Forum EARTHDAWN.PL
Forum fanów gry Earthdawn

Mechanika - [ED3] Rozkazywanie zwierzętom nocy

Kosmit - 2014-10-07, 10:00
Temat postu: [ED3] Rozkazywanie zwierzętom nocy
Chciałbym zapytać jak u Was miała się sprawa z tym zaklęciem na sesjach. U mnie z racji polskiego tłumaczenia w 1 edycji włączyłem do jego działania też szczury, które po przejściu na 3 nadal zaklęcie obowiązuje (mimo, że nazwa mówi o latadłach). Ale nie o tym chciałem...

1) Jak bardzo złożona może być rozmowa, czy też rozkaz?
2) Czy magia zaklęcia sprawia, że jeżeli chcę zapytać zwierzę o drogę do kuźni w opuszczonym kaerze, to będzie wiedziało o co chodzi?
3) Czy zaklęcie przywołuje zwierzę jeśli jest w zasięgu, czy ksenomanta musi mieć je przed sobą i na nie rzucać czar?
4) Jak według Was wyglądałaby rozmowa z takim nietoperzem, czy krukiem?

Sethariel - 2014-10-07, 11:39
Temat postu: Re: [ED3] Rozkazywanie zwierzętom nocy
Kosmit napisał/a:
1) Jak bardzo złożona może być rozmowa, czy też rozkaz?


Proste komendy. Obserwuj. Pilnuj. Przynieś, podaj, pozamiataj...

Kosmit napisał/a:
2) Czy magia zaklęcia sprawia, że jeżeli chcę zapytać zwierzę o drogę do kuźni w opuszczonym kaerze, to będzie wiedziało o co chodzi?


Hmm. Może niekoniecznie o "kuźnię" konkretnie, bo to abstrakcja dla dzikiego zwierzęcia. Tak jak większość ludzkich nazw. Ale po opisie budynku, jeśli zwierzę już tam było, powinno rozpoznać o co chodzi.

Kosmit napisał/a:
3) Czy zaklęcie przywołuje zwierzę jeśli jest w zasięgu, czy ksenomanta musi mieć je przed sobą i na nie rzucać czar?


Zaklęcie rzuca się na zwierzę. Więc tak, musi być w zasięgu wzroku Ksenomanty i zasięgu zaklęcia, by mógł skierować na nie zaklęcie.

Kosmit napisał/a:
4) Jak według Was wyglądałaby rozmowa z takim nietoperzem, czy krukiem?


Nie wiem, zależy od konwencji którą masz na sesji. Jeśli weźmiesz baśń, to tam będziecie sobie normalnie rozmawiać, przy czym zwierzę będzie miało raczej ograniczone słownictwo i rozum małego dziecka. W innym przypadku można przyjąć jakieś abstrakcyjne wymiany "obrazów w głowach", telepatię, współodczuwanie, itd.

Kosmit - 2014-10-07, 14:06

Sethariel napisał/a:
Hmm. Może niekoniecznie o "kuźnię" konkretnie, bo to abstrakcja dla dzikiego zwierzęcia. Tak jak większość ludzkich nazw.


No właśnie, ale skoro kuźni nie rozumie, to jak ogarnąć "piec", "kowadło" czy też budynek lub jakiekolwiek znane Dawcom Imion słowa. Wydaje mi się, że skoro magia pozwala rozmawiać w języku zwierzęcia, to pozwala dobierać słowa, których należy użyć, żeby zwierzę zrozumiało.

Sethariel - 2014-10-07, 14:17

Kosmit napisał/a:
Sethariel napisał/a:
Hmm. Może niekoniecznie o "kuźnię" konkretnie, bo to abstrakcja dla dzikiego zwierzęcia. Tak jak większość ludzkich nazw.


No właśnie, ale skoro kuźni nie rozumie, to jak ogarnąć "piec", "kowadło" czy też budynek lub jakiekolwiek znane Dawcom Imion słowa. Wydaje mi się, że skoro magia pozwala rozmawiać w języku zwierzęcia, to pozwala dobierać słowa, których należy użyć, żeby zwierzę zrozumiało.


Miejsce, gdzie Dawcy Imion tworzą miecze, zbroje, itd?

Wiesz, w sumie to wiele zależy od konwencji jaką przyjmiesz. W baśniowej zwierzęta będą rozumiały wszystko normalnie... choć pewnie też będą głupiutkie.

Ja generalnie spróbowałbym znaleźć jakiś kompromis między baśniowością a jako takim realizmem świata gry. Czyli zwierzęta nie będą rozumiały bardziej abstrakcyjnych nazw, ale jak im opiszesz kształty, przeznaczenie miejsca, kolory, zapachy, itd. to spokojnie się dogadasz.

Można też iść na łatwiznę i uznać, że ta rozmowa to jakieś współodczuwanie, telepatia, itp. więc zachodzi na poziomie jakimś metafizycznym, gdzie nie potrzebne są słowa.

Marceli - 2014-10-07, 17:53
Temat postu: Re: [ED3] Rozkazywanie zwierzętom nocy
Kosmit napisał/a:


1) Jak bardzo złożona może być rozmowa, czy też rozkaz?


Im bardziej zwierze stadne tym lepsza (IMO), więzi społeczne powodują rozwój :)

Kosmit napisał/a:
2) Czy magia zaklęcia sprawia, że jeżeli chcę zapytać zwierzę o drogę do kuźni w opuszczonym kaerze, to będzie wiedziało o co chodzi?


Nie, Zwierze nie zrozumie idei przemysłowej. Możesz powiedzieć miejsce z jedzeniem -> spiżarnia, miejsce gdzie jest bardzo gorąco -> aktywna kuźnia.
Martwa kuźnia słabo -> dużo metalu ?

Kosmit napisał/a:
4) Jak według Was wyglądałaby rozmowa z takim nietoperzem, czy krukiem?


Zależy od ciebie, normalnie byłaby nudna. Choć 3Ed wprowadziła mowę ptaków więc ... :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group