|
Forum EARTHDAWN.PL Forum fanów gry Earthdawn |
|
Projekty - Aktualizacje na EARTHDAWN.PL
Sethariel - 2008-12-23, 23:29 Temat postu: Aktualizacje na EARTHDAWN.PL Temat założony do dyskusji na temat propozycji artykułów do zamieszczenia na EARTHDAWN.PL oraz planów ich publikacji.
dziewic napisał/a: | BTW, a może by wrzucić na Polter i/lub do nas ten antythroalski tekst Cryingorca? Jest naprawdę dobry...
(Jestem właśnie po lekturze, całych wreszcie, Dragons'ów i mi się antythroalskia wizja ED kreuje ) |
Tak, po drobnej redakcji warto by wrzucić ten artykuł na earthdawn.pl
O ile Cryingorc będzie chciał...
Dziewic - 2008-12-24, 11:41
Seth, wysłałem Ci te przymierza na maila.
Mystic, dzięki za pomoc
Cryingorc - 2008-12-25, 01:02
Owszem, Sethariel czemu nie. Przeredaguję, popoprawiam i podeślę.
Sethariel - 2009-02-25, 14:37
Dziś opublikowałem artykuł Lorda Owcy, opisujący wioskę Thiel Kesperen.
http://www.earthdawn.pl/j...d=169&Itemid=61
Zastanawiam się przy okazji, czy podobna forma będzie dobra w przypadku publikacji w przyszłości innych opisów miejsc...
Piotrek - 2009-12-10, 18:29 Temat postu: Artykuł Hej, od dłuższego czasu, chodzi mi po głowie pewna myśl. Mam ochotę napisać artykuł do ED. Niby nic niesamowitego, no nie? Ale mam ochotę zrobić to z kimś. Po prostu zobaczyć jak się pisze razem i czy wychodzi to fajniej niż jak się pisze samemu. Czy ktoś byłby chętny? I ważne, nie chcę pisać wielkiej epopei, to ma być praca którą skończymy :). Góra 20 k znaków, jakieś 10 stron.
Tematyka: mogę zaproponować temat, ale chętnie się dostosuje do kogoś, chyba że mi kompletnie nie podejdzie. Cała reszta do ustalenia. Czyli jak dzielimy się pracą, jaki sobie zakładamy harmonogram itd.
I nie szukam redaktora, będę go szukał jak skończymy, teraz szukam osoby która będzie wnosić istotny wkład w wizje a nie tylko składać losowy tekst w coś z sensem.
Jak ktoś chętny to niech pisze tutaj lub prywatnie.
Chavez - 2009-12-10, 20:21
Rzuc jakies przykladowe tematy to sie pomysli ;)
Piotrek - 2009-12-10, 20:28
Seth mi napisał, żebym nie zdradzał. Więc wywaliłem jak ktoś chce to mogę wysłać prywatnie.
ADMIN: Napisałem tylko, że dobre pomysły najlepiej smakują za pierwszym razem, gdy są jeszcze świeże :)
Kot - 2009-12-11, 11:10
Piotrek napisał/a: | Góra 20 k znaków, jakieś 10 stron. |
Dobry tekst powinien mieć od 10 do 15 tysięcy znaków - takie są najłatwiejsze w odbiorze. Jeśli chcesz pisać coś dłuższego, musi to być już konkretny materiał źródłowy z mechaniką (najwyżej 1/3 tekstu) i okraszającymi to wszystko EDkowymi cytatami. Tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń.
Piotrek - 2009-12-11, 11:59
Spoko kocie, przecież napisałem że góra.
Raven miał 20 k znaków i został raczej pozytywnie przyjęty. Długość tekstu będzie wtórnym efektem pomysłów i czasu, który będziemy mieli. Rzucając to ograniczenie chodziło mi głownie o to, że wcale nie łatwo stworzyć coś co będzie wartościowe i dłuższe.
Poza tym cel musi być jasny, nie chcę utknąć z wielką rozgrzebaną wizją tak jak mam z miastem IS.
Sethariel - 2010-07-08, 21:37
Temat dawno nieaktualizowany, ale to będzie chyba najlepsze miejsce.
Zapraszam na kolejną aktualizację.
Aktualizacja Biblioteki #17
Tym razem:
- Rzeźbiarze, autorstwa Beatrycze Nowickiej... czyli ponad 30 stron tekstu składającego się z dwóch części: opisu urupejskich rzeźbiarzy i artystycznego środowiska oraz scenariusza z ich udziałem.
- Zapiski taleańskiego najemnika, tekst Marcina 'ajfla' Zawiślaka, z nieistniejącego już portalu Wrota Wyobraźni.
- Misja "Syrena", autorstwa Nixosa, z nieistniejącej Akademii Wiedzy.
Miłego czytania!
Kot - 2010-07-09, 15:22
To ja mam także pytanie. W związku z odejściem z poltera, postanowiłem zająć się kontynuowaniem rozpoczętych cykli EDkowych z Kaeru. Który z nich chcielibyście zobaczyć?
Habib - 2010-07-09, 17:06
Hmm...
A mógłbyś przypomnieć jakie to cykle były?
Będę zobowiązany.
Kot - 2010-07-09, 17:12
Eliksiry Zachariasza Samowara, Magiczne Przedmioty Barsawii, Rękopis odnaleziony w notatkach Mistrza Gry (felietony).
Habib - 2010-07-09, 18:18
Ja, z tych wymienionych, najbardziej lubię felietony i byłbym za tym.
Ale zresztą... ogólnie fajnie piszesz, więc poczytać mogę wszystko. Chyba nie ma co się ograniczać. ;]
Piotrek - 2010-07-09, 19:01
Ja też głosuję za felietonami :).
Dziewic - 2010-07-09, 19:25
I ja
Eliksiry - pomysł był dobry, styl też, ale od "mechanicznej", "grywalnej" strony było słabo, tzn. czuć było niedosyt. Dobrze budowałeś napięcie, ale "pointa" była słaba. Jeśli byś to poprawił, to i teksty z tego cyklu z chęcią bym przeczytał.
Kot - 2010-07-10, 06:30
Dziewic, ale co ci w mechanice nie pasowało? Nie bardzo widzę jak mam tą stronę poprawiać bez mnożenia nowych zasad.
Dziewic - 2010-07-10, 11:01
Hmmm... Może źle to ująłem (ale chcę zauważyć, że padły tam 2 przymiotniki, na dodatek oba w cudzysłowie) - chodziło mi o to, że każdorazowo opis eliksiru był tak klimatyczny i tak intrygujący, że spodziewałem się czegoś naprawdę ekstra, a gdy doszło do opisu jego działania w terminach gry nie dostałem tego, co mi obiecano - ot kolejny zwykły eliksir + ileś do czegoś tam.
Kot - 2010-07-10, 13:30
Dziewic, ale tak ma być. Klimatyczny opis był po to, żeby gracze nie czuli, że to kolejny bonus. Z kolei MG wie, że to kolejny bonus opakowany w klimatyczną treść.
Tyle że robisz błąd w założeniach. Mechanika nie zabija klimatu. Wręcz przeciwnie - w końcu bonus +5 do Inicjatywy z eliksiru musisz jakoś zinterpretować fabularnie, np. przemycając w narracji skierowanej do danego bohatera, że dla niego świat zwalnia, albo też sugerując krótkimi wstawkami jego wyostrzony refleks i błyskawiczne reakcje (albo też jemu sugerując takie odgrywanie)...
Co rozwiązuje mi problem tematu następnego felietonu. Dzięki, Dziewic. :P
Piotrek - 2010-07-10, 14:28
Mam wrażenie, że macie po prostu trochę inne podejście. Dziewic ma bardziej tak jak Ja to znaczy ma podejście że zwykły eliksir +5 to zwykły +5 można powiedzieć, że ma różową fiolkę :) i tyle więcej graczy nie obchodzi. Nie można za dużo czasu poświęcać na nieistotne detale, na sesji. Jak drużyna znajduje 3 fiolki przy zabitym zbirze, a ja bym im wtedy czytał przez 10 min opisy buteleczek to by mi posnęli :). Ty lubisz budować świat, nadawać mu smaczki i koloryt, sprawiać że wszystko jest unikalne niepowtarzalne ma swoją historię a przez to staje się bardziej realne. :) No i stąd rodzą się różnice co do oczekiwań :).
Kot - 2010-07-10, 16:39
Piotrek napisał/a: | Jak drużyna znajduje 3 fiolki przy zabitym zbirze, a ja bym im wtedy czytał przez 10 min opisy buteleczek to by mi posnęli :). |
Ja nie mówię o tym. Opis eliksirów to po prostu dodatkowe parę zdań mających nadać mu fajniejszy charakter i uatrakcyjnić/uwiarygodnić sam tekst. Ale wrzucanie ich jako '+x do y' to nie to... Gracze muszą wiedzieć, że nie tylko bonusy się liczą. Jak opiszesz ożłopanemu eliksirami graczowi jak wygląda walka 'pod wpływem' i zrobisz na nim wrażenie, zobaczysz jaka jest różnica. :P
seku997 - 2010-07-12, 09:35
Ja jestem za samowarem. Świetne teksty i rozwijanie umiejętności alchemii jak przedstawiam takie opisy graczom nabiera na znaczeniu.
Kot - 2010-07-13, 10:22
W takim razie kolejny odcinek Eliksirów Zachariasza Samowara. Zobaczymy, co da się zrobić - będę miał trochę 'wolnego' czasu w pracy.
Sethariel - 2010-08-01, 15:38
Zapraszam na kolejną aktualizację:
Aktualizacja Biblioteki #18
A w niej dwa teksty:
Wojna Klanów - tekst, który siedział w redakcji długi kawał czasu, w końcu jednak doczekał się publikacji. Scenariusz autorstwa Makka.
- Tajemnice księgi Hozyrysa - tekst z nieistniejącej już Akademii Wiedzy. Piotrek prezentuje zaklęcia Ksenomanty z trochę innej perspektywy (i dodatkowo jedno zaklęcie nowe).
|
|