Forum EARTHDAWN.PL
Forum fanów gry Earthdawn

Dziki Earthdawn - Dziki Earthdawn - Ogólnie

Kot - 2010-04-16, 09:13
Temat postu: Dziki Earthdawn - Ogólnie
SWEPL już niedługo powinien się pojawić, więc dobrze by było zacząć już myśleć nad konwersją EDkową dlań. Jest to jeden z lepszych sposobów na poprawienie popularności systemu ostatnimi czasy...
Gerion - 2010-04-16, 20:53

A co to jest Swepl, objaśnisz mi Kocie?

pzdr

Sethariel - 2010-04-17, 00:43

Savage Worlds Edycja Polska.

Uniwersalna, szybka mechanika do zastosowania w wielu settingach, głównie jednak mniej lub bardziej pulpowych, przygodowych...

Na stronie polskiego wydawcy - Wydawnictwa GRAmel, można ściągnąć demo zasad.

Szczegóły TUTAJ

Habib - 2010-04-17, 11:46

Przejrzałem sobie i zapowiada się ciekawie ta mechanika.
Trzeba będzie siakoś wypróbować.

sirserafin - 2010-04-17, 12:33

Bardzo podobna, IMO, do wiedźmińskiej, którą uważam za najszybszą i najbardziej przyjazną ze znanych mi...
ajfel - 2010-04-19, 13:25

Naprawdę chcecie konwertować EDka na Savage?
Habib - 2010-04-19, 17:12

Ja raczej myślałem o wykorzystaniu mechy w jakiejś bez systemowej pojedynczej przygodzie.
Kot - 2010-04-19, 19:48

ajfel napisał/a:
Naprawdę chcecie konwertować EDka na Savage?

Tak. Jak tylko dotrze mój egzemplarz i przegryzę się przez mechanikę. Generalnie, to każdy sposób na propagowanie EDka jest dobry, a popularność SWEPLa z całą pewnością w tym pomoże.

Mechanika jest czymś wtórnym. EDkowa jest fajna, ale nie konieczna.

Gerion - 2010-04-19, 21:41

A to ciekawe co piszesz, bo ja o savage world dowiaduję się właśnie z Twoich postów...być może czytam wybiórczo, albo po prostu nie interesuje się za bardzo erpegami, ale nie mam bladego pojęcia co to jest to S W :)

Tak więc popularność jest względna :)

pzdr

ajfel - 2010-04-21, 11:51

Też czekam na swój egzemplarz SW, ale o konwersji ED nie myślałem. Ogólnie ED nie jest dobry do konwersji na inne mechaniki imho.
Kot - 2010-04-21, 14:06

ajfel napisał/a:
Ogólnie ED nie jest dobry do konwersji na inne mechaniki imho.

Przeczytałem i stwierdzam, że jednak jest. Mechanika SW jest bardzo podobna w podstawowych założeniach do ED - różne 'stopnie', przerzuty, konwencja heroiczna, itp.
Trzeba by było zrezygnować ze sztywnych wytycznych rozwoju z ED i pobawić się trochę systemem awansu, ale da się to wszystko zrobić.

sirserafin - 2010-04-21, 15:14

Ja kiedyś (lata, lata temu... z 5?) próbowałem konwertować edka na system z Wiedźmina... zamiast 15 Poziomów talentów było 5, tyle pamiętam, choć pewnie gdzieś leżą te kartki (tylko, kurde, gdzie?! ;-) )... stopnie obrażeń, pancerze, "hit pointy", premie rasowe, używanie Karmy... trzeba mieć kilka dobrych pomysłów i umieć iść na kompromisy (co oznacza rezygnację z części edkowych smaczków)... Powodzenia :-) Ciekawym jak to wyjdzie.
Sethariel - 2010-04-27, 10:15

W serwisie Zdziczej!, fanowskim serwisie poświęconym różnym projektom dotyczącym Savage Worlds powstała grupa Earthdawn. Dyskusja na temat konwersji będzie prawdopodobnie przebiegać tam, tu natomiast mam nadzieję, będą raporty z przebiegu prac.
Habib - 2010-04-27, 19:50

Ja raczej podziękuję... kiedyś próbowałem bawić się w konwersje (niekoniecznie ED) i zawsze wychodziła d***. ED ma na tyle złożoną mechę, że powątpiewam w sukces, co jednak nie znaczy, że nie kibicuję. ;]

Good luck.

Edit
Ale, żeby "słowo na d" było cenzurowane? ;P

Kot - 2010-04-27, 21:43

Habib, to nie ma być pełna konwersja, a jedynie wersja 'lite'. Taka szybka, konwentowo-pokazowa na okoliczności, w których ciężko by było tłumaczyć mechanikę ED. A ze względu na wydanie SWEPL będzie to mechanika znana większości graczy, a nawet jeśli nie, to szybka, sprawna i łatwa do opanowania. Po prostu mechanika ED jest dość skomplikowana i ciężko się do niej przyzwyczaić osobom, które jak dotąd znały typowe systemy, jak DnD, czy Warhammer.
Habib - 2010-04-28, 11:19

Kot napisał/a:
Taka szybka, konwentowo-pokazowa na okoliczności, w których ciężko by było tłumaczyć mechanikę ED.

Kamień-papier-nożyczki też się sprawdzają. ;]
A na poważnie, jeśli taki jest zamysł, to fajnie, oby się udało.

Z innych rzeczy, to na polterze pojawiła się recenzja Savage Worlds.
http://rpg.polter.pl/Sava...a-polska-c21504

Sethariel - 2010-04-28, 12:15

Ja lubię mechanikę ED, prowadziłem też kiedyś na niej inne rzeczy, w tym sesje w klimatach science-fiction. Nie zamierzam grać w ED na innej mechanice, ta jest zbyt połączona ze światem i konwencją, by można ją było w pełni konwertować.

Ale Savage Worlds nadawałby się właśnie na jakieś szybkie jednostrzałówki na konwentach, mechanika SWEPL będzie z pewnością przez wielu konwentowiczów znana, nawet jak nie, to łatwo ją wytłumaczyć (łatwiej niż ED, choć dla całkiem początkujących ED nie jest taki zły - zauważyłem, że najwięcej problemów z poznaniem ED mają osoby które już w coś grały, zwłaszcza fani DnD).

Kilka prób konwersji już zresztą było. Na przykład ta --> SavageDawn 3.0

Nie wiem jednak na ile jest zgodna z obecną wersją zasad Savage Worlds.

A odnośnie recenzji, polecam jeszcze tę z 31 numeru Rebel Times.

Kot - 2010-04-28, 18:14

Konwersja przekombinowana - nie da się w ten sposób wiernie oddać zasad ED, a próbując jedynie pozbędziemy się największej zalety SW - prostoty mechaniki.
sirserafin - 2010-05-05, 16:19

Na mnie konwersja Savage Earthdawn 3.0 robi wrażenie i nie wygląda na bardziej przekombinowaną niż inne settingi (a przejrzałem z 5 czy 6, m.in. do Battlestar Galactica).

Ale jest i prostsza wersja o nazwie Savage Barsaive, którą, z racji tego, że zapomniałem skąd ją ściągnąłem, pozwalam sobie tymczasowo wrzucić na konto swojej strony domowej...

Kot - 2010-05-27, 11:47

Czas się poważnie zabrać za tą konwersję, a do tego potrzeba więcej niż dwóch osób - potrzeba zespołu. Kto jest gotów zabrać się do tego na poważnie?


P.S. Jakby co, jesteśmy już na Zdziczej.Com.

Sethariel - 2010-05-27, 13:13

A dla zachęty i motywacji w najnowszej Aktualizacji Biblioteki, wywiad z Piotrem Korysiem, osobą stojącą za wydawnictwem GRAmel, wydawcą polskiej edycji Savage Worlds ;-)
Habib - 2010-06-06, 12:26

Jeszcze raz, powodzenia.
Ja się nie bawię w konwersje... dla mnie strata czasu. ;]

Sethariel - 2010-06-29, 23:57

W ramach przydatnych linków, pomysł dotyczący earthdawnowych Skarbów Magicznych na zasadach Savage Worlds.

Magiczne skarby w stylu Earthdawna

Kot - 2010-09-10, 15:32

Zdziczej odpada, trzeba popracować nad tym we własnym gronie. Zrobiliśmy z Sethem wstępne założenia, trzeba je teraz opublikować tutaj i rozwijać.
ajfel - 2010-10-18, 11:55

Tak tylko na marginesie od siebie powiem, że:

Trochę czasu mi to zajęło, ale w końcu przeczytałem podręcznik SWEPL (jakoś do tej pory miałem inne, ciekawsze rzeczy do czytania) i przy okazji Evernight. Czytałem bez uprzedzeń, nawet z myślą by spróbować poprowadzić jakiegoś gotowca stworzonego pod kątem SW albo i Earthdawna. Po lekturze - nie wiem czym się ludzie podniecają, mi ta mechanika w ogóle nie podeszła. Na jednostrzałówki może nie jest zła, na dłuższe dystanse już zupełnie w moje gusta nie trafia. Najbardziej mnie odrzucił system rozwoju postaci. Cokolwiek możesz zrobić w temacie rozwoju bohatera średnio raz na trzy sesje. Zabija to cały EDkowy fun związany z medytacjami, podbijaniem talentów, atrybutów i tak dalej. Chyba każdemu graczowi radochę sprawia, jak widzi pozytywne zmiany na karcie postaci. Mechanika ED gwarantuje, że te zmiany (mniejsze lub większe) zachodzą nieustannie. W SavageWorlds nie ma tego niestety.

Kot - 2010-10-18, 13:00

Ajfel, SW jest "Szybkie i Brawurowe". Cokolwiek grasz na tej mechanice ma takie być. Także ED.
Dlatego napisałem, że ma SW być EDkową 'mechaniką konwentową'. Bo mechanika ED nie nadaje się do grania na szybko...
Żeby zachęcić ludzi do grania w ED trzeba pokazać im świat. A jeśli mechanika na jakiej im prowadzisz ma pewne podobieństwa do EDkowej, to tym lepiej.

Sethariel - 2010-10-18, 14:06

ajfel napisał/a:
Najbardziej mnie odrzucił system rozwoju postaci. Cokolwiek możesz zrobić w temacie rozwoju bohatera średnio raz na trzy sesje. Zabija to cały EDkowy fun związany z medytacjami, podbijaniem talentów, atrybutów i tak dalej. Chyba każdemu graczowi radochę sprawia, jak widzi pozytywne zmiany na karcie postaci. Mechanika ED gwarantuje, że te zmiany (mniejsze lub większe) zachodzą nieustannie. W Savage Worlds nie ma tego niestety.


Po rozegraniu kilku sesji powiem, że rzeczywiście rozwój wygląda trochę inaczej niż w ED. Ale ED jest dość specyficzne w ogóle.

U nas rozwój był średnio co dwie sesje, a raz było nawet po jednej sesji. To kwestia samej kampanii i rozgrywanych przygód. Inna sprawa, że w Savage Worlds każdy rozwój ma trochę większe znaczenie niż w ED, przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Za to w ED te zmiany są częstsze :-)

P.S. Muszę wrzucić w końcu nasze pierwsze ustalenia odnośnie konwersji.

ajfel - 2010-10-18, 14:52

Właśnie o to chodzi - rozwój nawet małych rzeczy ale częsty - to jest miodne i tego Savage Worlds nie ma.

Niech se będzie brawurowy, dziki i jaki tam chce - ale rozwój z dużym schodkiem co 3 sesje jest mniej fajny niż płynny, jak w Earthdawnie.

To mi się w EDku podoba, że zawsze gracze mają trochę exp w zapasie, kombinują kasę na szkolenia, wykorzystują wolne chwile na medytacje - cały czas pracują nad swoją ścieżką. Przy moim prowadzeniu - duża sesja raz na miesiąc, to sorry ale na mechanice SW gracze by cokolwiek w swoich postaciach mieli okazję zmienić średnio 2 razy na pół roku :-)

Mhrok - 2011-08-19, 12:32

Którą konwersję ED na Savage Worlds polecacie? Mile widziany język polski, aczkolwiek angielskim też nie pogardzę :-D Piszę, ponieważ nie jestem na tyle obeznany z językiem angielskim, żeby kupić 3ed. Mam 1ED, jednak tamtejsza mechanika jest dosyć dziurawa i średnio podchodzi graczom.
sirserafin - 2011-08-19, 22:36

Jak już byś kupił (choćby Player's Guide), miałbyś dobry powód, żeby się poduczyć i dobry materiał na(d) którym byś pracował. Jeśli chodzi o kwestie mechaniczne to cenna chyba będzie uwaga, że wszystko opiera się na schematach/szablonach - zorientujesz się w regułach tworzenia opisów talentów/umiejętności/czarów, poznasz kilka podstawowych pojęć i zrozumienie całości nie powinno stwarzać problemów. Jakby co to na forum możesz liczyć na pomoc z trudniejszymi fragmentami, z którymi nie uporałbyś się przy pomocy choćby translatora Google i/lub (przykładowego) zbioru słowników.

A co do samych edkowych settingów do SW to swego czasu znalazłem 4-6 (nie mam plików ani żadnych linków, ale trudno nie było - google, eMule, ...). Trudno coś polecić jak nie wiadomo czego chcesz (bo zapewne czegoś innego niż "polecający"). Są takie, które mają kilkanaście stron i takie co mają kilkadziesiąt. Po polsku i po angielsku. Marginalizujące niektóre mechaniczne a typowo edkowe aspekty (np. wątki i wzorce) i skupiające się na nich/rozwijające je. Z bogatą i przemyślaną, jak mi się wydało, listą talentów, czarów i poruszających ciekawie kwestie premii rasowych albo traktującą wszystko po łebkach.

Mnie samemu i, jak mi się wydaje, ekipie z którą gram od lat. SW w kontekście edka do niczego się przydać nie może...

Sethariel - 2011-08-21, 10:41

Mhrok napisał/a:
Którą konwersję ED na Savage Worlds polecacie? Mile widziany język polski, aczkolwiek angielskim też nie pogardzę :-D Piszę, ponieważ nie jestem na tyle obeznany z językiem angielskim, żeby kupić 3ed. Mam 1ED, jednak tamtejsza mechanika jest dosyć dziurawa i średnio podchodzi graczom.


Polskiej konwersji nie widziałem. Mieliśmy nad nią pracować, ale jak widać nie ma czasu ;-)

Co do samej konwersji na Savage Worlds to wiem, że ludzie grają, z powodzeniem.

Ja znam dwie konwersje, jedną lekką, drugą bardziej rozbudowaną (76 stron) i chyba poleciłbym Ci tę bardziej rozbudowaną - Savage Earthdawn 3.0

Mogę Ci podesłać, bo coś mi się zdaje, że zniknęło to z sieci jakiś czas temu.

Jeżeli chodzi o wybór między konwersją Savage Worlds, a oryginalnym ED3 to jeśli Cię stać to jednak, tak jak sirserafin, poleciłbym Ci kupienie ED3.

Savage Worlds jest fajne, ale mechanika ED jest za bardzo powiązana z settingiem, by dało się Earthdawn bezstratnie przenieść na inną mechanikę.

Kot - 2011-08-22, 15:05

Nie polecam żadnej. Zamieniasz tylko 'Fuksy' na 'Karmę' i masz Dzikiego Earthdawna na bazowych zasadach SW. Sprawdzone w praniu. :)
Kosmit - 2011-09-17, 02:35

Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym SE i dlaczego ludzie tak się cieszą, że teraz jest szansa na wydanie ED na tej mechanice?
Sethariel - 2011-09-17, 23:08

Earthdawn na mechanice Savage Worlds. Savage Worlds to dość fajna, uniwersalna, uproszczona mechanika, bazująca na bardzo uproszczonym Systemie Stopni oraz różnych rozwinięciach zwanych Przewagami.

Podstawy mechaniczne znajdziesz w Jeździe Próbnej.

Generalnie dobra mechanika, jeśli chce się zagrać szybko w ED, a nie ma czasu uczyć nowych graczy mechaniki Earthdawna. Savage Worlds jest dość popularne, więc szansa, że nowo poznany Gracz je zna jest dość duża.

Kosmit - 2011-09-25, 22:26

Seth wysłałbyś mi Savage Earthdawn 3.0? tak jak mówiłeś, w sieci nie znalazłem :(
Sethariel - 2011-09-25, 22:38

Udostępnię jutro na swoim serwerze. Mhrok jeszcze był chętny na tę konwersję. Próbowałem wysłać, ale coś maile nie dochodzą. Jutro będzie na serwerze, dam linka.

EDIT:

Savage Worlds Earthdawn

voyager156 - 2012-10-29, 19:41
Temat postu: Karta postaci
Odświeżę troszkę temacik ;-)

Czy ktoś z Was ma może jakąś kartę postaci w formie elektronicznej do Earthdawana Savage Worlds którą mógł by się ze mną podzielić? Bo szukałem na necie i niczego znaleźć nie mogę :-(

Sethariel - 2012-10-30, 11:30
Temat postu: Re: Karta postaci
voyager156 napisał/a:
Odświeżę troszkę temacik ;-)

Czy ktoś z Was ma może jakąś kartę postaci w formie elektronicznej do Earthdawana Savage Worlds którą mógł by się ze mną podzielić? Bo szukałem na necie i niczego znaleźć nie mogę :-(


Od kiedy za RedBrick, a obecnie FASA, wziął się na "poważnie" James, wsparcie dla fanów to jedynie jakieś pobożne życzenie. Nawet do tradycyjnego ED nie ma oficjalnej karty...

Fanowskich kart do SWED też nie widziałem.

Kot - 2012-10-30, 17:21

Jagmin bodajże stworzył jakąś modułową kartę do SW, na bazie której moglibyście coś zdziałać. Powinna być na stronie GRAmela.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group