Forum EARTHDAWN.PL
Forum fanów gry Earthdawn

PbF: "Stary Fort" - Stary Fort- Informacje dodatkowe

abishai - 2007-04-30, 10:18
Temat postu: Stary Fort- Informacje dodatkowe
Opis i ilość postaci będzie rozszerzał w tempie zależnym od postępów bohaterów graczy w poznawaniu okolic Starego Fortu.

Stary Fort - Dramatis personae ;-) :

strażnik-(imię nie odkryte)- nieruchawy z pozoru ork w z bujna czupryna i bokobrodami barwy ciemnobrązowej. Osłonięty kolczuga i z mieczem przy pasie. Zazwyczaj stróżuje przy kamiennej wieży w towarzystwie bukłaka z winem. Oprócz przyglądania się nowo przybyłym dorabia do pensji informując nowo przybyłych o atrakcjach Starego Fortu.

Carinaldo Carinci- burmistrz, Theranin pochodzący z Domu szlacheckiego Carinci. Szczupły t’skrang ubrany w długa szatę przypominającą krojem therańską togę, wyszywaną złotymi nićmi. Na odsłoniętych ramionach nosił bransolety z misternie kutej miedzi przedstawiające motyw delfinów pływających wśród fal. W lewy nadgarstek wrośnięty był owalny opal. Grzebień i ogon pokrywały drobne ciemne cętki. Barwa łusek t’skranga oscylowała wokół żółci i pomarańczy zmieniając się co chwila. Zaś lewe ramie ozdabiał misterny tatuaż wykonany na barwionych specjalnie łuskach. Przedstawiał on literę C owiniętą kłączami tataraku, którego soczyście zielona barwa również zmieniała się co chwilę na morską zieleń i z powrotem, nadając złudzenie ruchu liściom.

setnik Uthan Thonberg- krasnolud, wojownik i komendant fortu. A także mistrz trójtopora. Z wyglądu dość wysoki, muskularny, acz już siwiejący na ciemnobrązowej brodzie i we włosach krasnolud. Nie cierpi Carinaldo i przestrzega prawa Throalu, zazwyczaj.

Garlan- nieco pulchny (jak na elfa oczywiście) ciemnowłosy elf, pełni rolę karczmarza i barmana w karczmie "pod Therańskm Jaszczurem". Prowadził kiedyś karczmę w Kratas, gdzie współpracował z Okiem Throalu. Żonaty.

Espenar- szczupły, jasnowłosy elf o delikatnej budowie ciała. Jest kelnerem w karczmie "Pod Therańskim jaszczurem". Całkowicie oddany SPRAWIE

Jurge- człowiek- Chudy zgarbiony o zawansowanej łysinie, długiej szyi i pociągłej twarzy starzec przypominał swą sylwetką sępa. Mimo to zachował jeszcze siły w tym pokrzywionym ciele, skoro podpiera się kilofem. Zna okoliczne góry jak własną kieszeń. Kawaler :D

Anonimowy troll(ochroniarz?) - posępny troll w skórzanej zbroi i rękawicach okutych stalowymi płytkami i owiniętych krótkimi łańcuchami. Te rękawice wydawały się być jego jedyną bronią. Był mocarny i wysoki. Burza ciemnobrązowych włosów otaczających twarz i postrzępiona niechlujna broda nadawały mu dzikiego wyglądu. To wrażenie potęgowały stalowe protezy rogów.

Karcha Burzowy Wiatr -Trubadurka- młoda orczyca o ciemnych kręconych włosach związanych karminową wstążką. Ubiera się w kubrak o szarej barwie i brązowe spodnie. Gra na poobijanej harfie. Brak jej obycia, ale talent ma.

Kragen -zbrojmistrz-krasnolud-był wysoki ( jak na krasnoluda) , ale muskularny krasnolud o dość krótko przystrzyżonej jasnej brodzie, ubrany w kubrak z ciemno barwionej skóry, bez rękawów i przepasany szerokim ćwiekowanym pasem.Pochodzi z Kuźni Czerwonolicego z Wielkiego Targu, dość znanej w Throalu. Przybył tu założyć własną Kuźnię, by szkolić w niej adeptów. Na razie znalazł żadnego obiecującego kandydata. Ale nie należy to takich co tracą nadzieję

człowiek o nieznanym imieniu- mistrz żywiołów- siwiejący na skroniach człowiek, trzymający w zębach fajeczkę z której unosiła się smuga dymu. Nosi wyszywaną w płomienie i błyskawice szatę.

Dzielni bohaterowie:
- Minos- elf- zabójca horrorów
- Se'seterin- wietrzniaczka- władczyni wiatru
- Skjeffen, wyrodny syn Tharfdana Spiżowego Młota z klanu Sześciu Zębów-troll-wojownik
- Leucroft -krasnolud- złota rączka

abishai - 2007-04-30, 10:24

I jeszcze kilka informacji dodatkowych zwiazanym ze światem gry:

Riakij- półwytrawne wino wyrabianie z taleańskiej odmiany winorośli.
Lasenti- słodkie wino wyrabiane z taleańskiej odmiany winorośli.

Oba rodzaje są rzadko spotykane w Barsawii, a poza Taleą produkowane tylko ( i w dodatku od niedawna ) w okolicy Starego Fortu.

Kot - 2007-04-30, 15:46

Jesli pozwolisz:
Skjeffen jest mlodym trollem, ktory niedawno wkroczyl w okres dojrzalosci. Ma jakies 280 cm, jest dobrze zbudowany, jednakze nie mocarny, jak bywaja Lupiezcy. Wbrew trollowym zwyczajom jest dosc pogodny i spokojny - zawdziecza ten spokoj swojemu treningowi. Jest Wojownikiem, jednakze jego mistrz nauczyl go specyficznej sciezki tej dyscypliny, opartej bardziej na mistrzowskiej kontroli, oraz doskonaleniu ciala i ducha, ktore sa traktowane jako podstawa do dalszego doskonalenia, tym razem w co trudniejszych aspektach sztuki wojownika.
Skjeffena nauczono doskonale panowac nad swoimi emocjami (umiejetnosc Zimna krew na poziomie 2), a takze rozumiec nature wszechswiata (umiejetnosci Wiedza: Filozofia Sciezki Wojownika i Wiedza: Wiedza Magiczna na poziomie 1) i zespalac sie z nia w mistycznym transie (umiejetnosc Medytacja na poziomie 2). Ponadto potrafi poradzic sobie w dziczy i zna kilka przydatnych sztuczek. Jak do tej pory, pod okiem mistrza, zogniskowal swoje wysilki na nauce Umiejetnosci, jako przygotowaniu do pozniejszego ich opanowania na mistyczno-magicznym poziomie Adepta (przestrojeniu ich na Talenty).

abishai - 2007-05-21, 18:03

Tęczowy kamień.- Amulet krwi przeznaczony wyłącznie dla t’skrangów . Amulet ma kształt owalnego opalu. Koszt jego założenia na skórę wynosi 2 obrażenia. Amulet ten powoduje, że łuski t’skranga zmieniają barwę w zależności od nastroju. Spektrum barw obejmuję całą paletę tęczy z odcieniami o raz kolory metaliczne. Amulet ma zastosowanie czysto estetyczne, choć od biedy można go użyć do ukrywania się. Za pomocą testu woli o stopniu trudności 15 można uzyskać konkretną barwę, ale takie działania wymaga skupienia się i koncentracji. Test trzeba powtarzać co turę inaczej efekt konkretnej barwy zostanie przerwany. Każde zdarzenie mogące rozproszyć uwagę zwiększa stopień trudności o 2.


Tatuaż szlachecki- Specjalny tatuaż wykonywany w specjalnym rytuale charakterystycznym dla każdego Domu. Tatuaż nosi każdy członek Domu Szlacheckiego jako dowód swej tożsamości. Specjalne techniki nakłuwania ( barwienia łusek w przypadku t’skrangów) powodują, że tatuaż łączy się z prawdziwym wzorcem Dawcy Imion. A przez to jest nie do usunięcia i nie do podrobienia. Choć są różnorodne to mają dwie wspólne cechy. Zawsze występujące u nich zmieniające się barwy i złudzenia optyczne polegające na wrażeniach ruchu samego tatuażu. Oraz właściciel tatuażu może swoją wola spowodować jego natychmiastowe wyblaknięcie, czyniąc go niewidocznym dla osób postronnych. Oraz spowodować jego ponowne pojawienie, gdy zajdzie taka potrzeba.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group