Forum EARTHDAWN.PL
Forum fanów gry Earthdawn

Mechanika - [3ED] Mechanika bitew innych niż okrętowe

Kosmit - 2012-08-27, 22:10
Temat postu: [3ED] Mechanika bitew innych niż okrętowe
Czytam sobie PtW, BaW i zastanawiam się czemu nie wprowadzono mechaniki rozgrywania innych bitew niż te na statkach. Myślałem trochę nad tym jak to mogłoby wyglądać i do głowy przyszło mi, żeby zrobić abstrakcyjny system podobny do bitew marynarek.

Gdyby zastanowić się co składa się na siłę oddziału to mamy czynniki:
1. Umiejętności dowódcy
2. Wyszkolenie
3. Morale
4. Ekwipunek
5. Szybkość
6. Mobilność (oddział konny, ew. wolniejszy ze względu na obecność ciężkiego sprzętu)

Właściwie wygląda to tak jak na statku, więc można to przełożyć, tylko trzeba by było wymyślić manewry oddziału. Macie jakieś pomysły? Ja to będę rozbudowywał i dodawał swoje pomysły, ale chciałbym wiedzieć, czy Wy taki przekład byście widzieli i myślicie, że warto to robić? Chodzi mi o sytuacje, gdy np. gracze są na wysokich Kręgach i dowodzą armią. Trochę głupio byłoby, żeby to MG decydował o losie bitwy, a taka abstrakcja pozwoliłaby ścierać się całym oddziałom (l. piechota, c. piechota, jazda) + bonusy do każdego oddziału typu wysokokręgowy mag, albo dla jazdy grzmotorożce. Dawałoby to możliwość rozwijania się :)

Sethariel - 2012-08-27, 22:56

Ja skopiowałem rozwiązanie z Savage Worlds i przekonwertowałem na Earthdawna.

Skorzystaliśmy z tego podczas bitwy między wioską Garahamitów (z bohaterami graczy) a sporą grupą Invae. Wyszło całkiem sprawnie.

Kosmit - 2012-08-27, 23:15

Hmmm... Mam podręcznik do Savagów, więc wezmę jutro :) Nie wiem, czy rozwiązanie z konwersją mechaniki okrętów nie byłoby o tyle lepsze, że można by było te bitwy jednocześnie rozgrywać :)
Kot - 2012-08-28, 00:36

Pisałem już taki wątek, wyszukaj go sobie - powinien być w kąciku mechanicznym bodajże. Jeśli przekonwertujesz oddział na statystyki podobne do okrętowych, da się w to grać jak normalnymi enpecami. :)
Habib - 2013-01-30, 08:42

A ja sobie robię założenia, które powinny zostać spełnione podczas jakiejś bitwy przez graczy. Jeżeli są spełnione to istnieje duża szansa na wygraną przez stronę po której są. Oczywiście jeżeli siły są w miarę wyrównane.

Z drugiej strony, to w większości przypadków z góry wiem jak się zakończy bitwa i tylko od graczy uzależnione jest co z tego wyciągną.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group