacza, że będą 3 Testy Efekty, wykonywane co 2 rundę walki.

Araven - 2014-09-05, 14:29

Bardzo mi się podoba. Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.
Suma minusów dotyczy sukcesów tak ?. Np. Mając st. Żywotności 5, Test Efektu trucizny dający w sumie 25 lub więcej spowoduje przy wersji osłabiającej, niemożność wykonywania innych testów niż żywotności?

A czy testy na przełamanie Efektu można robić co rundę i są one na test Efektu tu 25 czy na stopień "siły" trucizny np. 8 ?

Kosmit - 2014-09-05, 16:48

Mnie dziwi to, że minusy nie przenoszą się na Testy Żywotności... w końcu opieranie się truciźnie powinno być trudniejsze im dłużej ona działa.
sirserafin - 2014-09-06, 09:28

Pewnie stwierdzili zbyt dużą śmiertelność, zwłaszcza wśród nie-adeptów.
Adepci mają dostęp do Iron Constitution, Cold Purify i innych bajerów.

Jeśli trucizna raz zadziała, jak wynika z tekstu Setha, to poza sposobami magicznymi nie ma szans przerwania jej działania, a można się tylko bronić przed kolejnymi testami (trochę zagmatwałem, ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi).

Sethariel - 2014-09-06, 20:58

Kosmit napisał/a:
Mnie dziwi to, że minusy nie przenoszą się na Testy Żywotności... w końcu opieranie się truciźnie powinno być trudniejsze im dłużej ona działa.


Naprawdę cię tak dziwi? Nigdy wszelkie modyfikatory nie wpływały na Testy Zdrowienia lub Żywotności, żeby nie tworzyć swojego rodzaju lawiny śmierci.

Poza tym niekoniecznie opieranie się truciźnie powinno być trudniejsze im dłużej działa. Owszem im dłużej jest w organiźmie tym wywołuje większe spustoszenie, ale to w jakiś sposób oddają wywoływane od trucizny obrażenia. Kumulują się, aż postać nie będzie w stanie funkcjonować. Ale pozostałe? To jak napijesz się wódki, to im dłużej jesteś pod jej wpływem to trudniej ci wytrzeźwieć? :)

Kosmit - 2014-09-07, 11:18

Sethariel napisał/a:
To jak napijesz się wódki, to im dłużej jesteś pod jej wpływem to trudniej ci wytrzeźwieć?


Trudniej przestać pić :D

Marceli - 2014-09-07, 17:40

Ba zażywając długo truciznę można się na nią uodpornić, tak więc im dłużej mamy truciznę tym łatwiej się jej pozbyć bo ciało uczy się przeciwdziałać.
Sethariel - 2014-09-07, 17:45

Marceli napisał/a:
Ba zażywając długo truciznę można się na nią uodpornić, tak więc im dłużej mamy truciznę tym łatwiej się jej pozbyć bo ciało uczy się przeciwdziałać.


Więc im więcej wódki pijesz, tym większej dawki będziesz potrzebował, by znowu się zatruć ;)

Kosmit - 2014-09-07, 20:00

Marceli napisał/a:
Ba zażywając długo truciznę można się na nią uodpornić, tak więc im dłużej mamy truciznę tym łatwiej się jej pozbyć bo ciało uczy się przeciwdziałać.


I tak Napoleon przeżył zamach na własne życie :D

Araven - 2014-09-15, 16:13

Coś wiadomo? termin będzie dotrzymany co do terminu wydania podręczników IV edycji?
Sethariel - 2014-09-16, 12:37

Araven napisał/a:
Coś wiadomo? termin będzie dotrzymany co do terminu wydania podręczników IV edycji?


Na pewno nie będzie dotrzymany, bo już jest spóźnienie :)

A na razie nic nie wiadomo. Czekają na grafiki do Podręcznika Gracza, trwają powoli prace nad Podręcznikiem Mistrza Gry.

Cryingorc - 2014-09-16, 17:51

Niech się nie spieszą. Co nagle to po diable. Niech dopieszczą materiał, żeby nie było błędów.

Teraz trochę pomarudzę, ale konstruktywnie. :) Szkoda, że tyle zmian dotyczy mechaniki, a brak ruszenia historii świata. Verjigorm, Krwawa Puszcza, Thera, Iopos, Złoziemia. Wszystko stoi w miejscu od 20 lat. Ja mógłbym dostać w 4 edycji mechanikę 3 edycji z kosmetycznym wygładzeniem, totalnie przeredagowanym tekstem, całkiem nowymi obrazami i szokującymi zmianami w świecie.
A jeśli już grzebać w mechanice, to lepiej dodawać nowe zasady, a nie zmieniać coś co się sprawdzało.

Mogliby np dodać więcej eliksirów, więcej opcji manipulacji astralną energią, rozwinąć zasady wróżbiarstwa, wprowadzić zasady dotyczące adeptów niskiej magii, chirurgii, astrologii, medytacji itp. To mnie osobiście by bardziej jarało niż to jak teraz będą działały trucizny, lub to czy jakaś zdolność dostanie bonus +3 zamiast +2.

Sethariel - 2014-09-16, 23:42

Cryingorc napisał/a:
Niech się nie spieszą. Co nagle to po diable. Niech dopieszczą materiał, żeby nie było błędów.


Popieram.

Cryingorc napisał/a:
Teraz trochę pomarudzę, ale konstruktywnie. :) Szkoda, że tyle zmian dotyczy mechaniki, a brak ruszenia historii świata. Verjigorm, Krwawa Puszcza, Thera, Iopos, Złoziemia. Wszystko stoi w miejscu od 20 lat.


Hej! Przecież w ED4 właśnie w końcu ruszają storyline. Pięć lat po "Barsaive at War". Moim zdaniem wystarczająco zmienia to krajobraz Barsawii. Theranie idą w kąt. Iopos rozszerza wpływy. Throal się dzieli i zamyka. Wielki Targ robi się Małym Targiem :) Dodatkowo pierwsze po podstawkach mają wyjść całkiem nowe dodatki (Travar, Elfickie Królestwa, Głosiciele), a następnie będą myśleć o Iopos.

Cryingorc napisał/a:
Mogliby np dodać więcej eliksirów, więcej opcji manipulacji astralną energią, rozwinąć zasady wróżbiarstwa, wprowadzić zasady dotyczące adeptów niskiej magii, chirurgii, astrologii, medytacji itp. To mnie osobiście by bardziej jarało niż to jak teraz będą działały trucizny, lub to czy jakaś zdolność dostanie bonus +3 zamiast +2.


No tu się zgodzę, z tym że mnie bardziej by interesowały dodatkowe opcje mechaniczne dotyczące narracji, konwencji heroic itp. Nie same suche zasady jak coś tam działa (niska magia czy cokolwiek), ale coś więcej. Coś co większość nowoczesnych gier posiada. Coś do bezpośredniej interakcji z wspólną historią, opowieścią, kreacją bohaterów. Tła bohaterów, ikony, aspekty, klucze, itp.

Gerion - 2014-09-17, 10:33

Zaraz zaraz czy ja coś przzegapiłem? Jak to 5 lat po Barsaive at War? Przecież pomysły na rozwój świata które zaserwowało LRGames w Barsaive at war i Barsaive in chaos, zostały odrzucone jako niekanoniczne... i świat się skończył na Prelude to war, przynajmniej w Classicu.
Przyznam szcczerze, że dopiero zaczynam ED3 i nie zwróciłem uwagi na opisy fabularne :)
COś się zmieniło?
pzdr
Gerion

Sethariel - 2014-09-17, 11:16

Gerion napisał/a:
Zaraz zaraz czy ja coś przzegapiłem? Jak to 5 lat po Barsaive at War? Przecież pomysły na rozwój świata które zaserwowało LRGames w Barsaive at war i Barsaive in chaos, zostały odrzucone jako niekanoniczne... i świat się skończył na Prelude to war, przynajmniej w Classicu.
Przyznam szcczerze, że dopiero zaczynam ED3 i nie zwróciłem uwagi na opisy fabularne :)
COś się zmieniło?
pzdr
Gerion


W ED3 nic się nie zmieniło. Nadal świat tuż po "Prelude to War".

Ale w ED4 ruszają storyline do przodu. W skrócie:

Cytat:

* The 4E game is set 5 years after the end of the second Theran War

* King Neden died at some point during that war.

* Throal was faced with the risk of civil war, but is largely at peace for the moment.

* A group of dwarfs from Throal have taken steps to re-establish the old dwarf kingdom of Scytha

* The Therans have been driven from Vivane (and presumably Sky Point as well, but that has not been confirmed), and the Barsaivian Resistance has taken over

Sethariel - 2014-09-19, 17:54

Morgan Weeks o dodatkowych Dyscyplinach w ED4 - http://pandagaminggrove.b...cipline-03.html
Habib - 2014-09-19, 18:38

A co z Zabójcą Horrorów?
Sethariel - 2014-09-20, 21:04

Habib napisał/a:
A co z Zabójcą Horrorów?


Morgan na końcu napisał, że Horror Stalker, Journeyman, Purifier, Shaman, i Traveled Scholar to wyróżniające się Dyscypliny, które są całkiem odmienne od standardowych i nie można przy nich podać po prostu Dyscypliny zastępczej. Podejrzewam, że na jakimś etapie te Dyscypliny się pojawią. Może jako osobny PDF? Byłoby fajnie.

Kosmit - 2014-09-24, 16:10

Nie podoba mi się to opóźnienie... :(

P.S: Czy Wy też macie drobniutki cień nadziei na to, że zaskoczą wszystkich lepszym layoutem, czy tylko ja jestem taki naiwny?

Sethariel - 2014-09-24, 16:26

Kosmit napisał/a:
Nie podoba mi się to opóźnienie... :(


A mnie się podoba. Wolę stare dobre "It's done when it's done" niż akcje w stylu trzeciej edycji Fading Suns z RedBrickiem/FASA za sterów Jamesa Suttona.


Kosmit napisał/a:
P.S: Czy Wy też macie drobniutki cień nadziei na to, że zaskoczą wszystkich lepszym layoutem, czy tylko ja jestem taki naiwny?


Może, może. Choć mało prawdopodobne.

Kosmit - 2014-09-24, 16:29

Ale brak wiadomości mi się nie podoba, bo ok, czekają na grafiki, ale chciałoby się wiedzieć co będzie w GMG :(
Sethariel - 2014-10-12, 16:21

Coraz bliżej, coraż bliżej...

Mała aktualizacja dotycząca stanu prac nad Podręcznikiem Gracza do ED4, i kilka przykładowych grafik - http://www.fasagames.com/...---more-artwork

Kot - 2014-10-12, 18:13

Czyli nihil novi, bo to poziom niewiele wyższy, niż w ED1.
Gerion - 2014-10-12, 20:09

ja wiem czy wyższy? mnie się nie podobają, trącą kiczem, a najlepszy (subiektywnie) nie jest dla mnie w klimacie ED... W odróżnieniu od grafik Kathy Schad, które były bardzo dobre (choćby okładka Kratas Adventures)
Sethariel - 2014-10-12, 20:19

Też lubiłem styl Kathy. Z zaprezentowanych to jedynie może drugi ujdzie. Reszta przypomina bardziej szkice koncepcyjne, a ostatni to w ogóle szkoda komentować.

Choć i tak lepsze niż ED2...

Kosmit - 2014-10-12, 21:37

A mi się ten oldschoolowy ostatni podoba. Jak widać każdy znajdzie coś dla siebie xD
Sethariel - 2014-10-12, 23:08

Szczerze to wołałbym bardziej spójną koncepcję artystyczną, a nie każdy inny. To nie galeria sztuki nowoczesnej, to ilustracje.
Sethariel - 2014-10-13, 14:49

I kolejna aktualizacja i kilka (troszkę lepszych) grafik. Aulisio rządzi!



Jest też Jeff Miracola. Robił między innymi dla Wizardów w MtG. Tutaj trochę Laubensteinowo.



LINK - https://www.kickstarter.c...n/posts/1015734

Araven - 2014-10-18, 09:10

Ten troll słaby, podobnie jak niektóre z I edycji.
Czy coś wiadomo ile potrwa opóźnienie, a raczej kiedy wyjdą podręczniki? Najpierw ten dla Gracza czy dla MG? Czy oba naraz?

Sethariel - 2014-10-18, 12:41

Araven napisał/a:
Czy coś wiadomo ile potrwa opóźnienie, a raczej kiedy wyjdą podręczniki? Najpierw ten dla Gracza czy dla MG? Czy oba naraz?


Najpierw dla Gracza, potem dla MG (pewnie w przeciągu 1-2 miesięcy, patrząc na dotychczasowe postępy prac).

Nie wiadomo do końca ile potrwa opóźnienie, myślę, że najpóźniej do końca miesiąca "Player's Guide" powinien być... no ale nie ma obecnie konkretnego terminu.

Cytat:
We're getting the final interior artwork wrapped up and placed in the book. Once we have those we'll do a final layout pass to clean up issues that pop up from the art inserts, and then release the PDF to backers and put it up for purchase on our web store.

Araven - 2014-11-13, 20:09

Nadal nie ma tego podręcznika?
Czytam na SB, że niby przez grafiki na jakie czekają, jest jakiś termin wydania bliski i wiarygodny ?

Sethariel - 2014-11-13, 20:44

Nie ma, nie ma. Ani podręcznika, ani terminu. Choć po kolejnych postach zdenerwowanych ludzi może coś napiszą o terminach.
Sethariel - 2014-11-18, 15:58

I taka ciekawostka. Pamiętacie może zapowiedzi, jeszcze do trzeciej edycji Earthdawna, takiej kampanii "Lost Dynasty" osadzonej w Landis. Cóż. Raczej nie będzie.

Josh Harrison (Edytor Linii ED4) - "There was (IIRC) a Landis book that was in development back in the ED3 days, but if there is a manuscript, I haven't seen it. I'm not sure what we're going to do with Landis at this point."

Araven - 2014-11-19, 13:46

Szkoda, ale ogólnie są niepoważni. Takie zawalanie terminów to przesada duża.
Sethariel - 2014-11-20, 11:42

Araven napisał/a:
Szkoda, ale ogólnie są niepoważni. Takie zawalanie terminów to przesada duża.


To "Lost Dynasty" można wybaczyć (choć dla mnie pokazuje jaki tam jest bałagan). Od pierwszych zapowiedzi tej kampanii ekipa, o ile dobrze pamiętam, zmieniała się już dwa razy. Najpierw RedBricka przejął James Sutton i odeszło trochę osób odpowiedzialnych za ED3; razem z częścią materiałów (stąd jazdy z Earthdawn 3rd Edition Revised). W międzyczasie RedBrick zmienił się w FASA Games. A potem, po porażce z Fading Suns i ED3 Revised, Sutton odszedł i rozpoczęła się akcja z ED4 (z Joshem Harrisonem jak Edytorem Linii). A Josh nie ma w ogóle doświadczenia w tej funkcji, i to wychodzi.

Kot - 2014-11-26, 16:32

Araven napisał/a:
Szkoda, ale ogólnie są niepoważni. Takie zawalanie terminów to przesada duża.

To wiadomo od czasu odejścia Dammiego i zarżnięcia Fading Suns...

Marceli - 2014-11-26, 17:58

Na forum podali grudzień :)
Ciekawe czy dotrzymają słowa.

Habib - 2014-11-26, 18:56

Dobrze by było. Chciałbym już to zobaczyć. A najbardziej nowe podręczniki, bo mechanikę to mam gdzieś. Obecna dobrze się sprawdza.
Sethariel - 2014-11-26, 23:11

Marceli napisał/a:
Na forum podali grudzień :)
Ciekawe czy dotrzymają słowa.


O już widzę.

Mataxes napisał/a:

Sorry about the radio silence on my part lately. Lots of nasty personal stuff going on that I won't saddle you with.

According to the information I have from Jeff L, we expect the final art to be coming in this week. If all goes as planned, it will get slotted in by layout over the long weekend/first couple days of December. Assuming the PDF comes out looking good, it will be going out to the KS backers (and be available in the shop), giving a few days for initial "fan-proofing" to come back, we hope to have the book off to the printers by mid-December. Print copies will start shipping as soon as we get them back... so (*fingers crossed*) we'll see print copies going out by end of year.

The biggest reason for the delays in the book has been art, partly from issues that were the result of figuring out the production pipeline. I think the worst of our growing pains are behind us in that regard.

We are not sitting on our laurels while waiting for the Player's Guide to go out the door, I've been getting the GM Guide in order, art is in progress for that, so hopefully the turnaround on that book will be much shorter and smoother.

I certainly apologize for the delays, and I hope that while this initial book had a rocky launch, the next few books will go much more smoothly.

Bleddyn - 2014-11-27, 14:07

Pożyjemy, zobaczymy... ;-)
Sethariel - 2014-12-29, 07:24

Nowy post z informacjami o opóźnieniach oraz pytanie o wypuszczenie niepełnego PDFa (dla wspierających) - https://www.kickstarter.c...n/posts/1094950
Sethariel - 2015-01-02, 09:21

Podręcznik Gracza w najnowszej jeszcze niepełnej wersji (z datą 01.01.2015) trafił do wspierających.

Brakuje jeszcze kilku ilustracji, w porównaniu z poprzednią niepełną wersją nowe ilustracje są w większości lepsze. Ogólnie jednak nadal bardzo średniawo. Niektóre ilustracje to (ołówkowe?) szkice. Może zostaną jeszcze poprawione? Jest za to Tony Szczudlo (okładka ED1 PL) 8-)

Kosmit - 2015-01-02, 11:03

Mam nadzieję, że 4 edycja pl dostanie lepsze graficzki. Gdyby dalo się wykorzystać stare Leubensteina grafiki, to nie miałbym nic przeciwko :D

PS: Seth przydałoby się stronkę odświeżyć, może machnę w wolnej chwili coś na weebly żeby była ładna strona główna z newsami itd?

Sethariel - 2015-01-02, 11:11

Rób. Ja odświeżę linki na głównej, by łatwiej kopiować i żeby obrazki były :)
Sethariel - 2015-01-24, 12:17

Nowe informacje na Kickstarterze. Kilka grafik (w tym t'skrang Laubensteina!) oraz wideoblog na temat stanu prac nad podręcznikami - https://www.kickstarter.c...n/posts/1115716

W skrócie: do końca miesiąca powinien być dostępny w sprzedaży PDF podręcznika gracza, a w lutym wersja w druku. Czekają jeszcze dosłownie na kilkanaście ilustracji.
Prace nad podręcznikiem MG są opóźnione, Josh dopracowuje rozdział z zasadami, a Morgan Weeks pracuje nad przedmiotami magicznymi (pojawią się pomysły na korzystanie, wskazówki do umiejscowienia w przygodach itp). Zasady przedmiotów magicznych (wątkowych) się nie zmienią.

Josh także dzieli się wrażeniami z ostatnich sesji, zwłaszcza kwestią pancerzy i tego jaki wpływ na długość i trudność walk mają nowe zasady Przebicia pancerza (w porównaniu z poprzednimi edycjami, przeciwnicy z mocnymi pancerzami bardzo wydłużają długość walk). Tym problemem zajmą się w podręczniku MG, i po kolejnych testach zmodyfikują wartości pancerzy w bestiariuszu.

Ponadto w podręczniku MG pojawią się wskazówki dotyczące prowadzenia walk i innych wyzwań.

Bleddyn - 2015-01-25, 12:06

To już nawet przestaje być śmieszne.
Ta firma jest niepoważna.

Kosmit - 2015-01-27, 09:11

Opóźnienia w przypadku projektów na KS to norma. Ludki mają pracę i własne życie poza wydawaniem :(
Sethariel - 2015-01-30, 01:24

Artykuł o przyznawaniu PL za skarby - http://www.fasagames.com/...ds-in-earthdawn
Sethariel - 2015-02-18, 07:07

FASA w końcu ma wszystkie ilustracje. Podręcznik Gracza powinien być dostępny do piątku. Do końca miesiąca natomiast powinien być gotowy Podręcznik MG w wersji bez ilustracji. Na osłodę czekania łuczniczka od Laubensteina.

Więcej informacji - https://www.kickstarter.c...n/posts/1139132

AlbaN - 2015-02-18, 09:49

Czy to znaczy, że w niedługim czasie będą mieć Podręcznik Gracza - PDF w sprzedaży ? :-)
Sethariel - 2015-02-18, 10:13

Tak :)

Do końca tygodnia powinien być.

Bleddyn - 2015-02-20, 19:23

:lol: chyba kryzys talentów ma ta łuczniczka...
Sethariel - 2015-02-20, 23:43

Chodzi o to, że znowu przestrzelili z datą premiery? :lol:
Bleddyn - 2015-02-21, 09:33

Premiera - jak będzie to będzie, szału nie ma.

Chodzi o chwyt cięciwy.

Sethariel - 2015-02-23, 12:41

I jest - http://www.fasagames.com/...products_id=803
Sethariel - 2015-03-08, 11:24

Karta Postaci ED4 - http://earthdawn.fasagame...racterSheet.pdf
Sethariel - 2015-03-30, 12:50

Kolejna aktualizacja na temat statusu prac nad Podręcznikiem Mistrza Gry - http://www.fasagames.com/...4-status-update

Ukończone zostały 9 z 13 rozdziałów. Zostały też zamówione ilustracje.

Ze strony FASA Games można pobrać rozdział 2 zawierający historię Barsawii, w tym tą najnowszą wprowadzającą do aktualnego timeline - http://www.fasagames.com/...a/ED4GMCh04.pdf

Wspierający na Kickstarterze dodatkowo otrzymali też rozdziały 8 oraz 10.

Dziewic - 2015-04-14, 22:11

Widzę, że Laubenstein przestał rysować nosy jak kartofle ;-)
Sethariel - 2015-05-13, 20:14

Trochę o nowościach w bestiariuszu - http://www.fasagames.com/...%28revisited%29
Gerion - 2015-05-14, 07:27

Nie powiem, ciekawe. Mamy cztery stwory i przy każdym z nich jest kilka odrębnych, dedykowanych zdolności. Nie ogarniam jak one mogą wpływać na mechanikę i czy z podobnych zdolności mogą korzystać adepci/Dawcy Imion. Ale jak pomnoże te kilka zdolności, przez liczbę dostępnych stworów.... to wychodzi kilkadziesiąt stron opisu tych zdolności. I mimo, że jest fajne, wydaje mi się że zmierza w kierunku D&D. Ale mówię - nie wgryzałem się w mechanikę walki ED4, więc trudno mi być obiektywnym
Czarna Owca - 2015-05-14, 11:43

Gerion, sama walka wygląda mniej więcej tak samo. Różnice to np. brak Przebicia Pancerza, a zamiast tego bonusy, inne liczenie knockdownu, minusy już od pierwszej Rany, z opcji walki wyleciało przycelowanie - takie tam szczegóły ;)
Marceli - 2015-05-14, 16:41

Z tego co ja zrozumiałem to przeciwko danym stworom można użyć specjalnych taktyk (nie wiem jak z wiedzą na ich temat). Taki specjalny manewr wymaga akcji sukcesu (+5 hit powyżej OF to 1 sukces). To są mocne (jak potwór używa) i słabe strony potworka (jak przeciw niemu).
Czarna Owca - 2015-05-14, 23:38

"Characters with the Creature Analysis talent or Creature Lore skill can learn these weaknesses and take advantage of them." Jeśli masz któreś z nich, to marnujesz na to rundę i może coś wiesz ;)
Gerion - 2015-05-15, 07:43

Czyli oba talenty/skille będą must have przynajmniej dla jednej postaci w ekipie? Najlepiej maga, chronionego przed szybkim zgonem? Ciekawe..ciekawe..
Marceli - 2015-05-15, 16:17

Można wklepać bez info :D
Habib - 2015-12-31, 16:49

Yo.

Coś tam wiadomo o planach wydawniczych na 2016 rok?

Pozdrawiam
H

Habib - 2016-01-08, 19:38

Hejas

Ktoś ma może więcej informacji o podręczniku Travar jaki ma niedługo wyjść?

Pozdro

Sethariel - 2016-01-09, 09:16

To już widziałeś, ale wklejam dla niefacebookowych.

Cytat:
Travar: The Merchant City
Now that Travar is in the development pipeline at FASA Games I thought it was only fair to let you all know about it. Hopefully when it is closer to publication there will be a few previews that can be unleashed. Until then…

The Cover:
The Cover layout isn’t finalised yet, but there should be enough there to give you a good idea of what it will look like when it’s finished. The core artwork of the cover features as a color plate in the 4ed Players Guide. All in all I think the cover looks pretty neat.

The Blurb:
The white walls of Travar weathered the Scourge better than most. The city has long been a center of trade for centuries, and stayed out of the direct conflicts between Throal, Thera, and the other powers in Barsaive. But in the aftermath of the Second Theran War, Throal has pulled back and is no longer the beacon of hope and freedom it once was. The dwarfs still trade, but Travar's merchant houses see even more opportunities to line their pockets, and with that comes greater influence in provincial affairs. Greater influence comes with greater attention. Trade is critical to post-war rebuilding efforts, and those who control trade control Barsaive. Foreign powers -- Throal, Iopos, Thera, and more -- look for ways to sway the merchants of Travar in their favor, hoping to use its mercantile strength to shape the future of Barsaive. Meanwhile, the Badlands continue to grow. Travar: The Merchant City explores the history of Travar and the surrounding lands. It also describes the present situation, providing a wealth of setting information including significant characters, organizations, legends, and more to enhance your Earthdawn game.

The Story:
Early March 2010 the then Earthdawn line developer Carsten Damm (Dammi) wrote a blog entry on the Redbrick website called Kiss The Cook. In the follow up thread someone asked about the progress of the Travar sourcebook.

There was a Travar sourcebook in the making? How had I missed that little nugget of information? Unfortunately, or fortunately as it turned out, the author had abandoned the project. I wasn’t happy hearing the news having just been euphoric a few moments earlier.

I said I was disappointed, I probably said other stuff as well. That’s when lightning struck in the form of the immortal words from Dammi “Maybe You Should Write That Book”. I was shocked, I think I even used the little shocked face emoticon on my next post which might have sounded something like “maybe I should” I don’t really remember that part.

I just couldn’t back down from this challenge, I was a stubborn child. Did I mention I had never written anything before? I didn’t sleep much that night. Luckily a few others were paying attention and a few days later there was a small team of us brain storming the beginnings of Travar. Without those guys, I probably wouldn’t have gotten far.

It seemed there was an overabundance of ideas for pubs, taverns and alehouses. Could it be that Travar was a city of beer swilling barflys and there wasn’t a merchant in sight? It certainly seemed to be going that way.

After a few weeks we had our fetish for ale houses behind us and a rough idea of the history. I started writing, I didn’t stop. I had help along the way, but I decided if the book was to get finished I couldn’t continue studying for my degree, so I put that on hold for a year and kept writing. A year or so later there was a shiny new manuscript for Travar: The City of Destiny…. Um yes, moving swiftly on, the title was changed to Travar: The Merchant City. Of it went to Dammi at Redbrick.

Long story short, Earthdawn developers changed just about then, companies changed and not always in that order and Travar was bounced about for about four years, in which time I got my degree.
I kind of imagined the manuscript like the one ring, lying at the bottom of the river, calling to its master, just waiting for the next person to swim past to pick it up.
Then one day I got an email from Josh Harrison, the Earthdawn Line Developer. He asked if I was still interested in getting it published… well you all know what bears do in the woods. Of course I also got the news that there was to be a new edition of Earthdawn and that meant a chunk of the book would need reworked. There is always a catch.

Still, it’s looking like it was worth the wait in the end. We are now furiously working to get the manuscript in order, but after so many years in the darkness there is now light at the end of the tunnel… Soon the gates of Travar will be flung open:

“Your sense of fair play and justice are laudable qualities sir, stick by them and they will serve you well. Enter the gates of Travar and you will soon find yourself more than willing to part with your lofty ideals, for in Travar, everything is for sale”
• Ranill Shyfund, Broken Merchant and Gate Beggar •


P.S. Byłem wśród "...small team of us brain storming the beginnings of Travar. Without those guys, I probably wouldn’t have gotten far." :)

Habib - 2016-01-09, 18:25

No właśnie na fb nie chce mi się sprawdzać takich rzeczy. Czasem czasu nie mam, a później szukać tego mi się nie chce albo nie pamiętam o tym.

Dzięki. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group